Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Záložní napájení lokátoru v autě

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
honzad



Založen: Mar 22, 2012
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 12:34    Předmět: Záložní napájení lokátoru v autě Citovat

Zdravím Vás, mám prosbu zda by mi někdo poradil a poslal schématko. Mám vozidlo s GPS lokátorem se kterým jsem spokojený. Jediná nevýhoda je, že nemá záložní zdroj. V případě, že mi zloděj ukradne auto a odpojí autobaterii, tak jsem v čudu. Potřeboval bych napájecí obvod na který připojím akumulátor (asi olověný 12V). Akumulátor by se nabíjel (nevadí mu to?) a v případě odpojení autobaterie, by lokátor přešel na tento náhradní zdroj.

Napájení lokátoru je 10-30V
Odběr lokátoru je 25-45 mA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31983
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 12:41    Předmět: Citovat

Něco z tohohle sortimentu - http://www.ges.cz/cz/akumulatory-baterie-zdroje/akumulatory-olovene-hermeticke-bezudrzbove/akumulatory-olovene-hermeticke-panasonic-12v/SIGJ.html - myslím že by měl stačit i ten úplně nejmenší 1,3Ah.
A připojit přímo k lokátoru, zatímco napájení od zbytku auta oddělit diodou - ta zajistí i příslušnej úbytek napětí při nastartovaným motoru, aby na tom záložním aku nebylo víc jak 13,8V, když ve zbytku palubní sítě bude 14,5V.
Každopádně počítej s tím, že životnost takovýho záložního akumulátoru bude jen asi 2 roky (teplotní podmínky, vibrace, nabíjení a vybíjení atd) - pak ho budeš muset vyměnit.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honzad



Založen: Mar 22, 2012
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 12:56    Předmět: Citovat

Děkuji za rychlou odpověď. Schéma bude tedy vypadat, viz moje příloha? Mohu poprosit o doporučení typu diody (odkaz do krámu, třeba ten GES). Děkuji


image1.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  image1.JPG
 Velikost:  71.77 kB
 Staženo:  69 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31983
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 12:58    Předmět: Citovat

1N4001 až 1N4007 - koupíš za kačku v kterýmkoliv servise rádio - TV.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honzad



Založen: Mar 22, 2012
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 13:07    Předmět: Citovat

Děkuji. Ještě poslední dotaz. Kamarád by si takto zabezpečil návěs ke kamionu. Předpoklad je zde palubní napětí 24V. Může tedy použít stejné zapojení, ale místo 12V AKU použít 24V AKU že?
Kolik nabíjecích cyklů snese olověný akumulátor? Přece jen se zde návěs bude vícekrát odpojovat od autobaterie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31983
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 13:37    Předmět: Citovat

Malej problém - 24V akumulátor jednoduše neexistuje. Musí se zapojit 2ks po 12V do série. Jinak to zapojení bude shodný, jen bych dal ty diody do série taky 2 - aby na nich byl z běžnýho nabíjecího napětí 28,8 - 29V ze zdroje v kamiónu úbytek kolem 1,2 - 1,3V a napětí na dvou baterkách v sérii nepřekročilo zhruba 27,5 - 27,8V.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honzad



Založen: Mar 22, 2012
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 13:52    Předmět: Citovat

Pro kamaráda na návěs tedy můžu předat toto schématko. Je to správně? Radší se ptám, aby to nechytlo.


24v.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  24v.JPG
 Velikost:  82.9 kB
 Staženo:  395 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3375
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 14:22    Předmět: Citovat

Není to správně. Použij první obrázek. Zapoj dvě diody hned za sebe a pak zapoj k baterce druhou seriově...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 15:15    Předmět: Citovat

Ochrannej seriovej odpor + pojistku vám vnucovat nebudu, i když já bych to tam dal, ale u té diody bych šel minimálně na 1N5408. Bohužel je o korunu dražší. O tři koruny dražší už existuje téměř nezničitelná dioda P600.

Pokud se ten záložní aku z jakéhokoliv důvodu vybije, tak po nastartování motoru tam určitě poteče víc, jak 1A.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
honzad



Založen: Mar 22, 2012
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 15:30    Předmět: Citovat

Děkuju za rady. Proč jsou v serii dvě diody vedle sebe? Jakou mají přesně funkci?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31983
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 02 2016, 16:10    Předmět: Citovat

Každá má úbytek cca 0,6V v propustným směru, dvě řazený za sebou uberou cca 1,2V - nabíjecí napětí v náklaďáku je obvykle kolem 28,8 - 29V, mínus ten úbytek vychází cca 27,6 - 27,8V, což děleno dvěma dává napětí na jednom akumulátoru zase někde kolem 13,8 - 13,9V = stejný jako v prvním případě jen s jednou 12V baterkou v osobáku.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund