Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1753 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 13:19 Předmět: Nafta do benzínu,
Zdravím všetkých,počul som ako sa bavili,jeden vlastník Felície,druhy doma robený traktor z motorom z felície,že oni pridavaju do dnešného benzínu,ktorý bi mohol poškodiť tieto rotory,do 10 liter benzínu asi liter nafty a je vyriešené. Jazdia bez poškodenia motoru.Čo vy na to?,môže to riešiť ušetrenie motora týmto spôsobom?
To je riadna konina.
Benzin E10 poskodzuje gumene hadicky tesnenia O kruzky v karburatoroch. Nijak neposkodzuje motor samotny. Skor nafta v benzine poskodzuje motor. Ma uplne ine oktanove cislo, uplne inu rychlost horenia, inu teplotu horenia a k tomu vsetkemu uplne inu tepelnu energiu. Takze v prvom rade zakarbonuju , spalovaci priestor, podpalia ventily a pod.... prepalia dieru do piesta...
Nech sa im dari.
Ten benzin do nafty tiez nieje bohvie co. Do nafty patri vif zimny, a ked uz tak, tak sa do nafty prilevalo trochu 2T oleja.
Preto olej, lebo dnesna nafta je uz tzv.”sucha” nieje mastna ako kedysi, a trpia na tento neduh naftove cerpadla. A 2T olej preto, lebo je urceny na mazanie klznych ploch a lozisiek 2T motorov a pri horeni sa spaluje bez karbonizacie- teda sapon by sa tak v idealnych podmienkach spalovat mal.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 14:14 Předmět:
V origo manuálu pro VW Golf II 1.6 GTD se píše, že na 1 nádrž (50L) se v zimě může nalít 1L benzínu proti zamrzání nafty. Praktikoval jsem to tak a najezdil tak tisíce km bez známky poškození motoru.
Sandal: přesně jak píšeš. U starých strojů bylo toto naprosto normální a dělalo se to.
Dnes už bych to asi u CR a všech kravinách nezkoušel _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 17:35 Předmět:
Spíš mi teď doporučoval mechanik rotačce do nafty sem tam cmrdnout oleje motorovyho. Prý mi čerpadlo bude vděčné. No pamatuju dětské doby, strčit pracku do nafty byla mastnota patrná fest dlouho. Dnes už spíš vrže...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17788 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 17:43 Předmět:
jogi24 napsal(a):
2T motorov a pri horeni sa spaluje bez karbonizacie- teda sapon by sa tak v idealnych podmienkach spalovat mal.
Nojo, ale jakej? M2T určitě ne, ten karbonizuje jako sfiňa. Možná tak nějakou 2T esterovou syntetiku třeba Motul 800. Litr za 500,- Ta určitě nekarbonuje.
Kdysi se osobě blízké podařilo nalít do Š 1000 MB do asi 10l speciálu malej kanystr 5l "topný" nafty, tenkrát za 0,9 Kčs litr. Sice to jelo ale značně blbě a po asi 20 km vyletěl porculán ze šroubení jedný svíčky a po asi dalších 10 km druhej. Pak se vypustila u pumpy nádrž do kanálu a natankoval se čistej speciál. No dnes by to asi nešlo. _________________ Jirka
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 17:58 Předmět:
To by celkem odpovídalo, nafta se kompresí sama vznítila a naštěstí to odskákala jen svíčka. Lít naftu do moderního motoru bude jistý způsob, jak ho zlikvidovat. Zajímalo by mě, v čem má spočívat poškození motoru z felicie od současného benzínu. Jak již bylo řečeno, puchří kvůli němu gumové komponenty, ale tomu přídavek nafty asi zrovna nepomůže.
Ten benzin do nafty tiez nieje bohvie co. Do nafty patri vif zimny, a ked uz tak, tak sa do nafty prilevalo trochu 2T oleja.
Preto olej, lebo dnesna nafta je uz tzv.”sucha” nieje mastna ako kedysi, a trpia na tento neduh naftove cerpadla. A 2T olej preto, lebo je urceny na mazanie klznych ploch a lozisiek 2T motorov a pri horeni sa spaluje bez karbonizacie- teda sapon by sa tak v idealnych podmienkach spalovat mal.
Po revoluci když jsme začali jezdit do Ruska, tak benzín do nafty tankoval v zimě každý. U liány na obě nádrže což bylo 360 litrů se dávalo 20 litrů benálu.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33939 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 18:50 Předmět:
Vy mate stale benzin E5, u nas je uz Natural 95 len E10. E5 su iba niektore "premiove" benziny 100 (teoreticky aj 98, ale ten pred par rokmi takmer uplne zmizol).
Takze tankujem E5 v Rakusku. Akurat teraz sa to neda...takze naposledy Slovnaft EVO 100 Plus. To je riesenie aj pre motor z Felicie.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.