Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.
Založen: Dec 25, 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Valašské Klobouky
Zaslal: čt duben 11 2019, 14:03 Předmět:
Tachometr potažmo kilometrovník v autě taky není stanovené měřidlo dle ČMI a přesto se na něj bere takový ohled a sypou pokuty. Když budou chtít, tak si vymyslí metodiku jak forenzní analýzou zjišťovat ošoupanost volantu a na základě toho buzerovat nové majitele dříve stočených plechovek...
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5166 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: čt duben 11 2019, 15:02 Předmět:
dvorak napsal(a):
Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.
Ten z ŘJ se jaksi upravovat nedá, možná smazat na nulu, tak tomu jedinýmu se dá věřit. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2019, 15:08 Předmět:
Kilometry do ŘJ motoru píše jen několik automobilek na světě. Hlavně to dělají "prémiový" značky - BMW, Daimler Benz a jim "třídně podobný". Koncern to pokud vím nemá ani u Faetonu - možná v Lambu jo, ale divil bych se. Ale co se v ŘJ zapisuje, jsou "motohodiny" - prostě celkovej "odběhanej" čas - motoru, systému ABS, servořízení a podobně. Když se vezme tenhle časovej údaj, tak by ± autobus měl bejt ve všech systémech jednoho kusu auta kde se dá vyčíst pokud možno shodnej - nebo je auto výrazně opravovaný. No a když se tenhle čas vzatej třeba ze servořízení (který se samozřejmě automaticky aktivuje zároveň se startem motoru) vynásobí číslem 50 až 60, což je v našich končinách obvyklá "celoživotně" spočtená průměrná rychlost běžnýho auta, měl by výsledek zase ± autobus s nějakou menší odchylkou v řádu jednotek % souhlasit s údajem na tachometru - pokud nesouhlasí a výsledek "motohodiny krát obvyklá průměrná rychlost" se od údaje tachometru výrazně liší - obvykle samozřejmě do plusu - tak je to důkaz hraničící s jistotou, že do údaje tachometru "někdo šahal s úmyslem digitálně odcouvat kilometry". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: čt duben 11 2019, 18:52 Předmět:
Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2019, 20:56 Předmět:
Jodr napsal(a):
Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled...
Jsou paměti, který jdou přepisovat, jsou paměti, který jdou jen vynulovat a jsou paměti, který se jen načítají a vymazat jednoduše nejdou - a to jsou třeba právě ty "počítadla motohodin". Při tom u těch vynulovatelnejch je buď technologicky omezenej počet přepsání, nebo rovnou registr počtu přepisů, kterej nijak smazatelnej není ... Ale zrovna palivový mapy motorů jsou od nějaký doby úmyslně dávaný do volně flashovatelnýho typu paměti, aby se daly libovolně upgradovat - já sám mám minimálně 3x "továrně" měněnej soft v ŘJ motoru - a to jsou případy o kterejch vím, protože dva z nich jsem sám servisu zadával a o třetím mě informoval mechoš, že ho udělali při prohlídce v rámci akce vyhlášený fabrikou - ale nezveřejněný. Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patice - to platilo třeba ještě v době favořiťů. Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: čt duben 11 2019, 21:32 Předmět:
EKKAR napsal(a):
... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku. Nové RJ jsou zablokované proti HW zápisu, ale jdou odemknout a následně libovolně přepisovat, opět přes OBDII. Před časem si BMW zadal vývoj čipu, kde určitá oblast adres dovolovala pouze inkrement. Zápis nižších hodnot na buňce nebyl možný. Nová (čistá) paměť nebyla ke koupi. Zakrátko se objevila nabídka nových čipů za pár centů z PRC. A na závěr. Na ukrajině skupinka reverzních inženýrů vrhla na trh programátor, který dokáže onu oblast vymazat, tudíž záměr BMW vyšel naprosto vniveč. Tolik k tomu "nemožnému"... _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt duben 11 2019, 21:34 Předmět:
Svět chce být klamán. A když chce český zákazník Passata, co najel 10k km za rok, tak ho zkrátka dostane... Možná pozůstatek dob, kdy stodvacítka byla po 100k km zralá na generálku. Tak z toho mají lidi nějaký strach, či co.
Na počtě jsme kdysi měli Transita (žabo-motor 2,2 TDCi 103 kW v kombinaci se šestikvaltem), který před přeřazením do Prahy (asi na "dojetí") pravidelně pendloval mezi Břeclaví a Bratislavou a měl nalítáno hezkých 560k km. To auto šlapalo jak Švýcary a jelo jak drak. Ale prodalo by se s takovou náloží kilometrů? Sotva... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 11 2019, 22:08 Předmět:
Jodr napsal(a):
EKKAR napsal(a):
... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku....
EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš. Aby se daly elektricky vymazat, musí to bejt EEPROM nebo EPEROM. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: čt duben 11 2019, 22:46 Předmět:
Já se bavil o pamětech EEPROM -- I2C, SPI EDC15/16
Ne o kusech z dob před Columbem.
V OctáchI byly epromy, které šly programovat jen jednou, pak vyhodit a dát nové... tam samozřejmě km nikdy nebyly, pokud se vrátím k tématu vlákna. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.