Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia 2003 - expanzni nadoba - odpor elektrod

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ferro0



Založen: May 31, 2011
Příspěvky: 636
Bydliště: Jablonecko

PříspěvekZaslal: ne listopad 23 2014, 16:24    Předmět: Fabia 2003 - expanzni nadoba - odpor elektrod Citovat

Zdravim,
expanzni nadoba u Fabie byla silne zanesena a na palubce zacala svitit kontrolka hladiny chl. kapaliny. Zkusil jsem hydroxid sodny, ten pomohl je z casti a nakonec redidlo nitro. Po vycisteni je nadobka jak nova, ale nevim jaky maji mit priblizny odpor elektrody ponorene do stolni vody. U chl. kapaliny bude asi vodivost vyssi.
Predem dik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: ne listopad 23 2014, 18:43    Předmět: Citovat

Tak nejdřív je potřeba vyřešit problém, proč se nádržka zasírá - poškozeným těsněním pod hlavou, prolíná olej do chlazení. Pokud to není moc a nezhoršuje se to, dá se s tím žít (jezdit) a "občas" vyčistit nádržku. Použil jsem na to "Krtek na odpady", je to taky NaOH a je to dlouhodobější proces.
Pokud se týká toho odporu kapaliny, tak to funguje jinak. ŘJ nehlídá absolutní hodnotu odporu, ale jeho změnu z čehož vyhodnotí pokles hladiny, v případě nekončného odporu, přímo její ztrátu.
Pro "kalibraci" mám vyzkoušený následující postup:
Odpojit konektor od čidla nádržky - nastartovat motor - nechat zapípat signalizaci a rozsvítit kontrolku chlazení - zastavit motor a vypnout zapalování - připojit zpět konektor - hotovo.
Následovat by mělo vymazání závady v v registru ŘJ, ale není to nezbytně nutné (ničemu to nevadí, nic nesvítí).
Tento postup lze použít i nouzově tehdy když dojde k signalizaci "poklesu" hladiny vlivem zasvinění čidla někde na cestě, aby to na tebe při každém třetím nastartování nepískalo a neblikala kontrolka, než dojedeš někam, kde je možné to řešit. V každém případě je ale nutné zkontrolovat hladinu a být přesvědčen o tom, že vybavení signalizace je způsobeno právě zasviněním nádržky a že nedošlo k totálnímu poškození těsnění pod hlavou a značnému průniku oleje do chlazení!!! Jinak si koleduješ o malér.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: po listopad 24 2014, 20:48    Předmět: Citovat

Veru tak ako hovorí Eleman. Môžeš mať tesnenie pod hlavou v háji.
Ja som to isté riešil minule ale na R Clio 16V . Tesnenie pod hlavou ale bolo plechové Wink . Po výmene tesnenia a vyčistenie chladiaceho okruhu včetne expanzky je to už OK Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32001
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 25 2014, 5:41    Předmět: Citovat

Ani VW už na moderních motorech nepoužívá korkový, osinkocementový nebo podobný "pakunky pod palici" (maximálně s kovem olemovanýma dírama pro válce) - všecko je dneska plech na kov a palice se utahuje jen 1x = není ji potřeba po prvním utažení při montáži "nechat 500km sednout" a dotahovat znovu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2417

PříspěvekZaslal: út listopad 25 2014, 12:06    Předmět: Citovat

U škodovek se dotahovaly jen litinové hlavy, hliníkové už ne. Zato se doporučuje před montáží nového těsnění provést zarovnání hlavy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: út listopad 25 2014, 17:47    Předmět: Citovat

Žádné zarovnávání! Kontroluje se zda hlava není zkroucená. Pokud případné zkroucení není veliké, lze ji v přípravku srovnat.
Neděste ferra0 katastrofickými scénáři, třeba ten průsak oleje je naprosto zanedbatelný a nebude nutné to prozatím řešit, nebo bude stačit "pouze" vyměnit těsnění a samozřejmě při té příležitosti pro jistotu zkontrolovat rovinnost dosedací plochy hlavy, aby se problém neopakoval.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út listopad 25 2014, 19:31    Předmět: Citovat

Alebo , prekodovat budiky aby nebola signalizacia hladiny a vyriesene, niektore modely to nemaju na druhej strane nemaju olej vo vode Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: út listopad 25 2014, 21:40    Předmět: Citovat

To už je jednodušší odpojit konektor od čidla hladiny a vrazit do něj odpor 2k2. Vím, že spousta aut, zejména ty starší, čidla hladiny nemají, ale z tohoto bych měl fakt blbej pocit.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út listopad 25 2014, 22:12    Předmět: Citovat

Urcite neodporucam toto cidlo premostovat, moze mu aj pri dnes krivej hlave nabuduce usetrit prasknutu hlavu Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.30 sekund