Zdravím přispívající . Je zde někdo z praxe , kdo dělal výměnu budíků na Fabii (1,2). Je jich ne webech dost , ale někdo připisuje PIN . Je pro výměnu nějaký specielní PIN nutný ? Rady z České Třebové rozhodně nechci .
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: ne duben 01 2018, 17:25 Předmět:
Jaký máš důvod pro výměnu budíků? (Vadné se dají opravit)
Potřebuješ PIN budíků co tam budeš montovat, jinak nenaučíš klíče. PIN se dá z budíků samozřejmě vyčíst, ale na to už musíš mít příslušnou výbavu. Pak můžeš narazit na další libůstky, třeba že palivoměr ukazuje opačně atp. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne duben 01 2018, 17:41 Předmět:
Ále má to soused a neukazuje mu tacho . Tak jsem na netu něco početl , našel i inzeráty a někde je o pinu zmínka . On to dal do místního "servisu" a nějak se jim nedaří , tak se do toho trocha motám . Jinde zase píší , že vymění budíky a jdou , bez nějakého "načtení" . No jenže lidi toho naplkaj .. Stejně nemám profiVAG , takže je to jedno . Jen bych ho mohl nasměrovat - souseda. Jistý fakt! , že je načtení třeba , je důležitá informace , proto hledám někoho , kdo to dělá(al).
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: ne duben 01 2018, 17:50 Předmět:
Ještě jen na okraj. Neukazuje tacho... neukazuje rafika a na displeji přibývají km? Pokud displej nepočítá, není závada v přístrojovce. Pokud jde displej je chyba v motoru rafiky. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31995 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 01 2018, 19:06 Předmět:
Přístrojovej štít se dodává od výrobce jako novej ND jen s PINem, nenakalibrovanej. Je to z důvodu úspor, protože stejná technika třeba jen s odlišným dýzajnem se montuje do X koncernovejch typů.
Po instalaci do vozidla se diagnostickou sadou VAG/VAS právě pomocí toho PINu přístrojovka "aktivuje".
Nejdřív se napárujou klíče k imobilizéru, aby se auto dalo vůbec nastartovat.
Potom se do vnitřní paměti nahraje kalibrační konstanta = počet impulsů vyprodukovanejch snímačem v převodovce na ujetej kilometr. Ten závisí na celkový velikosti kol a díky tomu se dá stejnej štít použít v citigu, ve fábuli i v oktávce, i když každý auto má jiný kola s jiným celkovým obvodem = pro každý auto a odlišnej subtyp je konstanta jiná.
Dál se programuje stav tachometru, aby i po instalaci novýho štítu souhlasil nájezd se zbytkem auta. Tahle funkce se samozřejmě často zneužívá k "odcouvání" kilometrů na už používaný přístrojovce a tím zvednutí ceny ojetiny.
Dál lze do "budíků" uložit například PIN kód ke značkovýmu továrnímu rádiu, aby si po každým zapnutí rádio po CAN-sběrnici "pokecalo" s přístrojovým štítem a nevyžadovalo zvlášť zadávat kód. Některý kódy se dřív daly zadat jen jednou a potom už se nedaly změnit (třeba ta konstanta počet impulsů na km) a "použitá přístrojovka z vrakáče" se dala použít jen do stejnýho typu auta - dneska jsou všude paměti flash a přeprogramovat s příslušným zařízením se dá všecko včetně úplnýho vynulování km atd.
Co se pořád ještě odlišuje, jsou provedení přístrojovek pro benzíny a nafťáky - mají jinej soft a pak ještě provedení s PP a bez PP (ty bez PP neumějí z CANu dekódovat údaje, který se jinak zobrazujou na displeji nebo MaxiDotu - třeba údaje o okamžitý spotřebě = bere se z doby vstřiku indikovaný na CAN z ŘJ motoru atd).
Při instalaci použitýho štítu do jinýho auta je samozřejmě potřeba znát PIN toho novýho dílu, aby bylo možný vůbec s jeho elektronikou zahájit komunikaci.
A tomuhle:
BOBOBO napsal(a):
...Rady z České Třebové rozhodně nechci .
se vyjádřím jen v tom smyslu, že moje posty tady visej pro každýho a komu se to nelíbí, ať mi prdel políbí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31995 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 01 2018, 19:21 Předmět:
Nejlíp to bude vědět místní diskutér s nickem "GeorgeB" z Perníkovic - Vítkova. Ten se na koncernovou autotroniku specializuje profesně - A UMÍ. Akorát už jsem ho tady hezkejch pár pátků neviděl ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Stále nepíšeš, aké auto a aké immo.
Pripoj vag. Adresa 01 - motor a skontroluj čo vidíš v poli "extra". Ak len 14 miestny kód jednotky, je to immo2. Ak je pred týmto kódom 17 miestne VIN, je to immo3. Podľa toho sa trochu líšia postupy.
Treba mať PIN starých a PIN nových budíkov. Tiež je potrebné okopčiť ich kódovanie. Napíš, čo to vlastne máš.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne duben 01 2018, 20:25 Předmět:
Veď ti hore píšem , že to nieje moje auto a že nevlastním profesionálny VAG . Chcel som sa len dozvedieť informácie , ktoré budem mocť predať susedovi . Ďakujem aj tak . Preverím , ktorý presně je to model . Zaujíma ma to i súkromne . Z tvojich vet je zrejmé , že o veci niečo vieš .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31995 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 01 2018, 20:44 Předmět:
But I'm afraid that the Bobík will have any problems with this language ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne duben 01 2018, 20:48 Předmět:
passion napsal(a):
Treba mať PIN starých a PIN nových budíkov. Tiež je potrebné okopčiť ich kódovanie. Napíš, čo to vlastne máš.
Pokud ti to nevadí , můžeš trochu rozvést , co myslíš tím kodováním ? Stačí obecně - je to sestava pěti čísel , které se pro jednotlivé ukazatele zadají - kecám , ptám se . Díky . Kolikamístný je starý a nový pin ? Je stejný pro immo ?
Sorry , neznalec . Chápu , že něco nebudeš chtít popsat .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.