Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulátor alternátoru bosch BR 14-M3
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 20 2014, 12:40    Předmět: Regulátor alternátoru bosch BR 14-M3 Citovat

Zdravím přispívající . Potřeboval bych doma na stole odzkoušet tento regler Regulátor alternátoru bosch BR 14-M3 . Poskytl by mi někdo schema toho alternátoru ? Jak má zapojen "slabý" vývod a jak se projeví přívodní střídavina ? Lze ten regec vyzkoušet i bez ní ? Jinak vůči čemu mám cizí střídavinu opřít ? Děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 638

PříspěvekZaslal: po leden 20 2014, 17:53    Předmět: Citovat

BR14-M3 detailně neznám. Možná by pomohlo z jakého altíku pochází. Pokud už z nějakého důvodu potřebuju vyzkoušet regulátor (většinou ho zahodím hned po měření dobíjení v autě), tak to dělám nastavitelným stejnosměrným zdrojem s pojistkou. Zapojení + a - je jasné a vývod na rotor je podle typu altíku. Buzení proti kostře nebo proti +. Takže -> žárovku zapojit místo rotoru a zvyšovat napětí -> žárovka svítí až do regulovaného napětí (14,2 - 14,6V) -> pak zhasne. A je to. Laughing

P.S. O nějaké střídavině ani neuvažuju, tehle test většinou stačí.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19545
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po leden 20 2014, 18:02    Předmět: Citovat

Alternátory Bosch jsou třífázové do hvězdy s neukostřeným uzlem. Na kostru jsou připojené anody tří diod třífázového můstku a mínusový uhlík regulátoru.
Katody druhé trojice výkonových diod můstku jsou vyvedené na B+ a připojují se přímo na plus akumulátoru.
Pak tam je ještě jedna trojice diod (od každého vinutí jedna), jejich katody jsou spojené na výstup D+, na kterém regulátor kontroluje napětí. To je pulzující stejnosměrné. A podle jeho velikosti řídí proud do budicího vinutí.
Mezi plusem spínaným klíčkem a D+ je zapojená kontrolka dobíjení.
Žádná střídavina z alternátoru ven vyvedená není.
A než se dělat s nějakým zkušebním přípravkem (budeš nějak elektronicky simulovat třífázový generátor řízený budicím proudem?), je nejlepší alternátor i s osazeným regulátorem a připojenou baterkou roztočit pro jistotu na volnoběh, pak připojit buzení a měřit napětí v palubní síti, jestli roste, ale nepřekročí 14,5V ani při maximálních otáčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6533
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po leden 20 2014, 19:41    Předmět: Citovat

Regulátory běžně zkouším: zem, žárovka místo budícího vinutí-tj místo uhlíků, napájení regulovatelným zdrojem. Liší se to třeba o +/- 200 mV od skutečně regulovaného napětí..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 20 2014, 20:16    Předmět: Citovat

Je to alternátor fiat marea . Je tam vyveden střed , který je zaveden do struktury regulátoru . Jak se projevuje nwm . Ano , jinak je to stejné a magnetony jsou častý chleba . Právě mne znejisťovala ta střední svorka . Staticky jsem vyzkoušel a reguluje . Uvidím po montáži zítra . Z fiatfora jsem zaznamenal , že kontrolku ovládá řídící jednotka . Je to 6-ti diodový alternátor . Jsou známy tím , že se hliníkoslitinová klec i při běžném provozu rozpadne . Very Happy Vyfotím zítra . Urval jsem deklík , pod ním je vidět přímo polovodičová struktura , zapomněl jsem fotit , je již zataveno . Typ alternátoru jsem nedával , neboť ten typ regleru se prodává přímo pod jeho číslem a mně záleželo jen na regleru ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 7:19    Předmět: Citovat

Takže alespoň cizí fotka s mým popisem . Ten deklík jde odpáčit a potom lehce zatavit . Když člověk vidí ty drátečky , kudy tečou proudy , brrr. Brečící smilies Jo a pozor , tou patnáctkou teče i bez! připojeného rotoru cca 0,5A .


BOSCH BR14-M3.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  BOSCH BR14-M3.JPG
 Velikost:  42.48 kB
 Staženo:  623 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2413

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 7:43    Předmět: Citovat

Nevím, jestli to po těch letech ještě nějak souvisí, ale fiat=žiguli alternátory byly také 6-ti diodové s vyvedeným středem, a ten střed spínal přes relé (+/- 7V) kontrolku nabíjení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 8:10    Předmět: Citovat

Jak píši , je zaveden do elektroniky regulátoru .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 638

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 16:46    Předmět: Citovat

Mohla by to být varianta, kde 15 slouží k buzení v malých otáčkách ("předbuzení") - zbytkový magnetizmus nestačí - a uzel střídaviny je pro "výkonové" buzení. Myslel jsem si, že tohle zapojení se už nepoužívá. ( používalo se naposledy ještě s relátky) Možná je to jen "zmodernizovaný" konstrukčně zastaralý altík. Magnetti Marelli by toho byli schopní.
_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 17:05    Předmět: Citovat

Budeš na omylu . Rotor je zapojen od plusu . A znovu zdůrazním , ten proud teče vymontovaným regulátorem bez zapojeného rotoru či jeho náhrady . A ta elektronika je vytvořena napájením či nalepením dvou víceplošných čipů na chladič a zalita průhlednou pryskyřicí . Škoda , že jsem to v zápalu boje zapomněl vyfotit .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 20:12    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Nevím, jestli to po těch letech ještě nějak souvisí, ale fiat=žiguli alternátory byly také 6-ti diodové s vyvedeným středem, a ten střed spínal přes relé (+/- 7V) kontrolku nabíjení.

Drobná oprava rozpínal relé kontrolky dobíjení Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 20:19    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Je to alternátor fiat marea . Je tam vyveden střed , který je zaveden do struktury regulátoru . Jak se projevuje nwm . Ano , jinak je to stejné a magnetony jsou častý chleba . Právě mne znejisťovala ta střední svorka . Staticky jsem vyzkoušel a reguluje . Uvidím po montáži zítra . Z fiatfora jsem zaznamenal , že kontrolku ovládá řídící jednotka . Je to 6-ti diodový alternátor . Jsou známy tím , že se hliníkoslitinová klec i při běžném provozu rozpadne . Very Happy Vyfotím zítra . Urval jsem deklík , pod ním je vidět přímo polovodičová struktura , zapomněl jsem fotit , je již zataveno . Typ alternátoru jsem nedával , neboť ten typ regleru se prodává přímo pod jeho číslem a mně záleželo jen na regleru ....

Je to opravdu střed? U tohoto regulátoru bych předpokládal spíše jednu z fází před usměrňovačem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 20:34    Předmět: Citovat

No přísahat před soudní stolicí bych opravdu nechtěl . Byl to fofr . Pokud znáš vnitřní zapojení reglu a jen nefilozofuješ , dej ho sem . Rád budu za dopřesnění pro dalšího postiženého . Ale v tomto místě chyba těžko kdy bude . Sám jsem nikde nenašel takový popis pro postižené , jestli máš lepší , dej sem . Mnoho lidí ti velice poděkuje . A pokud znáš oba případy , rozeber proč jeden i druhý v celkovém zapojení . Budu rád vědět z praxe pro příště .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 21:23    Předmět: Citovat

Zapojení alternátorů.
http://alternatory.wz.cz/zdrojs.html
http://alternatory.wz.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 21:53    Předmět: Citovat

Nějak jsem tam kbuldo nenašel můj případ . I tak díky za další obvodová řešení .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund