Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Snímání otáček motoru při měření emisí
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2488
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 20:20    Předmět: Snímání otáček motoru při měření emisí Citovat

Dnes jsem byl s autem na STK a zaujalo mě že při měření emisí technik připojil 2 svorky na + a - přímo na baterii, prý tak měří otáčky motoru, nechápu jak (když jsem se ptal, tak prý indukcí z alternátoru Shocked
Dříve mi tam dávaly nějakou sondu na VN kabel - tomu bych rozuměl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peterseal



Založen: Nov 24, 2006
Příspěvky: 1988
Bydliště: SR-Bratislava -Devínska Nová Ves

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 20:59    Předmět: Citovat

Tak zo zmenou otacok sa menia aj frekvencia otacania rotora alternatora
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 21:01    Předmět: Citovat

Míchá se tam ale i frekvence regulátoru.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1287
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 21:05    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6615
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 21:08    Předmět: Citovat

Z usměrňovače alternátoru jde průběh viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Usm%C4%9Br%C5%88ovac%C3%AD_m%C5%AFstek , tedy je možné měřit jeho frekvenci, která závisí na otáčkách motoru, ovšem přes převod a opravdu netuším, jak analyzátor ví, jaký ten převod je. Na druhou stranu to mohou taky vzít tak, že změří f při volnoběhu a pak měří velikost zvýšených otáček jen jako násobek volnoběhu, přesné by to asi bylo pro požadavky měření emisí dostatečně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 22:27    Předmět: Citovat

Pomocí zvlnění napětí v palubní síti se dá o motoru zjistit hromada informací, stačí chvíli hledat na netu. Dneska už i "obyčejní" automechanici často ví, co to je osciloskop.

Ovšem měření přímo na aku je poněkud podivné, našel bych lepší místa....

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
samponek



Založen: May 11, 2015
Příspěvky: 3139

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 22:58    Předmět: Citovat

V emisní mašině je mikročip, zadává se tam typ auta a druh motoru, otáčky to měří přesně - poměr převodu je v paměti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 23:25    Předmět: Citovat

A nebo to taky kecá a potom vzniká kauza "emise VW".... Cool
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2015, 12:38    Předmět: Citovat

Nikdy jsem to na vlastní oči neviděl:-))))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17849
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2015, 18:18    Předmět: Citovat

Když jsem jezdil na emise tak se vůbec nepřipojovali na auto, jen cvakli u benzínu kolíček na zapalovací kabel. U nafty s klasickým čerpadlem cvakli kolíček na trubku od vstřiku. A naposled, když jasem tam byl s HDI naftou necvakali na motor vůbec nic, jen šoupli sondu do vejfuku. U tý nafty se nejspíš měří tlakový rázy na potrubí a nebo ve výfuku a z toho otáčky.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7829
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2015, 19:38    Předmět: Citovat

Celeron- no, ono to tu už kdysi bylo. Dřív nebylo potřeba ani přistavovat auto Very Happy
Když jsem kdysi byl se Š120 na emisích u známých, tak jsem kamarádovi říkal, ať tu hadici nedává moc blízko k výfuku Cool

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so říjen 17 2015, 20:08    Předmět: Citovat

Proč kdysi
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil
Zablokován


Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4297
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: so prosinec 26 2015, 2:48    Předmět: Citovat

Zvlnenie napätia sa tam naozaj meria ale nie od alternátora - to by moc nešlo ale od nabíjania zapalovacích cievok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
crestik



Založen: Nov 13, 2010
Příspěvky: 73
Bydliště: Ostravsko

PříspěvekZaslal: so prosinec 26 2015, 9:26    Předmět: Citovat

...můžu se poptat otce, co dělá na ME Smile
Ale co jsem před x lety tam viděl, měřili otáčky sondou s magnetem, kterou někde připevnil na auto a odečítalo to přes vibrace
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so prosinec 26 2015, 16:47    Předmět: Citovat

No, teď si to vyčtou z OBD2.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund