Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Už aby to bylo!
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 8:53    Předmět: Už aby to bylo! Citovat

http://ekonomika.idnes.cz/kontrolori-proti-tokovi-zacina-tahanice-o-stk-f4l-/ekonomika.aspx?c=A160719_2260489_ekonomika_kris

Snad jedinej rozumnej nápad MD.
Jak známo, ještě nedávno STK mohlo projít všechno, stačilo technikovi strčit do kapsičky litra, aby prošlo auto, který na STK v tu dobu fyzicky ani nebylo. Jen se do protokolu napsalo něco jako "Koroze budky, vůle na čepu ramen zadní nápravy". A bylo to.
Teď se klepou strachy, že tohle negativně ovlivní technickej stav českýho vozovýho parku.

Už dávno říkám, že kdyby nebylo STK+ME, tak se vlastně nic neděje. Je to jen jedna velká zlodějina pro vyvolený.
Stejně, interval mezi kontrolama jsou 2 roky. Během tý doby se ze slušnýho auta může stát nebezpečnej vrak, klidně po měsíci od technický. Stačí zfušovaná oprava, třeba po bouračce. Ale leccos snad dokážou odhalit dopraváci, ne? Tak na co STK?

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6067
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 9:32    Předmět: Citovat

Taky nevím, proč když dávám auto jednou ročně na servis, a při tom mi mj. provedou prohlídku v rozsahu STK, mám ještě jednou za dva roky platit za totéž podruhé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1212
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 13:39    Předmět: Citovat

Já technickou beru jako pravidelnou zevrubnou kontrolu techniského stavu svého auta. Například kontrolu náprav na vibračních plošinách a test brzd na válcích asi jen tak nějaký servis neudělá. Bohužel ani kontrolu seřízení světel neumí kdejakej servis. Takže když člověk nenarazí na technika, kterej je je prostě vůl, tak technická je dobrá věc.
Mám spíš opačnou zkušenost letos - na motorce je zajímaly jen čísla a homologace, všechno fotili. A technickej stav je nijak nezajímal (kromě osvětlení a troubení).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 14:12    Předmět: Citovat

To jako řidič nepoznáš tlučení a/nebo skřípání náprav? To nepoznáš, že má auto při brždění tendenci jet šejdrem? To nepoznáš, že Ti odcházej tlumiče? Že máš špatně vyvážený kolo? Že máš špatnou geometrii? To si neumíš seřídit světla (kolikrát za život auta to potřebuješ?)?
Ale to bys jako řidič měl poznat a ne čekat 2 roky, až Ti to řeknou na STK!


_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 14:16    Předmět: Citovat

tak můj střízlivý odhad je, že to pozná max 10% řidičů.
Pak jsou ti, že jen tuší, že tomu "něco" je a zbytek vůbec neví o čem mluvíš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 14:30    Předmět: Citovat

Pak by s tím měli něco udělat, ne? Buďto preventivní prohlídky v servise (ale tam si lecjakou závadu vymyslej; i když - za blbost se platí), nebo při nejhorším vrátit řidičák. Vždyť jde o bezpečnost jejich, jejich pasažérů a těch, koho po cestě potkaj!

Ale to chce taky s tím autem jezdit dostatečně často, ne jednou tejdně 5km do okresního města do obchoďáku a jednou za rok na dušičky, pak se daj lecjaký deviace v chování auta snadno rozpoznat, pokud ten člověk není úplně blbej.

Řídit auto není jen tupě točit volantem a šlapat na pedály, autu, co by stroji, co má vliv na to, jestli dojedeme a v jakým stavu, se musí umět naslouchat a jeho potřebám musíme vyhovět stejně tak dobře, jako chceme po něm to, aby nás někam dovezlo.

Nemyslím to nijak zle, ale nerad bych někoho seškraboval z asfaltu jen proto, že mu to ulítlo díky rozkmitaným kolům vlivem špatnejch tlumičů (test prohoupnutím se alespoň za mejch mladejch let v autoškolách učil)

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1212
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 14:58    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
To jako řidič nepoznáš ...

Já jo, ale drtivá většina řidičů ne. Jestli se debata posune tímhle směrem, tak odmítám k tomu cokoli dodávat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15518
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 16:55    Předmět: Citovat

To snad pozná každej řidič, že něco není v pořádku. Na to tady snad nemusejí být takové hloupé otázky.
A od čeho je pak ta STK a to ještě každé 2 roky, když ne kvůli tomu???
Auto má přijet na STK čisté a ve stavu ještě schváleném minulou STK, tzn. před koncem platnosti STK. Ta ho právě prověří, v jakém je stavu a pokud tam auto jezdí pravidelně bez podvodů, tak zjistí začínající problémy dříve než ten řidič, který tomu i rozumí. Normální technik ho nechá bez problému prolézt, ale upozorňuje na zhoršené parametry (které jsou stejně ještě v normě) a doporučuje včasnou výměnu.
A to už záleží jen na lidech, kam jezdí na STK nebo jezdili a upláceli pro platnou STK.
Normální člověk si auto kontroluje, obrazek_cenzuraé na to kašlou i přes upozornění až do doby než na STK vyhoděj na opravu.

Jo a pozor, řidič není automechanik a nemusí tomu rozumět. Nebo každý řidič má umět i při havárce operovat zraněné? Prostě, kdo si to umí spravit, tak si to spraví a kdo neumí, tak si to zaplatí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 20:17    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
... Ale leccos snad dokážou odhalit dopraváci, ne? Tak na co STK?

Omyl.
Kdo hodně jezdí, nemohl si nevšimnout toho, kolik jezdí po našich silnicích vozidel s výrazně viditelnými závadami na světlech.
Dopravní policie to neřeší, někde stojí a číhá, ale taková vozidla nechává pokračovat v jízdě, přestože jsou nezpůsobilá k provozu na veřejné pozemní komunikaci.
Zkoušel jsem na to upozornit. Mám tu vyjádření šéfa krajské dopravky v Plzni, kde mj. píše, že hlídka nerozezná takovou závadu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7090
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 21:12    Předmět: Citovat

Předpokládám, že máš (stejně jako já) na mysli přerušené vlákno žárovky tlumených světel (a někdy taky jiných).
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 21:51    Předmět: Citovat

Nejen vyčuzenou járofku, ale i světla "seřízený" tak, že svítí šejdrem = řidičům v protisměru do xichtu místo správně doprava na krajnici nebo každý světlo švidrající někam jinam... Kurwa když to poznám já jako protijedoucí řidič, tak to musí PaCh jako bezpečnostně školenej ORGÁN poznat taky - ale v praxi je pravdou spíš to, že ti uniformovaní sedící v nevoznačenejch TSI ochcávkách s majákovým osvětlením na horní hraně čelního i zadního okna a s kamerama na palubce jsou opravdu hlavně ORGÁNY a ne normální osoby mající důležitou dozorovací a kontrolní funkci. Oni umějí akorát buzerovat (a případně i mlátit) za často bezvýznamný překročení §§§ (měření rychlosti 30m před cedulí "konec uzavřený obce" 150m od nejbližšího obydlí, sražení motocyklisty bez ŘP na motorku služebním autem - i když ten motocyklista platnej ŘP měl, ovšem "jenom" na auto, zabránění skupině skautíků zazpívat na nádvoří Pražskýho hradu národní hymnu ... a podobně), ale někomu skutečně pomáhat nebo někoho chránit je snad neviděl nikdo od začátku věků. To s těma světlama je natolik zjevná ojebávka z jejich strany, že to sahá možná až k zanedbání povinnosti veřejnýho čunitele...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1212
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 21:52    Předmět: Citovat

Nesvítící světla, špatně seřízená světla, špatně namontované žárovky (křivě v patici), nabo dokonce křivé skleněné baňky halogenek už z výroby (nekvalitní neznačkové). Kmitající světla. Oslňující xenony.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 20 2016, 22:02    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
...Kmitající světla. Oslňující xenony.
Jo - a hlavně na polskejch, tureckejch nebo ukrajinskejch kamiónech, který mají napůl urvaný světla klimbající se na jednom šroubu nebo do obyčejnejch parabol narvaný HIDky ... To samý platí pro přetížený kamióny, kvůli kterým jsou některý úseky silnic postavený s menší únosností zvlněný doslova jak roleta anebo který jezdí po silničkách III. třídy přes dědiny do kterejch ani nezajíždí normální autobus, jen aby se vyhnuly placení mýtnýho na "jedničkách" nebo dálnicích - tam takovou krávu potkat znamená mnohdy i pro cyklistu až spadnout do pangejtu ... Střílel bych takový parchanty, minimálně hrubě sekanou dobytčí solí do příslušný partie těla (nejlíp do tý zadní zepředu)...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: čt červenec 21 2016, 7:42    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):

Řídit auto není jen tupě točit volantem a šlapat na pedály...[/i]


Ženská zadřela SUV.
...no jo, ta konvička, ta už tam svítila asi týden...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: čt červenec 21 2016, 8:21    Předmět: Citovat

Nechci se tu s nikým hádat, podle mého názoru ale vývoj aut právě směřuje k tomu, aby se jejich řízení redukovalo na tupé točení volantem a šlapání na pedály, což není úplně nejlepší. Auta jsou v dnešní době naprosto masovou záležitostí a tak nelze zaručit, že budou všichni autu naslouchat a jakmile bude něco v nepořádku, budou to řešit. To platilo možná tak v době Škody 120, kdy měl auto málokdo. A když už ho měl, tak jej dovedl i z velké míry opravit. Nebyly autoservisy na každém rohu a hlavně se to dalo udělat doma. Co chcete na dnešních autech doma opravovat? Kromě výměny pojistek a žárovek (i s těmi je kvůli špatnému přístupu kolikrát problém), dolévání a kontroly provozních kapalin, kontroly tlaku v pneu, případně výměny kol toho člověk moc neudělá. A i na vyjmenované spousta lidí sejří. Stejně tak není v dnešní době možné, aby každý, kdo má auto, tomu autu rozuměl. Nebo snad chceš, MetalGode, aby sluníčkáři a GreenPissáci rozuměli autům? (Ze své podstaty by auta neměli používat, skutečnost ovšem bývá často jiná.) Televizorů má dneska každá rodina několik a taky jim přitom hodně lidí nerozumí. Stejné je to i u aut. Stalo se z nich spotřební zboží a jakási samozřejmost. Řidičák dneska dostane každý, kdo má do pr... otvor. Jestli je to dobře nebo ne, o tom nebudu spekulovat. Takový je prostě vývoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund