Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přenos signálů přes vedení 220V do auta
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xkrato00



Založen: Jan 16, 2016
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 18:43    Předmět: Přenos signálů přes vedení 220V do auta Citovat

Budu si dělat v autě zásuvku 230V na topný ventilátor. Asi použiju profi kabeláž od DEFA DEF460785 . Bude to obnášet spínací hodiny v zásuvce, trojžilový 220v kabel od hodin k zásuvce v nárazníku a kabel od nárazníku do zásuvky v kabině. Potřebuji zařídit 2 věci:
1) Signalizovat řidiči, že je auto připojené na kabeláž, aby omylem nevyjel s autem napojeným do zásuvky a to i v situaci, když už hodiny odpojily 230V. Nechci zasahovat do kabeláže jinde než v kabině kvůli bezpečnosti.
2) Pokud by to šlo pak i zamezit zlodějům, aby mohli čerpat 230 ze zásuvky na ulici. Tento bod je méně důležitý, protože ho zčásti řeší nestandardní konektor a spínací hodiny.

Původně jsem chtěl použít vícevodičový konektor, který by měl další žíly pro obě aplikace a vystačil bych si se 2 relátkama ale mám strach že kabeláž neudělám dost kvalitně, utřepe se a 230V na kostře auta by bylo asi nesportovní.


Naposledy upravil xkrato00 dne so leden 16 2016, 20:17, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 18:49    Předmět: Citovat

Elektromobily mají blokování, dokud je připojen nabíjecí kabel, nejdou "nastartovat".

Dalo by se udělat nějaké spínání přívodu do zásuvky, která by ji odpojilo, když odběr spadne na minimum a zapnout aby to šlo jen tlačítkem uvnitř objektu.

P.S. - kolik let už došlo ke "sjednocení" napětí používaných v Evropě? Pro rozvody 220V a 240V se našel kompromis a používá se 230V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xkrato00



Založen: Jan 16, 2016
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 18:54    Předmět: Citovat

monterjirka napsal(a):
Dalo by se udělat nějaké spínání přívodu do zásuvky, která by ji odpojilo, když odběr spadne na minimum a zapnout aby to šlo jen tlačítkem uvnitř objektu.


No jo ale jak to spojit s tím, že odběr bude jen pokud pojedou hodiny..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3302

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 19:12    Předmět: Citovat

Pokud to auto nebude stat nekde na tvem pozemku, tak mi bod 2 prijde velmi dulezity. Jak zabezpecit kabel proti urazu elektrickym proudem, kdyz bude nekde volne na ulici?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4035
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 19:16    Předmět: Citovat

Za prvé máme 230V.
Za druhé, konektory DEFA jsou záměrně blbuvzdorné. A pokud odjedeš samochodem tak samovolně vypadne zástrčka ze zásuvky. A u zásuvky i zástrčky je potom krytka s dostatečným IP krytím. A navíc DEFA nemá nic společného s elektromob. Vyrabí předehřevy motoru a interieru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 19:51    Předmět: Citovat

Cowley napsal(a):
...Jak zabezpecit kabel proti urazu elektrickym proudem, kdyz bude nekde volne na ulici?


Za absolutní minimum považuji proudový chránič.
Lepší ale dražší by byl oddělovací transformátor.

U těch hodin nevím co má tazatel v plánu, pokud by např. chtěl, aby mu to zapnulo ve 4 hodiny a půl šesté, než bude odjíždět, to vypnulo, tak "kabel bez napětí" bych neřešil.
Samozřejmě by nebylo špatné mít tam ještě obvod, který by to vypnul při přerušení odběru, aby si tam někdo "nenabíjel elektromobil" když to uživatel odpojí od auta dřív, než doběhne plánovaný čas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xkrato00



Založen: Jan 16, 2016
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:01    Předmět: Citovat

ZVUK2000 napsal(a):
Za prvé máme 230V.
Za druhé, konektory DEFA jsou záměrně blbuvzdorné. A pokud odjedeš samochodem tak samovolně vypadne zástrčka ze zásuvky. A u zásuvky i zástrčky je potom krytka s dostatečným IP krytím.


Kabel se montuje dopředu do masky proti směru pohybu, takže dost těžko vypadne když se rozjedu vpřed. V lepším případě ho "jen" vyrvu takovým způsobem že další použití nebude bezpečné. Nový kabel stojí skoro 1000Kč. Vím že se to dřív nebo později stane. Znám se. Investice do varování se vyplatí.

Co se týká bezpečnosti na ulici (úraz proudem). Tak to již mám vyřešeno.

Prosím pojďte k jádru věci, k čemu mě je že každý napíše že nemáme 220V..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4035
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:07    Předmět: Citovat

Tak nevím. Ale ještě v 90tých letech byl kabel DEFY jištěný tak že se samovolně odepnul při odjezdu vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xkrato00



Založen: Jan 16, 2016
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:09    Předmět: Citovat

monterjirka napsal(a):

Samozřejmě by nebylo špatné mít tam ještě obvod, který by to vypnul při přerušení odběru, .....


Přesně tak...a ještě taky aby OBVOD povolil zapnutí, když se zapnou hodiny...a můj dotaz jde k tomu, jak by měl takový OBVOD vypadat? Nějaký kondenzátor na zásuvce v autě, který bude rezonovat s obvodem u hodin a podle toho se na straně hodin pozná že se pouští proud do mojeho auta?? Umím si udělat zásuvku. splácat obvod podle návodu ale určitě nevím jak ho navrhnout. Nebo by šlo adaptovat nějaký hotový modul?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xkrato00



Založen: Jan 16, 2016
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:15    Předmět: Citovat

ZVUK2000 napsal(a):
Tak nevím. Ale ještě v 90tých letech byl kabel DEFY jištěný tak že se samovolně odepnul při odjezdu vozidla.


Možná když by byl konektor a přívod z boku auta tak by to vypadlo, ale vrtat plechy nechci, proto to asi DEFY všude cpe do předního grilu. Pokud se rozjedu proti konektoru, tak ho tam budu rvát ještě víc...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:16    Předmět: Citovat

Obvod zabraňující nepovolanýmu připojení je třeba relé se sériovým vinutím - i mžikový přerušení odběru vede k odpadnutí kotvy a basta.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4035
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:23    Předmět: Citovat

[quote="xkrato00"Pokud se rozjedu proti konektoru, tak ho tam budu rvát ještě víc...[/quote]
Ale s takovýma řidičema výrobce vůbec nepočítal Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xkrato00



Založen: Jan 16, 2016
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:24    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Obvod zabraňující nepovolanýmu připojení je třeba relé se sériovým vinutím - i mžikový přerušení odběru vede k odpadnutí kotvy a basta.


To relé bych chápal ale nevím jak ho využít s hodinama, který ten proud taky shodí. Nerozliším kdy rozepl zloděj a kdy hodiny. Proto jsem myslel že bude muset být nějaká identifikace na straně vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 16 2016, 20:38    Předmět: Citovat

Spínačky bych namontoval až na palubu auta - nastavit zapnutí a z domu aktivovat tlačítkem relé/stykač. Když zloděj přeruší obvod, proud se přeruší, hodiny se zastaví a budou ukazovat nedoběhnutej interval... Předpokládám samozřejmě NEdigitální spínačky - v případě digitálních spínaček by se pak daly použít nějaký starý analogový autohodiny napojený přes maličkej 12V zdroj - při vypnutí přívodu se předtím nastavený hodiny samozřejmě zastaví taky a můžou při známým času startu indikovat i skutečnou dobu po kterou byl přívod OK ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1166
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: ne leden 17 2016, 8:45    Předmět: Citovat

Upřímně řečeno mi není úplně jasné, jak to chceš udělat, ale vidím to takto:

Ze zásuvky na nějakém sloupku vede kabel do auta přes speciální násuvku. Uvnitř auta je rozvod, spínací hodiny a topení. Všechno funguje jak má. Problém je v tom, neodjet z parkoviště s připojeným kabelem. Chápu to dobře?

Pokud ano, není nic snadnějšího, než paralelně ke konektoru na autě připojit maličké trafo, usměrňovač a relé, které při připojeném kabelu přitáhne. Svým kontaktem by přerušilo jeden z vodičů od spínací skříňky, který vede proud k stykači startéru.

Pakliže to chápu špatně, tak se omlouvám za nesmyslnou radu.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund