Zaslal: st červenec 13 2005, 14:42 Předmět: Náhrada tranzistoru T1829-1
Chtěl bych se zeptat kde na webu jsou zdarma katalogy polovodičů .
Konkrétně se mi jedná o parametry tranzistoru Motorola (soudím podle loga výrobce na pouzdře), ktreý má na pouzdru označení T1829-1 a je v pouzdru TO3,potřeboval bych ho někde sehnat nebo určit náhradu.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19530 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt červenec 14 2005, 14:11 Předmět:
vylovil jsem starý katalog Motorola - The European Selection, v něm už jsou čísla podstatně vyšší nebo se používá evropské značení, takže taky nic.
K čemu ty tranzistory slouží?
ale dostal jsem ho (na nějakém bulharském serveru): je to PNP epitaxiální, pro nf nebo spínací účely, Icbo>60V, Ic>10A, ft>2MHz, hfe>30, Ptot=70W.
Někdo ho nahrazoval ve spínači chlazení u Citroëna ZX tranzistorem MJ15004 a s úspěchem (ten snese jak větší napětí, tak proud, kolektorová ztráta 250W, tak by to mělo jít)
MJ15004 sa mi zdal prilis vykonny a drahy a nebol v okoli skladom. Nasiel som info o uspesnej nahrade tranzistorom BDX66C (PNP 120V, 16A, 150W, Darlington, TO3). Ja som kupoval u avelmak.sk ale maju ho aj ges.cz. Zajtra pride kurierom tak uvidim ako zafunguje.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4213 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st červenec 21 2010, 11:17 Předmět:
T1829-1 je bývalá Motorola vyráběná pro Citroen/Peugeot. V žádném katalogu ho nenajdeš a ten BDX66C jeho nějak moc dobrou náhradou není. Už jsem to tu jednou psal. A až tu regulaci budeš muset vyndavat znovu, tak tě to také dojde (můžu potvrdit, měl jsem Pažouta i Xsaru a je to zážitek). Použij ten MJ15004 nebo raději MJ11033 a je navždy vystaráno. A hlavně žádnou elektricky vodivou pastu jako ty hňupové na citroen fóru..
Spominany MJ11033G TO3 som nasiel ale jednak je uz neskoro (moje BDX66C spolu s dalsimi maskrtami ma uz v pazuroch kurier) a druhak je 5x drahsi. Objednal som pre istotu 4ks BDX66C kedze cena za 2 ks naviac bola nizsia ako platba za kuriera. Tie mi nejaky cas vydrzia a auto tiez nie je najnovsie takze pojde asi prec skor ako sa stihnu pokazit obe sady.
Pastovat to planujem silikonovou bielou pastou na procesory, dufam ze je nevodiva .
K tej (ne)vhodnosti BDX66C - ked na to laicky pozeram tak BDX66C (120V 16A 150W) ma skoro 2x vyssie parametre ako povodna Motorola T1829-1 (60V 10A 70W) - preco by nemal byt vhodny ako jej nahrada?
MJ11033G (120V 50A 300W) znesie vyssi prud, ale ten tam snad nepotecie ked je ta povodna zakaznicka Motorola dimenzovana na 60V/16A a BDX66C na 120V/16A.
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4213 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st červenec 21 2010, 13:17 Předmět:
No víš, já jsem si skoro jist, že se ten bulhar co tam dal tu informaci o hodnotách T1829-1 jí sám nemá moc ověřenou. Ten původní T1829-1 má podle mě min 20A a stejně ta dvojice skoro v každé té regulaci časem odejde. Je to velice obvyklá závada. A hlavně = dneska skoro už nikde nekoupíš původní kvalitní BDX66C MOT, STM nebo Philips. Už dlouho se nevyrábí a na trhu je jen druhák od Semelabu, ISC, Weitronu atd. I proto ty ONSy.
Skusal som regulator aj bez aktivneho chladenia (nevlozeny v aute, len zapojeny na kabloch) a na 4. a 5. stupni to fakt slusne kuri. V aute je to ale chladene priamym tahom cez ventilator takze to asi az tak nevadi.
Inak s BDX66C to funguje skoro porovnatelne ako s povodnymi Motorolami (obe sa po premerani ukazali ako odpalene).
Založen: Mar 26, 2011 Příspěvky: 3 Bydliště: Bernolákovo
Zaslal: so březen 26 2011, 7:30 Předmět:
Zdravim Vas tu. Chcem sa spytat, ako zistim ktory tranzistor je dobry? Na Renault Megane mam ten isty problem - regulator otaciek ventilatora. Po vymene tranzistorov podla fora, mi to slo 1 den a aj to stupne 1-5 hodne slabsie ako povodne. momentalne mi ide len 6. Premeral som tranzistory, ktore som vytiahol a jeden - merak sa nepohne a druhy cosi ukazuje... ako zistim ktory je spravny. Nemoze to byt zapojene tak, ze 1-5 je jeden tranzistor a 6 druhy? Vopec sa tomu nerozumiem.
Vdaka za odpoved.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út srpen 14 2012, 4:51 Předmět:
Namoutěkotě , nwm , ale já mám reg z pažouta a tam je jen holý trand na plechu a mezi bází a kolektorem jen poťák v serii s diskem cca 8ohm při dvacítce . Tak mám za to , že sem zrovna ten darlington nepůjde . Zkusím tu mj15004ku , až ho dopraví do Hradce .
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út srpen 14 2012, 20:07 Předmět:
kubacek napsal(a):
Zdravim Vas tu. Chcem sa spytat, ako zistim ktory tranzistor je dobry? Na Renault Megane mam ten isty problem - regulator otaciek ventilatora. Po vymene tranzistorov podla fora, mi to slo 1 den a aj to stupne 1-5 hodne slabsie ako povodne. momentalne mi ide len 6. Premeral som tranzistory, ktore som vytiahol a jeden - merak sa nepohne a druhy cosi ukazuje... ako zistim ktory je spravny. Nemoze to byt zapojene tak, ze 1-5 je jeden tranzistor a 6 druhy? Vopec sa tomu nerozumiem.
Vdaka za odpoved.
1-5 je regulace přes OBA tranzistory, 6 je na přímo.
Pokud nevíš jak změřit tranzistor, těžko něco radit
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.