Zdravím
Chcem poprosiť o schému zapojenia riadiacej jednotky klimatizácie ktorá je v ovládacom paneli klimatizácie a kúrenia .
Mám schému zapojenia RJ motora kde je len zapojenie relé pre kompresor a motor vetráka chladiča (M6 A95).
Závada je následovná . Klimatizácia bola naplnená (automatickým zariadením pre plnenie klimatizácie) tá je OK ale kompresor nezopne.
Meral som prívod (30) na relé kompresora (K143) kde je palubné napätie batérie .
Ak premostím svorku 30 na zopnutie kompresora kompresor zopne a klíma chladí . Na strane cievky relé pre kompresor(K143) je na jednej strane palubné napätie a na druhej strane ak zapnem klímu na prístrojovej doske AC či už tlačítkom alebo dotykovým displejom relé nezopne .
Podľa schémy ide jeden vývod s relé do RJ motora A35 . Podľa mňa by ho mala RJ motora ukostriť .
Všetky poistky sú OK (premerané) a aj relé je OK .Dokonca vymenené za iné .
Diagnostika motora hlási chybu motora vetráka chladiča . Chyba sa dala zmazať .
Diagnostika klimatizácie ešte zatiaľ nebola urobená.
Prívod pre motor vetráka chladiča (silový istený 70A poistkou) je premeraný a napätie súhlasí s napätím batérie (12.6V) .
Na konektore pre silový vodič Je ale ešte jeden vodič (konektor C pin C2 z RJ motora) . Tam ale nenamerám nič voltmetrom pri zapnutej klimatizácii .
Viem ostáva ešte veľa vecí pomerať ale bez schémy je to trápenie .
Ak má niekto ešte nejaký nápad rád uvítam vašu pomoc.
A ešte rád by som poprosil ak niekto vlastní schému zapojenia riadiacej jednotky klimatizácie ktorá je v ovládacom paneli klimatizácie a kúrenia a bol by ochotný my ju poslať aj cez SS .
Ford Mondeo r.v.2/2010 2.0D TDCi 103kW 140PH kód motora QXBA .
Jde měnit na naplněné klimatizaci,pod ním je ventilek.Jen to chce trochu rychle vyšroubovat a zas našroubovat.
Edit:
Proč zde je možnost vložit adresu obrázku když to zjevně nefunguje ?
Ale funguje.
Jestli vkládáš odkaz na obrázek (s příponou .jpg, png, tif atd), pak to jde.
Jestli ale vkládáš odkaz na odkaz na obrázek, což je tvůj případ, stačí jen napsat odkaz. Odmazal jsem ti tagy a hele, už to funguje.
Hill
To lucie
Snímač tlaku by to mohol byť ale nepredpokladám to .Klíma je naplnená určite dobre ale preverím ten snímač tlaku na diagnostike. Ďakujem .
To Kemo
to je tiež možné nepoznám princíp ako to má softwér kontrolovať a zakázať ak niečo nie je OK. Musím to ešte napichnúť na diagnostiku AC klímy . Tá možno dačo napovie. Ďakujem za tip .
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 348 Bydliště: Český ráj
Zaslal: pá červenec 06 2018, 11:38 Předmět:
Tlakové spínače bývají dva, vysokotlaký mezi kompresorem a chladičem, a nízkotlaký poblíž výparníku. K tomu ovšem bývá takový přístup, že je jednodušší měřit na konektoru řj, tedy stejně potřebuješ schéma. Pak ještě termostat, ale to bys viděl na diagnostice, jestli nedává nesmyslnou hodnotu.
davemh, tlakovy spinac pri vyparniku? Termostat, davajuci hodnoty? Nemas ty v tom nahodou trochu galimatias?
DELONG, co znamena, ze chybu tlakoveho spinaca nepredpokladas? Na zaklade coho? Byva minimalne dvojity, prilis nizky alebo vysoky tlak a vypne, staci zly kontakt ci nefunkcny spinac a uz neklimatizujes
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 348 Bydliště: Český ráj
Zaslal: pá červenec 06 2018, 22:08 Předmět:
<OT>
Á, přišel pan teoretik Bohužel, v letním období tvoří klimatizace stěžejní součást mojí pracovní náplně, ale protože obvykle nedělám osobáky (a už vůbec ne Fordy), tady to samozřejmě může být jinak. Jak myslíš, že jednotka pozná, že je výparník dostatečně nachlazený/zamrzlý, a má tedy vypnout kompresor?
</OT>
edit/ Koukám do auto kelly a zdá se, že je zde skutečně jen jeden dvojitý spínač. Jeho umístění jsem se ale stejně nedověděl.
Teoretik? To tazko Na to tu mame ine kapacity No riadiaca jednotka to samozrejme rozozna pomocou snimaca teploty, obycajne termistoru, urcite nie tlakoveho spinaca ci termostatu Ten kombinovany tlakovy spinac je na vystupe z kompresoru, obycajne za filtrom, treba ho najst a zmerat. Osobne si nemyslim, ze nefunkcny ventilator by to mohol sposobit, bezne ho zapne prave tlakovy spinac (ak je trojity) a pokial nefunguje a tlak presiahne kriticky, tak az vtedy kompresor vypne. Casto sa ludom stava, ze ventilator nefunguje a vtedy to ma ten typicky priebeh - za jazdy klima chladi OK, lebo sa chladic stiha chladit naporom vzduchu, zatial co v kolonach v meste chladit prestane a ludia idu zdochnut od horucavy a vlhkeho vzduchu z mokreho vyparnika Ozaj, este ma napadlo - nove auta uz nemaju kompresor s elmg. spojkou, takze pri dosiahnuti spodnej teploty vyparnika nevypinaju, ale riadiaca jednotka zmensi prietok a tlak chladiva - rovnako velke bytove klimy su uz davnejsie invertorove, maju vela vyhod
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: so červenec 07 2018, 8:43 Předmět:
Ak mal chybu ventilatora v pameti chyb tak by to mohlo strajkovat, moja stara fabka nezapla klimu ked nefungoval ventilator.
Co sa tyka kompresora, tak uz v mojej starej fabke (2001) je nonstop beziaci naklanaci kompresor.
Avsak , tolko dohad bez diagnostiky....
Na začiatok sa chcem poďakovať všetkým zúčasneným za pomoc.
Dal som klímatizáciu na diagnostiku a urobil som základné nastavenie .
V AC nebola prítomná diagnostikou (TEXA) žiadna chyba.
Diagnostika motora už po zmazaní chyby ventilátora nevypísala žiadnu chybu . Auto nabehalo asi 100km . Znova diagnostika a žiadne chyby .
No klíma aj tak nejde .Stále nezopne kompresor .
Ak ho preklemujem na relátku klíma začne chladiť . Robím to len na skúšku asi 1 minútu .
Nezopne relé ale prečo ? Tipujem že možno nejaké studené spoje v RJ klimatizácii alebo vo viacfunkčnej jednotke pod poistkami v motorovom priestore .
Vodiče by to nemali byť auto nie je tak staré a ani po búračke .
RJ pre AC je dosť komplikovaná funguje aj na dotykový displey .
No stále sa my nedarí nájsť schému AC k dotyčnému vozidlu .
Ak by niekto mal bol by som vďačný .
To PeteBurns
Snímač by možno diagnostika zahlásila preto som nepredpokladal že je zlý. Ale preverím ho ďakujem za upozornenie . Stretol som sa už uhnitým snímačom tlaku tiež diagnostika nič nehlásila ale chýbalo my referenčné napätie na viacerých snímačoch tak som na to ľahko prišiel aj bez schémy .
Vsetko zalezi od toho, ako to navrhli, kedze ti diagnostika nic neukazuje, tak moc toho pod kontrolou zjavne nema Klasika, vypise tak maximalne chybu cidiel snimacov teploty, pripadne poruchu motorcekov klapiek a podobne, viac nic. To relatko moze mat tie bezpecnostne snimace v serii, takze diagnostika o nich nevie - a kedze klima po preklenuti relatka chladi, tak je mechanicky v poriadku a treba sa zamerat prave na to, preco relatko nezopne. Skus najst schemy z podobnych aut, preklenut tie tlakove spinace atd, chyba sa musi niekde najst...
Je to manuální nebo automatická klima? Máš nastavenou nízkou teplotu a zapnutý větrák?
Je to automatická klíma .Má dotykový LCD panel dá sa tam zapnúť cez ikonu AC . Má ale aj samostatný gombík niečo ako na autorádii otočný gombík ktorý funguje ako enkodér .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.