Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Signalizace přehřátí motoru.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 13:00    Předmět: Signalizace přehřátí motoru. Citovat

Známý mně požádal,jesli bych mu nevyrobil akustickou signalizaci k teploměru auta.Má tisícovku veterána u které mu praskla hadice a bylo to tak rychlé,že ji málem uvařil.Odnesl to jen kapilárový teploměr.Dal tam elektrický ze stovky které se stejně montovaly do posledních tisícovek,ale chtěl by ještě nějakou signalizaci k bodu varu.Nemáte někdo otestované nějaké zapojení?Našel jsem něco s 555,ale někdo psal,že to není stabilní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 13:13    Předmět: Citovat

Bych tam strčil něco s TL071 viz. http://pandatron.cz/?538&teplotni_regulace_ventilatoru_3x_jinak

Stavěl sem si tu verzi s hysterezí, funguje to jak má. Pro tu indikaci by ale byla lepší verze první. Prostě by se někam na vodní okruh muselo dodat čidlo s termistorem zalitým uvnitř a pak na výstup dát nějaký bzučák, piezo, atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 13:18    Předmět: Citovat

On chce vycházet z toho původního čidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 13:33    Předmět: Citovat

No to půjde taky...to origo čidlo má uvnitř taky NTC termistor. Chce to jen podle jeho hodnoty (změřit) doladit odpor a trimr pro napěťový dělič. Nic není problém...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 15:02    Předmět: Citovat

Co takovej diskrétní spínací termostat v pouzdře TO220, dejme tomu na teplotu 100-105°C? Nic kolem nepotřebuješ.
http://www.farnell.com/datasheets/1561970.pdf

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31996
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 15:29    Předmět: Citovat

Klidně i s obvodem LM35 s nějakým následným zesilovačem a komparátorem. V tomhle případě může těch komparátorů mít i víc a učunit si bargraf nebo cosi na způsob "batestu" s několika různobarevnýma LEDkama. V tisícovce se leccos schová i při zachování autentickýho vzhledu a hlavně dráty od motoru dopředu na palubovku jdou nádherně protáhnout množstvím děr a kanálů, to není jak moderní auta, kde by člověk na protahování potřeboval cvičenou myš nebo ještě líp trénovanýho švába ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 16:16    Předmět: Citovat

Pokud vím, tak potřebuje jen signalizaci, že má přehřátej motor (jediná kontrolka), ne teploměr Wink
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 16:22    Předmět: Citovat

Možná by bylo lepší se soustředit a měřit teplotu třeba na palici, protože tak jsem uvařil už jeden motor-voda pryč a teploměr ukazoval polovinu, tedy 90°, tedy dokud jsem nezastavil na křižovatce. Pak letěl nahoru a na volnoběh svítilo mazání Rolling Eyes . Prostě aby to ukazovalo i bez vody, že je něco špatně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 16:31    Předmět: Citovat

Termostat ze žehličky, z varné konvice.... přidělat na hlavu Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 16:35    Předmět: Citovat

Určitě nejsou Š100/110 takový samovary, jako Š105-136, kde je motor vzadu, ale chladič vepředu (a musí se tam lejt 12.5l chladiva). Tady došlo k úniku chladiva, což by se dalo vyhodnotit měřením hladiny v expanzní nádobě - na to by stačilo do ní "píchnout 2 hřebíky" (elektrody, pokud možno nereznoucí, s nimiž by se zjišťovalo, jestli to mezi nima vede, nebo ne, respektive jestli hladina neklesla pod stanovenou mez), ovšem muselo by to bejt vodo-/vzduchotěsný a odolný vůči vnitřnímu přetlaku. Protože jak klesne voda v palici, nějakou chvilku trvá, než se ohřeje i zvenčí. Tohle pohlídá, aby v ní ta voda ještě byla.

P. S.: Bod varu vody v motoru je díky přetlaku docela vysoko, dejme tomu 110-120°C, do tý teploty voda uvnitř nevaří, taková teplota je ještě v pořádku. Když ten termostat nastavíš na 110°C, při správným přetlaku bude signalizovat počínající var, ale jak se ten přetlak ztratí, začne to vařit i při stovce, přičemž ten termostat nesepne dřív, než se z palice neztratí voda (což je docela pozdě).

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 836
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 17:02    Předmět: Citovat

Viděl bych to na komparátor a za něj nějaký samopíp.Jak se řeší stabilizace-mám to napájet celé z 10V stab.zdroje,nebo stačí jen stabilizovat ten referenční vsup komparátoru. Čidlo při bodu varu má nějakých 28 ohm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31996
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 17:22    Předmět: Citovat

Pokud to nemá řvát každou chvíli falešným poplachem způsobeným zvlněním v palubní síti a jeho průnikem přes napájecí přívody, je lepší napájet to celý přes stabec a filtr (aspoň oddělovací dioda a samostatnej filtrační kondík za ní PŘED stabilizátorem). Ta dioda odstraní i záporný špičky, kterejch je v autě 6 půlek a nedá se říct, že by byly zrovna prospěšný veškerý elektronice ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6554
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 18:18    Předmět: Citovat

Jenže je lepší další nezávislé čidlo, protože pokud to původní se podělá, a signalizace neukáže HOT "ne čehý"-)), tak je to na h....
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1538
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: st září 14 2016, 19:18    Předmět: Citovat



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2417

PříspěvekZaslal: čt září 15 2016, 11:14    Předmět: Citovat

AR A 7/1987 s.246
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund