Zaslal: ne listopad 16 2014, 14:49 Předmět: pulzni nabijeni + desulface oloveneho auto AKU
Zdravim vsechny znale tohoto tematu
Procital jsem vselijake fora, clanky ohledne nabijeni olovenych auto AKU a vzhledem k 99% aktualne nepodstatnych informaci bych rad probral pouze konkretnejsi zalezitosti.
Nejdriv jsem myslel, ze na kolene udelam jednoduchou nabijecku a nebudu se s tim vubec parat (ani ne pulzni), ale cim vic o tom ctu, tim vic si navrh komplikuju Hodne se toci okolo vyhod pulzniho nabijeni a s tim souvisejici desulface. Princip a vyhody docela chapu, ale nekde jsem se jasne nedocetl jaka je na to nejoptimalnejsi frekvence, aby to vubec melo smysl? Zda staci jednoduse usmernit 50Hz a pridat mezi aktivni pulzy i slabe vybijeni (pro desulfaci), nebo je vhodna uplne jina frekvence a strida nabijecich a vybijecich pulzu?
Predem diky za diskuzi.
Pro nabíjení olověných akumulátorů se mi jeví až jako nejlepší jednocestně usměrněný zdroj a paralelně s baterií zapojena žárovka.Dobře fungují i tyristorové nabíječe.V knihách se uvádí poměr vybíjecího a nabíjecího proudu v poměru 1:5 až 1:10.
Jako nejlepším řešením záležitosti desulfidace je pro mě baterii zahodit a koupit novou.
Jako nejlepším řešením záležitosti desulfidace je pro mě baterii zahodit a koupit novou.
To je fakt, ale kdyz uz se chystam nabijecku sbastlit, tak chci rozhodnout jake funkce do ni ma vyznam pridat a na co se spis vykaslat vzhledek k nekdy zbytecne slozitosti...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: ne listopad 16 2014, 19:36 Předmět:
Priklanim se k nazoru hakamusi. Nove aku je jistota, jinak to je trapeni a vysledkem je nakonec stejne cesta pro novou. Mrcha si vzdycinky vebere ten nejnevhodnejsi okamzik kdy vysadi...
Založen: Dec 21, 2011 Příspěvky: 514 Bydliště: Havířov
Zaslal: ne listopad 16 2014, 20:26 Předmět:
Zdar, taky jsem před časem (dosti dávno) stavěl nabíječku s tímto požadavkem. Vyhrálo to jednoznačně jednocestné usměrnění tyristorem KT701, kterým se dale řídit šířka nabíjecího pulzu. V podstatě je to podobné tomuto:
http://www.elektronovinky.cz/konstrukce/desulfatace-regenerace-autobaterii
avšak ještě jednodušší, diodový můstek tam nebyl jen tyristor a dva tranzistory coby náhrada UJT. Schema už nemohu najít, ale bylo z AR někdy kolem roku 1989. Asi by mohlo fungovat i to z přilohy, ale to jsem nezkoušel. Stejně si myslím, že použití Graetzova můstku je pro tento účel zbytečné až nevhodné.
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: ne listopad 16 2014, 22:29 Předmět:
Mám baterii z minulého tisíciletí, která sloužila v autě, které je už dávno přetavené na jinou ocel a potvora, ač nabíjená všemožnými nabíječkami s můstky, kondenzátory, žárovkami, tyristory, nechce vysadit. Je to německá baterie, na značku si teď nemohu vzpomenout. Podotýkám, že v žádném případě ne Varta. Byla sice trochu dražší ale je k neutáhání. A to chudinka tráví už deset let venku v zimě i v létě v doma dělaném traktorku. Traktorkem vyjedu tak třikrát ročně a baterku nabíjím, když si vzpomenu, tak jednou za čtvrt roku. Takže je vidět, že spíše než na nabíječce, záleží na baterce. _________________ Netřep se mnou!
Založen: Dec 21, 2011 Příspěvky: 514 Bydliště: Havířov
Zaslal: po listopad 17 2014, 20:22 Předmět:
Zdar, Duvsane, to víš, že vím, že je jádro při jednocestném usměrňování ss syceno, v tomto případě to ale nevadí, protože trafo je 200VA a tudíž dost předimenzované. Jednocestné usměrnění je výhodnější pro nabíjecí proces. V pauze kdy neteče proud - jednu půlperiodu mají prý plyny více času pro opuštění desek. Prý to napomáhá i desulfataci, nevím, nejsem chemik, ale protože tato nabíječka byla schopná oživit i akumulátor z dva roky stojícího auta jsem nakloněn tomu i věřit.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5918 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po listopad 17 2014, 20:39 Předmět:
Takže ak som správne pochopil, zvitok do série s primárom by dovolil podstatne menšie trafo (ak by to niekto chcel konštruovať). Správne?
Pulzné desulfátory nemajú ten vybíjací impulz veľmi úzky a veľmi silný (alebo ma klame pamäť)?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út listopad 18 2014, 12:37 Předmět:
Já bych si , alvr , nejprve položil otázku : Kolikrát za život aku použiji pro něj předmětnou nabíječku ? Odpověď by měla uspokojit tvé potřeby . Jinak si dnes , vzhledem k cenám součástek , můžeš ubastlit co chceš . Téměř každý má svůj recept . Stejnětak já neuvěřím na ekonomicky smysluplnou zpětnou regeneraci Pbaku a zrovnatak na 10let jejího "kvalitního" života .
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: út listopad 18 2014, 13:09 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Já bych si , alvr , nejprve položil otázku : Kolikrát za život aku použiji pro něj předmětnou nabíječku ? ..... Stejnětak já neuvěřím na ekonomicky smysluplnou zpětnou regeneraci Pbaku .....
Doby, kdy jsme na koleně v garáži měnili články v Pb aku a mysleli si jací jsme borci, jsou už dávno pryč. Aku mají svou životnost a tečka. Vše ostatní je jen pokus o oživení fosilie. Tyristorovou nabíječku z tehdejších dob mám v regále. Používám ji v nouzi, třeba když snacha zapomene zavřít kufr u Hondy a po pár dnech nenastartuje.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.