Zaslal: pá říjen 16 2015, 20:20 Předmět: Snímání otáček motoru při měření emisí
Dnes jsem byl s autem na STK a zaujalo mě že při měření emisí technik připojil 2 svorky na + a - přímo na baterii, prý tak měří otáčky motoru, nechápu jak (když jsem se ptal, tak prý indukcí z alternátoru
Dříve mi tam dávaly nějakou sondu na VN kabel - tomu bych rozuměl.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6615 Bydliště: Praha
Zaslal: pá říjen 16 2015, 21:08 Předmět:
Z usměrňovače alternátoru jde průběh viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Usm%C4%9Br%C5%88ovac%C3%AD_m%C5%AFstek , tedy je možné měřit jeho frekvenci, která závisí na otáčkách motoru, ovšem přes převod a opravdu netuším, jak analyzátor ví, jaký ten převod je. Na druhou stranu to mohou taky vzít tak, že změří f při volnoběhu a pak měří velikost zvýšených otáček jen jako násobek volnoběhu, přesné by to asi bylo pro požadavky měření emisí dostatečně.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá říjen 16 2015, 22:27 Předmět:
Pomocí zvlnění napětí v palubní síti se dá o motoru zjistit hromada informací, stačí chvíli hledat na netu. Dneska už i "obyčejní" automechanici často ví, co to je osciloskop.
Ovšem měření přímo na aku je poněkud podivné, našel bych lepší místa.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá říjen 16 2015, 23:25 Předmět:
A nebo to taky kecá a potom vzniká kauza "emise VW".... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17849 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so říjen 17 2015, 18:18 Předmět:
Když jsem jezdil na emise tak se vůbec nepřipojovali na auto, jen cvakli u benzínu kolíček na zapalovací kabel. U nafty s klasickým čerpadlem cvakli kolíček na trubku od vstřiku. A naposled, když jasem tam byl s HDI naftou necvakali na motor vůbec nic, jen šoupli sondu do vejfuku. U tý nafty se nejspíš měří tlakový rázy na potrubí a nebo ve výfuku a z toho otáčky. _________________ Jirka
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7829 Bydliště: Brno
Zaslal: so říjen 17 2015, 19:38 Předmět:
Celeron- no, ono to tu už kdysi bylo. Dřív nebylo potřeba ani přistavovat auto
Když jsem kdysi byl se Š120 na emisích u známých, tak jsem kamarádovi říkal, ať tu hadici nedává moc blízko k výfuku _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Nov 13, 2010 Příspěvky: 73 Bydliště: Ostravsko
Zaslal: so prosinec 26 2015, 9:26 Předmět:
...můžu se poptat otce, co dělá na ME
Ale co jsem před x lety tam viděl, měřili otáčky sondou s magnetem, kterou někde připevnil na auto a odečítalo to přes vibrace
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.