Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ventilator chladiča Citroen C5 II

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
elektro



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2016, 8:20    Předmět: Ventilator chladiča Citroen C5 II Citovat

Dobrý ..mám pokazený modul ovládača ventilátora.
Cez diagnostiku ho pustím a len ho pootáča (nerozbehne sa) keď odoberiem vrtulu (záťaž) rozbehne sa normálne.
V module je vo výkonej chladenej časti mosfet BUK 7520,scotyto dioda, a 2x polovičná dioda.
Je možné ,že by sa poškodila výkoná časť aj napriek tomu, že bez záťaže ide ? Prípadne vedel by to niekto opraviť .
Ďakujem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1763
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2016, 8:45    Předmět: Citovat

čo keby si najprv vyskúšal pripojiť samotný ventilátor na zdroj (batériu) aby si vylúčil či je ten motor vskutku dobrý,alebo aspoň odmeraj napätie na motore pri chode bez a z vrtuľou..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2016, 8:53    Předmět: Citovat

scotyto dioda, a 2x polovičná dioda?! Schottkyho, polovodičová.

Větrák zapojenej napřímo se normálně točí, a to bez podivnejch projevů, jako nadměrný vibrace nebo hluk?

Mezi prostředním vývodem MOSFETu (drain) a zemí je jaký napětí při připojeným větráku?

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7827
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2016, 9:49    Předmět: Citovat

2x polovičná dioda byla myšlena asi jedna dvojitá (třeba v TO220).
Jinak bych zkusil třeba i to, jaké napětí je reálně na motoru (za tím řízením)- pokudby tam bylo plné, je pravděpodobné, že je krpa v motoru.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 638

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2016, 15:08    Předmět: Citovat

elektro napsal(a):
Prípadne vedel by to niekto opraviť .

Precti si o tom na www.C5club.cz. Nebo si tam najdi sprateleneho mechanika a obrat se na neho. Mame jich v obou republikach dost.
Hodne stesti.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektro



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: čt červenec 07 2016, 18:50    Předmět: Citovat

Dobrý prehľadával som web a bežny automechanik to nespraví ... preto som to dal sem. Čo sa týka odpovedí Ďakujem cenim si ich. Motor ventilátora je dobrý oskúšaný na priamo ...
Nedalo mi to a ešte som pripojil jeden el.motor 12V paraelne k ventilátoru a rozbehol sa aj motor s vrtuľou a neskôr sa robiehal aj bez pridavného motora.
Myslím si ,že má elektronika snímač otáčok (indukčný) a ak vdanom momente pri rozbiehaní niesu otáčky ,vyhodnotí sa to ako porucha a vypne sa napájanie. V mojom prípade si myslím ,že uhlíky 4x nedoliehali.
Ešte raz ďakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund