Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Mitsubishi Carisma nedobíjí

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2125
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 5:58    Předmět: Mitsubishi Carisma nedobíjí Citovat

Mám Mitsubishi Carisma 1.9 TD a přestalo mi to dobíjet. Kdyby 1) nebylo před nedávnem měněno vstřikovací čerpadlo a 2) nepřestal s tím zároveň jít otáčkoměr tak bych bral jako nejpravděpodobnější alternátor.(uhlíky nebo elektroniku regulátoru) Nikde není žádný upadnutý vodič, ani přerušená pojistka. Má na alternátoru být někde když je motor nastartovaný dobíjecí napětí i když by od něj odpadl nějaký vodič či byla chyba někde jinde v elektrice než v něm ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1284
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 6:08    Předmět: Citovat

Otackomer u niektorych diesloch byval od zvlastneho vyvodu altika. Ak nejde dobijanie, nepkjde ani otackomer.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5216
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 6:12    Předmět: Citovat

ma to v palubce zarovky? muze byt zhaveni udelano pres vlakno a kdyz se propali tak to pak nejede... sviti kontrolka po zapnuti klicku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 7:50    Předmět: Citovat

Jednému automechanikovi po väčšej oprave na agregáte nešlo poriadne nabíjanie. Bez zaťaženia pri voľnobehu na oscíku vcelku O.K, pridal som citlivosť na AC, a pozoroval zvlnenie,...v celku O.K. Pridám plyn a frekvencia zvlnenia sa nemení ako reve motor.
Kua, on nezaložil klínok do remeničky, ...už nepamätám či altíka, alebo na kľuke. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 8:09    Předmět: Citovat

Co kontrolka nabíjení, po zapnutí klíčku před nastartováním, svítí? Po nastartování zhasne? Alternátor potřebuje, aby fungovalo buzení, to se dějě přes regulátor a uhlíky do rotoru, k prvnímu nabuzení slouží proud přes kontrolku nabíjení, pak už se budí sám. Pokud se nechová správně kontrolka, je problém v obvodech buzení, pokud se kontrolka chvá správně, ale nenabíjí to, je problém v silové části. Typické zapojení je třeba zde: http://www.skrato.szm.com/fiatka/altik/schema.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2125
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 10:18    Předmět: Citovat

Kontrolka dobíjení svítí hned po zapnutí klíčku. tak jak to bylo i když to bylo v pořádku. Po nastartování nezhasne. Otáčkoměr vůbec nemá snahu ani se trochu vychýlit.
Takže to bude asi tím altíkem? Že by odešli uhlíky ?
Najelo to asi 300km od toho kdy bylo dané jiné vstřikovací čerpadlo, tak jsme si říkal jestli se neutřepal nějaký ten kablík nebo něco v konektoru co se projevilo až po chvíli po té opravě.
To buzení se dá nějak odzkoušet ? Ten regulátor je přímo v altíku ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 10:31    Předmět: Citovat

Regulátor je většinou zezadu na altíku, někdy jako jeden celek s držákem uhlíků. Tohle by mohl dělat stav, kdy by upadl přívod od pomocných diod k regulátoru. Kdyby byly sjeté uhlíky, asi by to nenastalo najednou, nejdřív by kontrolka nabíjení nějakou dobu poblikávala a nabíjelo by to blbě. Řemen na altíku předpokládám je a altík se točí Smile Někdy má volnoběžku, tak aby nebyla KO a netočila se jen řemenice. Asi ho budeš muset vymontovat, zkontrolovat uhlíky a pomocné diody a celistvost budícího vinutí. pokud bude vše OK, asi bude problém v regulátoru. Na Belingu mi před časem uhnil plech, který vedl od diod k regulátoru v prostoru alternátoru mezi dvěma plastovými díly, sežrala ho sůl, altík byl před motorem, soli přímo v cestě. Regulátor se musel vyměnit, bylo to celé zalité a nebylo se kam jak místo toho plechu připojit. Díly do altíků se dají sehnat, kdyžtak se podívám po kontaktu, kupoval jsem někde v Praze na Harfě. když už jsem to měl rozdělané, měnil jsem ložiska (stará se stahují obvykle ukrutně blbě, není za nimi místo na stahovák) a celý diodový blok, vývody silových diod byly taky nepěkně sežrané. I tak to vyšlo pod čtvrtinu ceny repasovaného alternátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15528
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 11:22    Předmět: Citovat

Diody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2125
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2017, 13:00    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Tohle by mohl dělat stav, kdy by upadl přívod od pomocných diod k regulátoru. Kdyby byly sjeté uhlíky, asi by to nenastalo najednou, nejdřív by kontrolka nabíjení nějakou dobu poblikávala a nabíjelo by to blbě..
Před nějakým časem se trhala ručička otáčkoměru, ale dobíjení neproblikávalo. nezdálo se mi že by to špatně dobíjelo, to až teď najednou přestalo, ale uhlíky mohli být načnuté.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2017, 8:22    Předmět: Citovat

Z mercedesa VIANO som raz vybral altik, v ktorom krúžky na budenie asi vyrábajú z nejakej "fólie". Meďák nemal ani 5 rokov, krúžky vydraté do plastu. V servise bosch chcú platiť zlatom za repas-výmenu altíka (cez 1000€). Home-made na dvore ma to stálo cca 16€ aj so sťahovákom na tie krúžky v plaste a dve tri hodiny demontáž-montáž aj s váľaním sa pod meďákom bez zdvíhacej rampy...skurvený prístup Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
maxim



Založen: Jan 06, 2005
Příspěvky: 122
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2017, 8:43    Předmět: Citovat

Zkusil bych prověřit všechno ukostření, kolegovi se takto projevila závada dobíjení na voze Kia a bylo to právě ukostření motoru na kastli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so červen 03 2017, 18:27    Předmět: Citovat

radioelectrum napsal(a):
Zaky napsal(a):
Tohle by mohl dělat stav, kdy by upadl přívod od pomocných diod k regulátoru. Kdyby byly sjeté uhlíky, asi by to nenastalo najednou, nejdřív by kontrolka nabíjení nějakou dobu poblikávala a nabíjelo by to blbě..
Před nějakým časem se trhala ručička otáčkoměru, ale dobíjení neproblikávalo. nezdálo se mi že by to špatně dobíjelo, to až teď najednou přestalo, ale uhlíky mohli být načnuté.


No tak je dost mozne ze uhliky su zosuchane ak ma altik 250tkm zasebou. Tak ze najprv pozriet toto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund