Zaslal: st červenec 26 2017, 9:43 Předmět: nezávislé topení C3 Picasso - vysvětlení funkce
ahoj borci, měl bych dotaz ohledně bufiku v C3P 1,6hdi s digi klimou.
Auto dovoz z Německa, tak nevím celou historii, ale tuším, že v autě je z výroby přihřívač a někdo ho nechal od Eberspaecheru vytunit na bufik se spínacíma hodinama EasySmart T. Bohužel si nejsem jistý správnou funkcí. Po zapnutí bufiku spínacíma hodinama je slyšet slabé hučení, po chvilce začne pumpovat naftu a začne hořet.... To je vše, čeho jsem docílil. Předpokládám, že po dosažení určité teploty chladící kapaliny by měl sepnout vnitřní ventilátor? Čekal jsem 10 minut a ventilátor ani ťuk. Kontroloval jsem zapojení a "rozpojení" kabelů dle schematu z netu a to sedí, jen mi to zapojení nedává smysl - jak by mělo dojít k zapnutí ventilátoru?
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33975 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červenec 26 2017, 9:48 Předmět:
Lava cast prepina napajanie ventilatora z 15 (12 V za spinacou skrinkou) na 30 (trvalych 12 V). Ta prava by mala prepinat riadenie ventilatora z riadiacej jednotky klimatizacie na nieco ine, co tam nie je nakreslene.
Díky za zprávu. Zkusím tedy nejdřív proměřit těch 12V (30) a pak uvidím co dál. Já po zapnutí bufiku (za relátkem) nenaměřil nic... předpokládám, že to relé sepne 12V pro ventilátor až při určitý teplotě vody v chladícím okruhu...?
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33975 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červenec 26 2017, 11:22 Předmět:
Jedna vec je 12 V pre ventilator, ale zem ventilatora je pripojena cez ten "zosilnovac", ten musi mat na vstupe nejaky signal, aby ventilator nieco robil.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19553 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 26 2017, 11:52 Předmět:
Je třeba si ujasnit, kterému ventilátoru přerušuje to relé přívod řídicího napětí pro výkonový stupeň.
Podle mne jde o ventilátor vnějšího chladiče klimatizace, nikoli ventilátor kabinového topení. Není totiž žádoucí, aby venkovní chladič zbytečně spínal, když řídicí jednotka klimy zjistí, že je vhodná chvíle začít prostor kabiny ochlazovat.
Obávám se, že ventilátor v kabině bude schopný foukat, až zapneš klíček, protože úprava se jeho obvodu netýká.
Děkuji Vám za příspěvek. Relé 100% přerušuje signál mezi ovládacím panelem a regulátorem VNITŘNÍHO ventilátoru. Je to takto zapojené od Eberspaecheru (za ovládacím panelem je přerušený vodič vedoucí k regulátoru)
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19553 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 26 2017, 13:00 Předmět:
Pak mi ale uniká smysl prvního relé. které ovládané výstupem FG+ připojí plus ventilátoru natvrdo, zatímco druhé relé, protože má plus z téhož vývodu, odpojí ovládací napětí z jednotky klimy. V takovém zapojení skutečně ventilátor nemůže běžet. A pochopil bych to u venkovního ventilátoru, zbytečně by zatěžoval akumulátor.
To ovládací napětí dostane výkonový stupeň ventilátoru až sepnutím klíčku, protože relé přerušující přívod řídicího napětí ztratí napájení a výkonový stupeň může spustit ventilátor.
Prostě buď je chyba v zapojení nebo už v návrhu.
A nemusí to být ani chyba, ale záměr: co když ten bufík má jen ohřát chladicí kapalinu, aby povolil zatuhlý olej (u VVT motorů je například -15°C teplota, při které se s některými oleji nedoporučuje vůbec startovat), a předehřál současně topení, které si po nasednutí pustíš sám?
Ona totiž visí ve vzduchu i otázka, co jako honí chladicí kapalinu topením, když neběží vodní pumpa?
Existují nějaké stránky o této úpravě, ať to nemusím hledat?
POZOR, ZMĚNA: už jsem to našel.
modul 22_1000_32_47 sice odpojí řídicí napětí z klimajednotky, ale (a to ve schématu nakreslené není) připojí na vstup regulátoru ventilátoru pevné napětí vlastní. Při teplotě vodního okruhu kolem 30°C (když přepne relé ventilátoru), zkontroluj jeho otáčky. Měly by odpovídat stupni 1 až 2 původního manuálního nastavení (ať to moc nežere). Jestli otáčky neodpovídají, vyjmi z relé špunt a pod ním je trimr, kterým si otáčky dorovnáš.
O moc víc v tom katalogovém listu není.
No nevím, kabinovej ventilátor bere taky dost velkej proud a i tak citroeny mají v počítači naprogramováno vypnutí veškeré elektriky při stojícím motoru za 30 minut. Podle mě to bez běžícího motoru nepůjde.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17831 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá červenec 28 2017, 13:38 Předmět:
C4 Pikaču mi padá do Economy módu, kdy se vše vypíná, po asi 3 mimutách od vytažení klíčku. Jedinný zůstane pod šťávou zásuvka 12V vlevo za zadníma dveřma. Před tim jsem měl Xsara Pikaču a tam byl bufik buď nafta nebo elektrika a ohřívalo to ne vodu, ale vzduch ve větracím potrubí. Bez bufiku to strašně dlouho trvalo než HDI dvoulitr ohřál vodu natolik aby to začalo kloudně topit. _________________ Jirka
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.