Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Problém s emisemi VW up!
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
krutor



Založen: Apr 13, 2007
Příspěvky: 377

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 21:19    Předmět: Problém s emisemi VW up! Citovat

Zdravím Vás.
Byl jsem s autem na STK a měl jsem problém s emisemi. Auto VW up! (stejný jako Škoda Citigo, tříválec 1.0 MPI 44 kW), stáří 4 roky, najeto cca 46 000 km.

Naměřené hodnoty:
1) Na volnoběh:
- obsah CO [%]: 0,12 (rozmezí do 0,5), tedy OK
- lambda: na volnoběh se neměří

2) Při zvýšených otáčkách:
- obsah CO [%]: 1,54 (rozmezí do 0,3), tedy přes limit
- lambda: 0,952 (rozmezí 0,970 - 1,030), tedy pod limit

Divné ovšem je, že v řídící jednotce motoru není žádná chyba a hodnoty Readiness jsou všechny OK, sám jsem si to po STK ověřoval (mám vlastní origo diagnostiku). Diagnostikou jsem měřil i lambda sondy (jedna je před katem a druhá za), obě oscilují kolem 0,8 V (0,775, 0,870...V). Denně jezdím 2x35 km, auto jezdí normálně, zvýšené spotřeby jsem si také nevšiml.

Servis co jsem na autě prováděl a co by na to mohl mít vliv:
- při 41 xxx km proveden "chiptuning" ŘJ od Cimbu Autosport (na 55 kW)
- při 43 xxx km vyměněny zapalovací svíčky, vzduchový filtr a motorový olej (ten samozřejmě měním pravidelně).

Kde může být závada?
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 21:22    Předmět: Citovat

Lambda < 1 znamena prilis bohatu zmes. Mozno dosledok toho "tuningu".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 21:45    Předmět: Citovat

Skôr by som tomu dal pred emisiami viacej napiť, poriadne sa previezť vymiesť pavúky z výfuku a zohriať KAT a potok isť na meranie. V minulosti na starších autách z riadeným KATom bežný a úspešný postup.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
krutor



Založen: Apr 13, 2007
Příspěvky: 377

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 21:55    Předmět: Citovat

xmurgi: To jsem provedl, před emisemi ujeto 35 km ve vyšších otáčkách. A jak jsem psal, denně jezdím 2x35 km mimo město.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:10    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Lambda < 1 znamena prilis bohatu zmes. Mozno dosledok toho "tuningu".
Janda = "Cimbu motorsport" je sice "nalejvač softu", tzn motory neměří na brzdě ani před čipem ani po něm, ale nevím o tom, že by měl někdy emisní problémy se svým softem. Spíš bych udělal důkladnější kontrolu toho motůrku, zkontrolovat tlaky, jestli někde nežere olej (na to stačí blbý prasklý gufírko na ventilu), svíčky - i když jsou po výměně, stejně může některá blbě pálit třeba z důvodu elektrický závady - prostě i když se s autím evidentně nenajezdí nijak moc km ročně, tak tam nějaká závadička je - a prozradil to právě vyšší obsah CO neboli špatně spálenýho paliva. Je možný, že třeba nesprávně rozprašuje jeden vstřikovač, respektive může netěsnit a "ukapávat", takže do jednoho z válců jde víc beneli, než velí lambda přes ŘJ atd atd - je to prostě na důkladnější kontrolu celýho agregátu, i když je "jako novej" a jede bez problémů - vzhled klame a o "chod bez problémů" se stará právě elektronika. Dnešní řidiči si už nedokážou vůbec představit, jak by NEjely jejich kcháry, kdyby jim elektronika 1000x za vteřinu nebo ještě častějc neupravovala pracovní podmínky motoru ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kodl1



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 263
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:17    Předmět: Citovat

Co zapalovací kabely? Jednou jsem měl problém s emisema na autě kde byl probitej kabel, nebylo to vidět a jen občas to nezapálilo, taky vysoký CO2.. Taky může být špatný regulační ventil tlaku paliva, sundej podtlakovou hadičku co k němu vede jestli z ní nepoteče benzín.. Ty svíčky jsou ty co tam mají být?
_________________
Co mne nezabije, to mne posílí ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dj_rizek



Založen: Apr 07, 2005
Příspěvky: 711
Bydliště: blízko Třeboně

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:26    Předmět: Citovat

Má prd najeto, kdyby to mělo o kilo víc nedivil bych se ale 4roky a 46tisíc je málo.
Ty svíčky jsou co tam patří origo (z oficiální distribuce) nebo nějaká vytuněná náhrada?
Jinak nevím, já nepatřím k zastáncům čipů ale co znám čipnutý třeba slavný PD myslím že ty taky neprojdou protože hulí jak starej traktor, aby to nedělal ten čip, někde to u malýho motůrku bez turba nahnat museli a právě kde jinde než úpravou vstřikovací mapy.
Neměla by to ta lamdba spravně softwarem upravit aby to bylo kolem 1, mě to připadá že právě soft má změněnou hodnotu aby jí neupravoval=víc paliva=možná ten vyšší výkon.
Olej předpokládám výměna kolem 10 tisíc ne ta kravina 30!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_rizek



Založen: Apr 07, 2005
Příspěvky: 711
Bydliště: blízko Třeboně

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:28    Předmět: Citovat

kodl1 napsal(a):
Co zapalovací kabely?


Ty tam podle mě nemá, má rovnou zapalovací moduly pro každou svíčku který se bohužel u "předchůdce" 1.2HTP docela sr_ly stejně jako vstřiky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
krutor



Založen: Apr 13, 2007
Příspěvky: 377

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:31    Předmět: Citovat

Svíčky jsou origo co tam mají být.
Olej měněn každý rok, motor jej nežere (za ten rok nemusím dolévat vůbec).
Zapalovací kabely nejsou, cívky jsou přímo na svíčkách. Mě je právě divný, že to nehlásí žádnou chybu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1531
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:33    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 786
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:42    Předmět: Citovat

Vysoke CO a nizka lambda znamena bohatou smes. Jakakoliv blbe zapojena, nezapojena, prodrena hadicka atp ma vliv.

Ty lambdy jsou skokove? Nebo sirokopasmove proudove? Pokud skokove tak pred katem musi na volnobeh i pod plynem skakat 0,1V - 0,7V a ta za katem skakat nesmi, pri volnobehu bude mit okolo 0,5V pri proslapnuti plynu nejdriv poskoci nahoru a pri deceleraci musi ukazat okolo 0,1V pokud 2 sonda za katem je skokova a dělá stejnou krivku jako sonda pred katem tak to znamena ze je kat KO.

U sirokopasmovych sond uz je lepsi provést test readiness. Pises ze mas origo diagnostiku, tim myslis VAG? Tak smaz pamet a tim i readiness a pak si vagem postupne spust všechny testy a.readiness vytvor. Kdyztak SZ a doresime to po telefonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dj_rizek



Založen: Apr 07, 2005
Příspěvky: 711
Bydliště: blízko Třeboně

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 22:46    Předmět: Citovat

Psals o diagnostice, myslíš tím VAG-com nebo nějakou alternativu?
Co jsem dělával s VAGem tak v měřících blokách má rozsah v jakým se má danej signál pohybovat, nevím jestli ten soft v ŘJ vypíše chybu pokud je jen mimo rozsah, co mám zkušenost se staršíma strojema tak právě ne,chybu bere až když nemá signál nebo je zkrat na + nebo kostru.

Jinak mám auto 2 roky starý s 20 tisícema který někdy cuká a chyby tam taky nejsou žádný, takže diagnostika asi jak k čemu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út leden 16 2018, 23:39    Předmět: Citovat

Lambdy jsou tam obě stejné. Úzkopásmové. Teoreticky mají za chodu motoru obě lítat 0-1V, reálně je to 0,1V až 0,9V. Rozhodně to nemá jenom oscilovat okolo stejné hodnoty.

https://cardiagn.com/1-0-ltr-4455-kw-mpi-engine-ssp-508-online/

Už tomu ani nedali MAF, je tam jenom MAP. Stačí aby blbě měřil a už tam jde jiná dávka paliva. Lambdy jsou jenom na korekci. Ostatně, jaké jsou uložené korekce paliva v ECU?

Je těžké něco dávat dohromady, když to má v ECU nasypaný "čip". Těžko říct jak je která mapa upravená, jestli není něco doprasené. Jak se od sebe liší motory 44 a 55kW na to sem v ETCE nepřišel - asi to bude jenom škrceno SW.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 786
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: st leden 17 2018, 7:47    Předmět: Citovat

Taky zalezi jaky stylem to technik na emisich meril, drive mereni trvalo 30s ve zvysenych otackach. Ve chvili kdy pridam plyn dojde k obohaceni smesi a sonda zasunuta ve vyfuku casto ukazuje silenosti ale behem cca 10s ( nekdy i dyl) se hodnoty srovnaji. Nove mereni probíhá 15s. Pokud bych pridal plyn a ihned drzel motor v predepsanych merenych otackach tak nevyhovi spousta fungujicich aut. Staci treba 30s držet otacky tesne pod hranici merenych, a pak jen lehce pridat abych se dostal do pasma merenych otáček. Uz jsem se s touto praxi setkal nekolikrat protoze emisni technik nechce mit 100% uspesnost protoze by byl podezrely.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: st leden 17 2018, 8:19    Předmět: Citovat

Já už si s tím pár let hlavu nelámu, zajedu du servisu a nechám tam auto i s papíry, ať mi to v STK zařídí. IMHO v době, kdy je k autu návod tlustý jako půl Bible, ale cokoliv co se dotkne nějakých technických záležitostí končí pokynem "...a navštivte autorizovaný servis" to snad ani jinak nejde.
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund