Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Skůtr Yuki Rally 50 4T - přepaluje žárovky
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 18:29    Předmět: Skůtr Yuki Rally 50 4T - přepaluje žárovky Citovat

Po opravě mechanické závady motoru u jednoho rádoby odborníka, při zkušební jízdě (bohužel až doma, druhý den) skůtr přepálil žárovky osvětlení které není napájeno z akumulátoru. Jednu jsem nahradil (ostatní zatím nemám) a po zvýšení otáček motoru se skokově nenormálně rzzářila a zhasla, protože se přepálila.
To co je napájeno z akumulátoru funguje a při změnách otáček motoru svit žárovek nekolísá. Ještě nefunguje v přístrojovce signalizace příchozího hovoru, která je také napájená z akumulátoru.
Dá se podle výše uvedeného popisu určit možná závada a její odstranění?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8978
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 19:00    Předmět: Citovat

Možná odpojil regulátor dobíjení. Nebo je nefunkční.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 19:23    Předmět: Citovat

No je pravda že napětí na akumulátoru při chodu motoru jsem ještě neměřil. Ale myslel jsem že to osvětlení které není napájeno přes akumulátor má v magnetu vlastní vynutí a bez regulace, nebo se pletu?
To osvětlení nesvítí pokud je motor v klidu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8978
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 19:26    Předmět: Citovat

Jestli má vlastní vinutí nevím, ale bez regulace určitě není. To by muselo být navržený na plnej jas při maximálních otáčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 19:38    Předmět: Citovat

To nabíjení můžu změřit až zítra. Pokud bude na akumulátoru vyšší napětí než smí být, tak to bude asi tím regulátorem, ale podle svitu žárovek který podle oka nekolísá bych řekl že je v pořádku. Uvidím až co ukáže voltmetr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9769
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 20:41    Předmět: Citovat

Regulátor dobíjení u těchto potvor funguje jako výkonová Zenerova dioda. Elektřina, co se nespotřebuje, se propálí na vnitřním odporu toho regulátoru. Podle některých pramenů může napětí nezatíženého neregulovaného alternátoru s magnetovým buzením dosáhnout až nad 100V. Součástí regulátoru je i usměrňovač. A je jasný, pokud z vinutí altíku vede přímo napájení pro žárovky, regulátor má vliv i na spotřebiče připojené na vinutí alternátoru před regulátorem. Podívej se, zda tam někde máš hliníkovou žebrovanou kostku, nebo něco tomu podobnýho (jestli Ti tam nedal jen diody, nebo nevyhovující regulátor)
Tady paradoxně čím míň zatěžuješ alternátoru, tím víc trpí regulátor (spálené žárovky, vadný akumulátor a podobně)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 21:15    Předmět: Citovat

Nevím co s tím ten rádoby opravář dělal. Měl opravit mechanickou závadu na motoru, a při tom se mu asi nějak podařilo odpálit elektroniku na skůtru. Při prohlídce jsem zjistil že je vyměněná CDI jednotka, obě původní pojistky (jedna instalovaná a druhá jako rezervní), nefunguje signalizace přích. hovorů (detekující vysílání mobilu řidiče) a v přístrojovce ulomil ručičku palivoměru. Ten jeho řádění přežil, protože zbytek ručičky se pohybuje. A ten regulátor napětí bude asi taky nefunkční. Tedy pokud jak píšeš reguluje kromě nabíjení i napětí pro osvětlení. Regulátor jsem našel pod přední kapotou a je připojený. A u tohoto skůtru podle schématu (pokud v něm dobře čtu) když vypnu světla, tak se k vinutí připojí výkonový odpor který je přišroubovaný k rámu nedaleko od regulátoru. V něm se asi spotřebovává nepotřebný výkon.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9769
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 22:07    Předmět: Citovat

Schválně sem to schéma upni..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po květen 25 2015, 22:24    Předmět: Citovat

Tu je.


El. schéma Yuki Rally 50.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  El. schéma Yuki Rally 50.pdf
 Velikost:  176.02 kB
 Staženo:  375 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: út květen 26 2015, 14:45    Předmět: Citovat

Je to klasika-jediné co mě napadá, že na tom magnetu přehodil vinutí-světla mají jít z první odbočky, nebo odešel odpor R2 či to PTC. To je ohlodané až na kost-mám se na co těšit. Za pár korun budu kupovat něco podobného Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: út květen 26 2015, 20:22    Předmět: Citovat

Měřil jsem to nabíjení, bohužel jsem měl jenom ručičkový multimetr, který v potřebném rozsahu neměří na desetiny voltu. Ale ukazoval napětí na akumulátoru za chodu motoru kolem 14V což by mělo být snad v pořádku.
Odpory ještě pro jistotu proměřím. Co je to to PTC a k čemu to je? Budu to muset na tom krámu někde najít.
Barvy vodičů v konektoru proti sobě souhlasí, tak by snad vinutí být přehozené nemělo.
Taky se začala projevovat další závada. Motor po ohřátí a chodu na volnoběh občas chcípne a už nejde nastartovat. Nechytne. Nedělá to pořád, a neudělal to zatím ani za jízdy. Opět nastartovat jde až po vychladnutí.
Čím by to mohlo být?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3370
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: út květen 26 2015, 21:02    Předmět: Citovat

Tipuju VN cívka, po zahřátí se mění dielektrické vlastnosti izolantu.. zkoušel jsi jestli háže jiskru? Z CDI bys měl vidět pulsy snad i žárovkou. Důležité je řádné ukostření CDI i VN.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st květen 27 2015, 5:52    Předmět: Citovat

Škoda , že jsi sem nedal popsání té prý mechanické závady . Jestliže původní zapalování blblo , tak proč by nedal jiné ? A žárovky MUSÍŠ osadit takové , které jsou určeny . To magneto je s nimi uzpůsobeno . Když dáš s větší watáží , bude méně svítit , ale žárovky déle vydrží . Když dáš s menší určitě brzy shoří . Těm kostičkám z china bych snad ani regulátor neříkal . Jo a ktěm světlům , stejně musíš dle předpisu stále svítit , tak se nezabývej stavem bez zapnutých světel . To chcípání - vyběhaný , netěsný motor=šrot . Jo a k napětí-výkonu alternátoru . Při zvyšujícím se kmitočtu přestane výkon růst , dáno právě tím kmitočtem a s ním spojenými zákony . Problémem těchto starších šrotů je právě snížený , ne zvýšený výkon alternátoru .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 478
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: st květen 27 2015, 19:41    Předmět: Citovat

Já ti to teda popíšu.
Začalo to už před třema rokama. Nejdřív začalo blbnout nožní startování. Opravováno dvakrát. Pak začal špatně chytat, kolísaly volnoběžné otáčky, přestal táhnout. V opravně zjištěno že nemá kompresi, protože jsou podpálené ventily. Opraveno. Všechno prováděno u autorizovaného prodejce/servisu.
Závada s výkonem motoru se znovu projevila a přidal se problém při startování el. startérem. Občas šel na prázdno.
Sehnali jsme jiného opraváře se ktrým byl jeden náš známý spokojen.
Ten po kontrole motoru říkal že v první opravně motor pěkně dokurvili. Zjistil poškozená ventilová sedla, o jeden zub špatně nastavený vventilový rozvod, nešlo mu stáhnout magneto protože prý bylo bodnuté svářečkou, u startování zjistil poškozenou volnoběžku, prý v důsledku špatné montáže při předchozí opravě a něco tam taky bylo bodnuté svářečkou.
Po jeho opravě se předešlé závady zatím jeví jako opravené. Naproti tomu se mu povedlo způsobit závady jinde, kde předtím nebyly. Kromě ulomené ručičky palivoměru, nefunkční signalizaci příchozího hovoru ještě ucpal zátkou z pěnové gumy vstupní otvor pro vzduch do filtrboxu. Do zátky udělal malý otvor a do něj strčil hadičku odvětrání motoru. Motor sál vzduch jenom netěsností výka filtrboxu. A filtr taky zapoměl nainstalovat. Fakt odborník.
A s tou elektrikou ještě uvidím až seženu všechny žárovky jak to bude nebo nebude svítit. Před jeho opravou s elektrikou problémy nebyli.
S těma žárovkama - na to mám stejný názor jako ty. To chcípání bych spíš hledal v elektrice, protože to chcípne vždycky najednou, bez zakolísání či jiného náznaku - jako když vypnu klíček, a dokud nevychladne už nechytne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st květen 27 2015, 20:04    Předmět: Citovat

Při špatné směsi to vždycky chcípne jakoby naráz . Celá anabáze opraváře ukazuje na chudou směs , kterou všemi těmi úpravami "vylepšil" . U takovýchto starších střepů je případný servisák rád , že to jde z baráku , i kdyby měl prodělat . Např. jiným zapalováním . Pokud netěsní sedla , je zázrakem chod motoru v nízkých otáčkách . Pokud to má více najeto , bude malá komprese způsobena i vyběháním výbrusu . Inu z prdu ........
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund