Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nová daň?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
starecd



Založen: Aug 17, 2010
Příspěvky: 2730
Bydliště: kousek od Zlína

PříspěvekZaslal: ne květen 10 2015, 20:52    Předmět: Nová daň? Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6564
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne květen 10 2015, 21:30    Předmět: Citovat

obrazek_cenzura Jinak nelze
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3377
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne květen 10 2015, 21:46    Předmět: Citovat

No jo, jedině tak je to cesta jak vyřadit z provozu auta, která jsou jinak málo jetá/nebo spolehlivá - tzn. nepřinesou do státní kasy žádné převratné peníze v podobě DPH ze koupi/servis. Než by se naši drazí zvolení starali o kvalitu předávaných dálnic a silnic. Když slyším ty recenze na nová auta, tak o spolehlivosti se zrovna mluvit nedá. A kdo má na to si kupovat každých pár let nové auto - pokud pominu firmy? Jasně, pokud budu šmelit/lobovat, pak se na takové drobné ohlížet netřeba
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34002
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne květen 10 2015, 21:59    Předmět: Citovat

Pre kazdu socialisticku vladu su motoristi dobra dojna krava na peniaze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19566
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 5:06    Předmět: Citovat

Já se už léta ptám, když už se dělají běžně přestavby na plyn, vestavby deního svícení a další opičárny, proč nejde podobně vestavbou katalyzátoru, druhé lambdy, tří čtyř levných čidel a přečipováním nebo výměnou řídicí jednotky zlepšit emisní třídu i u staršího auta? Proč by to nemělo jít?
Administrativně by to přece bylo stejně jednoduché - zapsat do VTP úpravu podle předpisu...
Já vím, když to neprošlo dodnes, teď už k tomu vůle nebude žádná...
Měl jsem postupně dva stejné vozy, schvalované v Německu podle stejného paragrafu téhož předpisu: jeden v roce 1991 a druhý v roce 1996. Stejný motor, stejná čidla, stejný výkon, emise i spotřeba, ale pro ten první u nás vyšlo zařazení EURO1, zatímco pro druhý už EURO2, protože tabulka. První dosloužil na korozi, tak šel na recyklaci, druhý ještě jezdí, ale při převodu se ty tři tisíce musely zaplatit.
Skutečně tu nejde o bezpečnost ani o ekologii, jde o trestání ovčanů za "když si nechceš koupit nové auto, tak plať!", protože čtu, že jde o emise, a v televizi mluví jakýsi hašašíra z ministerstva dopravy, že jde o ohrožující technický stav starých vozidel.
Smi se nedohodli, nač to svést.

Bohužel nejsme v tomto směru sami - v okolních zemích až teď začínají přicházet na to, že sběrné dvory a šrotiště nevyřeší každý problém, ale že auto udržované o pět let déle v provozu zaneřádí životní prostředí podstatně méně, než jeho recyklace. Říkám - přicházejí na to. Ale asi se to nepodaří prosadit. Přece jen už je v té obnově vozového parku roztočeno móóóc peněz. Peníze jsou oběživo a delší životnost čehokoli, nejen aut, by to běhání poněkud přibrzdila...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 5:14    Předmět: Citovat

Víš , rnbw , situace je tak šílená , že daně zvyšují i tzv. pravičáci . No kde hceš vzít , když velké firmy včetně bank jsou cizí a 25 let si stěžují na velké daňové zatížení a tak jim bylo stále snižováno a dávány daňové prázdniny . Banda úředníků a dalších rabující státní kasu se zvyšuje . Pokud ještě uděláš něco pro voliče , např. zvedneš minimálku , zvedneš důchody a platy úředníkům , tak někde musíš sebrat .....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2195

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 6:52    Předmět: Citovat

ja len dufam, ze to necital nikto z expertov z nasej vlady, lebo oni su schopni to hned schvalit.
Mam 14-rocne auto, do servisu chodim s beznymi vecami (brzdy, vymena oleja..) auto slape, na emisnej mam stale velmi dobre hodnoty (co sa o niektorych autobusoch a nakladiakoch povedat neda), nemam teda dovod (a najma peniaze) kupovat nove. Osobne nemam doveru v tie nove preplnane megaturbo vykonne motory.
Osobne ma viac stve, preco ked si kupim auto za svoje peniaze, tak po skonceni jeho zivotnosti ho musim dat na srotovisko so vsetkym. preco ho nemozem rozpredat na suciastky (ved je to moj majetok), a na srotovisko dat len skelet. pomozem tak ostatnym, menej zatazim prostredie, lebo dobre veci sa este vyuziju.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 7:03    Předmět: Citovat

Toto tažení proti starším autům taky sleduji, a dospěl jsem k přesvědčení, že výrobci aut mají zatraceně dlouhé prsty a velmi silné převodní páky, ať už se to jmenuje ekologie, zaměstnanost, technický stav...
Technický stav zaviní ročně údajně okolo 1-2% nehod (hodnota asi před 5-7lety, myslím, že se to výrazně nemění).
Zato uživatelů, kteří jezdí jako prasata (v obci, předjíždění, drogy, jízda na červenou) spíš přibývá. To by se mělo řešit, ale prý nejsou peníze...
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34002
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 7:25    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Já se už léta ptám, když už se dělají běžně přestavby na plyn, vestavby deního svícení a další opičárny, proč nejde podobně vestavbou katalyzátoru, druhé lambdy, tří čtyř levných čidel a přečipováním nebo výměnou řídicí jednotky zlepšit emisní třídu i u staršího auta? Proč by to nemělo jít?

Napriklad v USA to ide a pouziva sa to tam, kde to najviac treba: do starych nakladnych aut sa pridavaju filtre.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 7:26    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...Administrativně by to přece bylo stejně jednoduché ...
Před pár lety jsem si koupil VW Golf II r.v. 89 1.6TD původně dotažen ze Švýcarska do ČR. Auto mělo katalyzátor a splňovalo Euro I a při přihlašovaní jsem musel zaplatit 10tis neboť dle zdůvodnění úředníků v roce 89 u nás nebyly normy na emise a oni to nemají čemu podle tabulky přiřadit..... nicméně při měření emisí před STK musí odpovídat normám s katalyzátorem... to asi hovoří za vše...
Tento platek je mi naprosto proti srsti, na druhou stranu problém emisí chápu a šel bych velmi tvrdě po všech vyblokovaných EGR ventilech, vytřískaných katalyzátorech, či vyblokovaných DPF fitrech a firmám které toto nabízí. Jak říká kolega když chceš opičku musíš mít na banány.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 7:54    Předmět: Citovat

Než auta mne straší více GMO potraviny , Fukušima atd. , co se enviromentu týče . Co jsou u dehťáku platné russfiltre , EGRy atd. , když z nich stále letí NxOx ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19566
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 8:20    Předmět: Citovat

Asi je něco špatně: když vozidlo na měření emisí splní předepsané limity kvůli žádosti o emisní nálepku na přední sklo, proč nerozhoduje toto měření i o přeřazení do příslušné skupiny EUROx?
V sousedních zemích na to jdou jinak - prostě vozidlům horší emisní třídy zakážou do určitých oblastí vjezd.
Co nám byla platná oktávka s EURO5, když pro ni platil už daleko od centra Münsteru zákaz vjezdu, protože nemá na předním skle emisní nálepku. A to je metodika měření jednotná, proto v Německu uznávají tyto známky vylepené i u nás. Ostatně - k přidělení známky je nutný velký techničák, bohužel český v německé TÜV nikoho nezajímá, a, i kdyby - v neděli jaksi nemakají.

Podobně, kdo chcete jet přes Vídeň a máte osobní auto psané na firmu jako N1, nezbývá, než velký techničák pod křídlo, zajet na měření emisí a nechat si z Rakouska objednat příslušnou nálepku, bez které vás nesmí od loňska chytit v Dolních Rakousích a Vídni (asi tak od Korneuburgu po Aspang), letos už to bude platit i v Horních Rakousích kolem Lince (zatím mají zákaz jen EURO 0 a 1, ale postupně letos začínají zakazovat vjezd i pro EURO 2). Ve Štýrsku platí zákaz jízdy s EURO až 2 pro všechny náklaďáky nad 7,5 tuny, osobáků a menších náklaďáků se to zatím nedotklo. Ale i s osobáky se počítá, zatím slibují rok 2017.
Na nálepku se čeká pak asi 10 dní až dva týdny, než ji z Rakouska pošlou i s vyděrovanými posledními 4 nebo 5 číslicemi VINu. Proti falšování a přenášení se tedy pojistili dost dobře. Jo, a nespoléhejte se na to, že v zelené kartě ani malém techničáku si rakouští policajti moc nepočtou - nepotřebují to, prolustrují si auto u Dekry...
Samozřejmě to nutí majitele starých vozů modernizovat. Když do těch oblastí potřebují jezdit či tam dokonce sídlí, mají pevný termín pro každou barvu známky. A každá postupně přestává mít přístup do dalších a dalších oblastí... ale lidi uznávají, že takto to smysl má, tam, kde to nevadí, ať si občas to auto i jezdí, vždyť auto udržované o 5 let déle hrozí i bez EURO menší ekologickou zátěží, než jeho emise. Tak ať si ještě na venkově jezdí, jen cesty do města se budou muset řešit jinak.
Prostě u nás zase někdo našel nejblbější cestu k tomu, jak lidi přesvědčovat držet si auto až do šrotového stavu a koupit nové, hlavně neprodávat dalšímu na doježdění... opravdu jediný smysl je kasírovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 9:17    Předmět: Citovat

Jestli to půjde jako všechno u nás, tak to bude systém 10, 9, 8,..............-1, -2............ Za pár let budeme platit z auta, které si nekoupíme. Na posrání
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2128
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 9:30    Předmět: Citovat

prosil bych admina odstřelit uživatele janousek, jinak se toho co zde napsal jistě chytne nějaký politik! (pane kolego janousku neberte si to osobně)

Třeba moje máma by platila daň za auto že ho nemá, nevlastní, neřídí, ale někdy ji vezu, a z toho přeci stát nemá žádné peníze.
takže navrhuji daň ze spolujezdectví. Kterou bude platit každá osoba který je způsobilá se někdy vést v osobním vozidle. Pokud tuto daň nebude chtít platit a potvrdí že je nezpůsobilá se vést ve vozidle (potvrzení bude patřičně drahé) tak ji nebude platit, ale bude nutné získat toho potvrzení od příslušeného za tím účelem vytvořeného úřadu s kulatým razítkem. Něco mezi STK a lékařem. Tím se vytvoří další pracovní místa pro úředníky.

z pohádky: ševče už máš zapacené daně i na přezrok ?
Systém výběru daní v ČR má pouze jeden cíl, vybrat co nejvíce peněz z daňových poplatníků bez ohledu za co a jak, takže nehledejte v tom jakoukoli logiku, není tam a nikdy nebyla !


Naposledy upravil radioelectrum dne po květen 11 2015, 9:40, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: po květen 11 2015, 9:35    Předmět: Citovat

To není návod, to je tvrdá realita, pětadvacetiletá zkušenost. Politici to moc dobře znají.
Já se na to už těším, no nebylo by to krásné a příznačné pro tuto dobu. Politici a spol. prodrbou jakékoliv množství vybraných /dnes i nevybraných/ daní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund