No plynová jednotka poznala, že se něco děje, na panelu indikace stavu plynu uvnitř auta se rozsvítily 3 diody.
Když otočím klíčkem, jednotka stále jak blbá hrne jednu a tu samou sekvenci stále dokola asi to tak má být. Úroveň je 5,2V, ovšem polarita je obrácená!
Na oplátku zase do jednotky pouštím já signál... Moje napětí bylo sraženo na asi 3V což je špatně.... napadá mě, že jsem zapomněl na 1kohm rezistory co vedou z atmegy arduina... takže koupím další PL2103 a zkusím to znovu.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNEzrExTreOXVuc1BtVkhuV1U
Moje rychlost komunikace je o mnoho větší.. vyrovnávám rychlosti až se dostanu na 4800 baudů, tak to vypadá, že to je rychlost jednotky, divné, našel jsem, že by měla být 38400, nebo jiný zdroj uvádí 19200 bd..
Program mám BRC FLY, a samozřejmě nekomunikuje, tak easy to nebude...
zkusím zvýšit to napětí na 5V, ale co z tou polaritou atp.. napadá někoho něco? Teď mě ještě napadlo, ta komunikace asi obrácenou polaritu nemá, první bit je nulový a klid je 5V.. už si vzpomínám
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: st prosinec 14 2016, 15:31 Předmět:
Jurawood napsal(a):
Mám v autě Ford Focus II originál zástavbu LPG od BRC
Podle zkušeností mého kamaráda, který montuje plyn do aut (mj. i BRC) soudím, že originál zástavba může mít značně odlišný (tzv. zákaznický) SW, který se chová jinak a klasická plynová diagnostika, byť pro uvedenou značku, s ním nekomunikuje. To může způsobovat Vaše problémy i když na to jdete tzv. z gruntu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 14 2016, 16:25 Předmět:
Jurawoode, nevím jak daleko to máš do Moravskejch Budějovic, ale tam působí jistej Karel Barták, v jistejch kruzích známej jako "KarelLPG". Vlastní firmu, která se na BRC specializuje - myslím že bude schopnej ti minimálně poradit - až (jestli) ho budeš kontaktovat, klidně mu řekni, že doporučení na něj máš ode mne. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Na diagnostiku BRC používám kabel od BEXPRO.Funguje na 100% (mám ale plyn montovaný dodatečně).S těmi orogo někdy bývají problémy.
Edit:
Tak ten e-shop bexpro už asi nefunguje.
Naposledy upravil hakamusai dne čt prosinec 15 2016, 0:13, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st prosinec 14 2016, 18:08 Předmět:
Mám tady v Ostravě známého, který si koupil auto s BRC Fly SF. Kabelem co mám na Landi+Magic sem se tam stejně nedostal. Nešel na to žádný SW pro BRC stažený od Poláků. Tak sem ho poslal do Mor. Buďejovic za Karlem Bartákem (KarelLPG) a dal mu to dokupy. Týden to tam měl, stálo to celkem i s cestou 8k, auto na plyn jede jak z praku. Bylo třeba vyměnit filtry, vyčistit vstřiky, poladit mapu...
Tady v OV by to stejně nikdo nedal dokupy, Šeda to neumí, HL Propan to ani nezajímá a Szotek zase mlel nějaké svoje lži a výmysly.
Můj skromný názor - zapomeň na to se v BRC vrtat sám, Karel Barták je přes BRC machr. Když ještě na škodahome fóru byla sekce pro LPG, tak sem to tam s ním řešil, než tam známý jel. Co si pamatuju tak říkal, že BRC Fly SF je obecný název řady a hlavně záleží na tom, jaký SW dovnitř nasypeš. Dost možná ta jednotka může být zamčená a bez origo kabelu nebo SW se dovnitř stejně nedostaneš.
Pokud se v tom chceš vrtat sám,tak až se připojíš softem,zazálohuj nastavení.Je tam na to jedno talčítko.Starší softy měli v možnostech přímou editaci mapy.Ty nový to neumí (škoda),ale zase mají excelentně vyřešenou autokalibraci (pokud je na autě vše OK -lambdy,kat,filtry ...).Je dobře o tom softu něco vyčíst.Bez znalostí se do podrobných úprav vlastností nastavení těžko člověk dostane.
Soft pro BRC se dá stáhnout i tady.
Naposledy upravil hakamusai dne st prosinec 14 2016, 21:56, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 14 2016, 21:55 Předmět:
Karel umí ty původní repasovat - nevím jestli jde zrovna o ty tvoje, ale pokud by to byla schůdnější cesta, není důvod k němu nejet ani přes půl republiky ...
Mluvil jsem s ním, zastavěli LPG i do Humvee, on sám jezdí z BMW tuším X5 - samozřejmě na plyn, prostě u něj platí ten hulákavej slogan Toyoty z dávný reklamy - "nic není nemožnééé!" - s jedinou malou podmínkou = musí to někdo bejt ochotnej zacálovat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nyní to vypadá tak, že se asi nedokážu dostat k určitým blokům v nastavení. Pole jsou šedá...
Nejde vůbec základní nastavení, jako změnit typ vstřikovačů, montáž do jiného vozu (zákl. konfigurace) apod..
Dále nefunguje nastavení teploty pro přepínání Petrol/LPG
Co je funkční je korekcce mapy, různé přechodové stavy, režim openloop, časy náběhu a doběhu (topin, topout), apod., dále kalibrace ukazatele stavu nádrže. Funkční je také logování..
Zkoušel jsem různé verze softu.
No nic , psal jsem Karlovi za jakoukoliv radu děkuji
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 31 2017, 17:14 Předmět:
No a KarelLPG ti potvrdí, že máš "customer" = zákaznickou verzi softu, která se ladí pro ten konkrétní typ auta a pak ji montážník zamkne - tudíž bez "odemykacího" kódu se do ní nedostaneš a problémy bude mít pravděpodobně i on se svým zázemím a letitýma zkušenostma. Speciálně to jsou ty teploty přechodu beneli/LPG - ty totiž přímo doporučuje každej výrobce motoru kvůli tepelný kapacitě motoru (rychlosti ohřevu) trochu jinak ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6563 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 31 2017, 18:51 Předmět:
Takovýho montážníka bych hnal. Přechody teploty, blbosti... Nastavil jsem dle sebe 25, mapu taky, auto nepozná změnu při přechodu (já taky ne), o plynu nevím, pohoda. Asi to chce velký motor, ten to zkousne všechno. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 31 2017, 19:06 Předmět:
Právě od KarlaLPG vím, že na některý typy sad/aut to tak BRC dělá, taky je ten soft blokovanej proti načtení, aby se nedal jednoduše okopírovat ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR: áno, potvrdil, ale ani on to nezpřístupní, prý se to online připojí a nějakej ital to odemče ale smaže vše.. (asi know how brc) ale co mě zarazilo, prý je na P&D už úplně jiný soft, prošel jsem instrukce instalací, softwaru od BRC snad ve všech jazycích... poláci, rusy, taloši se v plug&drive hrabou.. nikde ani zmínka o nějakém updatu, jediná fotka, že by se používal jiný soft, proboha proč by to dělali? Jsem zmatený...
Soft je prý licencovaný IP adresou servisu a není přístupný... (tahle jednotka je stará 8 let)
No psal jsem pár lidem co ,mají stejnou RJ jako já,, ofic. ford to neumí a nezajímá je to, prý to do ČR nedováželi.
Zastoupení BRC, prý neexistuje, to dělá výrobce, viz ford výše..
Někdo mi řekl, že už našel servis kde jednotku bez problému přečetli, vyměnili vstřiky a doladili.. podle mě ale jen mlží, já ji taky přečtu, ale změnit typ vstřikovače nejde.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.