Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

princip centrálního zamykání

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:01    Předmět: princip centrálního zamykání Citovat

prosím vás zeptám se,jakým způsobem funguje centrální zamykání? myslím tím jak je to napojeno do motoru u dveří u řidiče.

tam jsou dva samostatné dráty na povel zamknout a odemknout? když zamknu,tak na určitý drát jde 12V a motorek zamkne zámek a při povelu odemknout jde po jiném drátu 12V a motorek se roztočí obráceným směrem a tím pádem odemkne?

Jedná se o auto fiat marea weekend
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31985
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:03    Předmět: Citovat

Obvykle je ten motorekk zapojenej natvrdo na dva dráty a ŘJ centrálu posílá výkonovej impuls podle smyslu zamknout nebo odemknout v příslušně komutovaný polaritě = ani jeden drát není na kostře přímo a trvale. Odpojení motoru na konci dráhy dělá koncovej mikrospínač ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:07    Předmět: Citovat

aha takhle...... Rolling Eyes jedná se mi přesně o dodělání dálkového centrálního zamykání.

Mám tuto ovládací jednotku...

tak přemýšlím jak to vlastně celé funguje a jak to připojit. Rolling Eyes

Já právě myslel (že v autě jsou třeba dvě relátka .jedno odemykaci a druhé na zamknutí ) Rolling Eyes



Clipboard01.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Clipboard01.jpg
 Velikost:  132.67 kB
 Staženo:  233 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31985
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:22    Předmět: Citovat

jasmin napsal(a):
...
Já právě myslel (že v autě jsou třeba dvě relátka .jedno odemykaci a druhé na zamknutí ) Rolling Eyes
No dyť jo - ty 2 relé jsou přepínací, takže v principu při zamknutí posílají na všecky motorky zámkovejch jednotek jednu polaritu (dejme tomu "plus nalevo, mínus napravo") a při odemykání se polarita obrátí ("mínus nalevo, plus napravo") - tím se obrátí směr chodu motorků a zámky se přesunou do druhý polohy ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:29    Předmět: Citovat

pokud to dobře chápu,tak musím najít drát ,po kterém jde ze dveří signál při zamykání a druhý drát pro odemykání.A tyto dva se spojí s tou externí jednotkou dálkového centrálu.a vlastně pomocí DO potom přijde do ŘJ origo centrálu stejný signál jako přes klíč.,

tu změnu polarity chápu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31985
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:40    Předmět: Citovat

Jo, ty další dráty jsou ovládací, jsou od dalších mikrospínačů, který dávají ŘJ informaci o tom, že někdo zámkem pohnul manuálně - ona pošle stejnej povel na zbytek zámků, tudíž je najdeš jen u předních dveří (a u některejch typů i u zámku kufru/pátejch dveří hatchbacku/kombi). Záleží na typu a u některejch i na nastavení, jestli berou odemknutí kufru klíčem jako povel odemknout i zbytek auta atd. Obráceně, dneska je spousta aut, u kterejch už na kufru nenajdeš klíčkem ovládanej zámek, ale kufr se dá samostatně odemknout pomocí zvláštního tlačítka DO nebo "kopnutím" do čidla pod zadním nárazníkem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:53    Předmět: Citovat

Děkuji moc Smile
ještě poslední věc ohledně směrových světel a tohoto zapojení.Můžu napojit silový výstup pro směrovky z této UNI jednotky za spínač co zapíná výstražné 4ky? nebo to musí být přímo k žárovkám?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
007
Moderátor


Založen: Nov 11, 2003
Příspěvky: 220
Bydliště: střední čechy

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 21:58    Předmět: Citovat

Do jednotky centrálního zamykání ve dveřích řidiče a spolujezdce vede 4 nebo 5 vodičů, do jednotek zadních dveří vedou vodiče dva. Dva z těchto vodičů jsou uvnitř jednotek připojeny na motorek a zbylé 2 nebo tři vodiče slouží k tomu, aby řídící jednotka poznala, že někdo "otočil" klíčem. U 5-ti vodičových centrálů je ve dveřní jednotce přepínací mikrospínač, jeho prostřední kontakt je připojen na kostru a krajní kontakty ovládají stav zamkni-odemkni. Některé japonské auta používají kladné ovládání, tz. prostření kontakt mikrospínače je připojen na +12V. Novější auta VW a Škoda používají 4-drátové připojení, kdy mikrospínač ve dveřní jednotce má čtvrtý ovládací vodič přípojen na jeden krajní kontakt přímo a druhý přes odpor 180 ohm.
Pokud pořebujete připojit dálkové ovládání ke stávajícímu centrálu, musíte nejprve zjistit, jaké signály pro ovládání používá. To Vaše dálkové ovládání má pro maximální kompatibilitu vyvedeny dva přepínací kontakty ze dvou relé (zamkni a odemkni) a vy si je musíte zapojit dle potřeby. Pokud máte pěti vodič , tak na dálkovém ovládání propojíte vodiče kontakt COM relé odemykání a zamykání a připojíte je na kontakt, který vede na prostření kontakt dveřního mikrospínače. Vodič zamykání kontakt NO připojit na zamykací vodič mikrospínače a vodič odemykání kontakt NO připojit na odemykací vodič mikrospínače. u čtyř vodičového centrálu se vodiče kontakt COM relé odemykání a zamykání propojí a připoji k jednomu vodiči z mikrospínače a ke druhému se připojí vodič zamykání kontakt NO přímo a vodič odemykání kontakt NO přes odpor 180 ohm. K vodičům vedoucím k motorkům se nic nepřipojuje.
Jinak pozor, dveřní jednotky nemají žádné koncáky, mikrospínač je pouze pro ovládání, takže na motorek dveřní jednotky nesmí přijít trvalé napájení, došlo by k jeho zničení! Řídící jednotka posílá do dveřních motorků napětí pouze po dobu 0.2-0.5 sekundy, to stačí pro otevření-zavření, ale nezničí motorky.

_________________
007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
007
Moderátor


Založen: Nov 11, 2003
Příspěvky: 220
Bydliště: střední čechy

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 22:14    Předmět: Citovat

Připojit k ovladači varovných světel to nepůjde, protože když tento ovladač není sepnut, tak nejsou propojené levé a pravé směrovky a blikala by pouze jedna strana. Pokud má Vaše dálkové ovládání pouze jeden vodič pro směrovky, tak ho musíte rozdělit pomocí dvou 5-ti ampérových diod a připojit přímo na žárovky (nejlépe u páčky na ovládání směrovek). Bacha u novějších aut s kontrolou žárovek, tam jsou směrovky ovládány z řídící jednotky osvětlení a ta je přímo alergická na připojení napětí, když to nepřipojila ona.
_________________
007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st březen 23 2016, 22:44    Předmět: Citovat

Zeptal bych se tady http://www.fiatmareaclub.com/
Určo už to tam někdo řešil.
Řešil - dej si tam do hledání "central" a máš čtení na dlouhý zimní večery zajištěno Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6552
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 15:00    Předmět: Citovat

Někdy je to zapojeno tak podivně, že je člověk chvíli dost zaskočen.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3319
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 29 2016, 7:46    Předmět: Citovat

Mel jsem Lancii a tam kdyz jsem zamnul-odemknul klicem u ridice tak na to reagovaly zbyvajici zamky dveri. Ted mam Renault a blblo me DO, nesel povel k zamknuti. Naucen z Lancie jsem vzal klic ze auto zamknu a zamknul jsem, ale jen dvere u ridice, ostatni zamky nehnuly brvou. Tohle je normalni stav u Renaultu Laguny 2. Zamknout auto se v pripade potizi da, ale ne klicem. Trosku komlikovanym zpusobe, ale jde to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund