Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ERS rekuperační jednotka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po září 08 2014, 5:55    Předmět: ERS rekuperační jednotka Citovat

Zdravím přispívající . Má někdo lidově přepracovanou výkladovou verzi pro ERS . Několikrát byla zmíněna včera na Monze . Ví někdo , jak to VE SKUTEČNOSTI vypadá ? Ty otáčky , druhy motor-generátorů , připojení kondů či aku , proudy napětí - řádově . 120kW motorek , je to snad malé a na klice ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po září 08 2014, 9:33    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirkati



Založen: May 21, 2008
Příspěvky: 1413
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

PříspěvekZaslal: po září 08 2014, 11:38    Předmět: Citovat

Bakalářka z příspěvku vrky-ho není špatná a autorka do ni investovala hodně práce - hlavně s kopírováním dostupných informací z konstrukčních týmů. Po desáté pravopisné chybě jsem je přestal počítat a o úrovni vyjadřování je škoda mluvit. Na řadě míst to vypadá jako nakopírovaný doslovný překlad z nějakého Translátoru. Vyšinutí z větné vazby, tázací věty na nemožných místech, nedokončené myšlenky, to jsou ta menší zla. Vrcholem je pak výčtová prezentace motorů tří týmů, jenže bez jakéhokoliv, třeba i špatného, srovnání. Ale co, třeba to dneska už stačí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31895
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 08 2014, 14:21    Předmět: Citovat

Nejhorší je, když někdo bez koulí píše o něčem, o čem vzhledem ke svýmu věku mohl jen číst (začátek turboéry ve formuli 1 = Renault rok 1977 a relativně volný vývojový pravidla = omezenej jen objem a rámcově i spotřeba)) a srovnává to s dnešníma vyblitinama FIA = restrikce skoro na všecko plus zmrazenej vývoj.

Jinak obecně - ERS systém spočívá v elektromotor-generátoru spojenýmu s turbem spalovacího motoru a má za úkol v okamžiku ubrání plynu a brzdění motorem odebírat z turbíny energii a formou elektriky ji ukládat do baterie (dneska převážně Li-Ion), zatímco při prudkým přidání plynu při akceleraci má za úkol zase tu turbínu co nejrychlejc roztočit, aby nevznikala "turbodíra" vinou zpoždění náběhu plnicího tlaku za pohybem pedálu plynu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po září 08 2014, 15:31    Předmět: Citovat

Toto jaksi obecně vím , tu "práci" jsem četl a i několik článků na netu . Jde mi spíše o reálie , proudy , napětí , druh generátoru , motoru . Trochu více reality .. Snad už základy nebudou tajné , i ten minulý "nedokonalý" KERS ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po září 08 2014, 21:50    Předmět: Citovat

KOPIE Z NETU

Přeplňované motory zažívají v poslední době velký boom. Jestliže dříve se turbodmychadla používala zejména u dieselů a benzínovým agregátům povětšinou zůstávalo atmosférické plnění, v budoucnu bude asi velká vzácnost narazit například na benzínový dvoulitr, kterému vzduch do válců netlačí kompresor (ať už mechanický, nebo turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny).

Přeplňování má sice pozitivní vliv na dynamické parametry motoru a spotřebu paliva, „otupuje“ ale také jeho reakce na sešlápnutí plynového pedálu. Zejména u turbodmychadel chvíli trvá, než se řádně roztočí a sání „natlakují“. Audi se tento problém snaží vyřešit instalací elektrického kompresoru.

Ten zkouší na třílitrovém šestiválci TDI, kde má pomoci dodávat potřebný výkon už od nízkých otáček. Elektrický kompresor váží cca 5 kilogramů a při napájení 48 V potřebuje pouze 200 ms na to, aby se roztočil na 72 tis. otáček za minutu. Motor dává výkon 283 kW a točivý moment 750 Nm (toto maximum je dostupné už od 1250 ot./ min). Jedním z modelů, ve kterém by se pohonná jednotka s elektrickým kompresorem mohla poprvé objevit, může být nová generace SUV Q7, jejíž příchod je plánován na rok 2016.

Jaká bude spolehlivost tohoto řešení lze zatím jen těžko odhadovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31895
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 09 2014, 8:11    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Toto jaksi obecně vím , tu "práci" jsem četl a i několik článků na netu . Jde mi spíše o reálie , proudy , napětí , druh generátoru , motoru . Trochu více reality .. Snad už základy nebudou tajné , i ten minulý "nedokonalý" KERS ...
KERS, respektive letos jeho zesílená obdoba MGU-K (120kW), je namontovanej na klikovku respektive mechanicky s ní spojenej, pracuje se stejnosměrným proudem, ukládá si energii z brždění a vrací ji při akceleraci. Nově montovaná jednotka MGU-H je mechanicky spřažená s turbodmychadlem, nemá zatím omezenej výkon, při normální jízdě z turba odebírá část energie a ukládá ji do stejný baterie, se kterou pracuje MGU-K (KERS), takže i když auto nebude brzdit (motorem), generátor spojenej s turbem "forsážní" baterii postupně nabíjí. Systém nasazenej na turbo používá střídavej proud, protože má mnohem víc otáček a tam jsou mechanický kontakty = kartáče v nevýhodě, kdežto střídavě buzenej točivej stroj si vystačí s pouhou indukcí. Zpětně může MGU-H pomáhat vyrušit "turbodíru" pomocí včasnýho roztočení turbodmychadla = plnicí tlak v potřebný hodnotě je k dispozici tehdy, když pilot šlápne na plyn a ne o několik desetin vteřiny opožděně, kdy teprve turbo dostane dost energie z plynů z vejfuků. Celá sestava má natolik komplexní funkci, že ji nejde odladit bez spolupráce všech komponent...

Mne spíš zaráží fakt, že něco jako ta "takzvaná bakalářka" projde, i když přehlídnu pravopis (to je kapitola sama pro sebe - doslova něco šílenýho!), tak že tam je naprosto opomenutá kupa věcí -

třeba i jen zmínění se, že původní přeplňování motorů se dělalo mechanicky poháněnýma kompresorama - spojenýma s klikovým hřídelem,

že stejná mechanicky poháněná technika dodneška funguje třeba za Atlantikem v podobě nejrůznějších "suprčárdžrů" - nejlíp jsou vidět na nejrůznějších dragsterech,

že potřeba chladit stlačenej vzduch před vstupem do válců se řešila už před válkou a že třeba během WW II ji Němci řešili vstřikováním různejch kapalin s velkým výparným teplem buď před kompresor, nebo přímo do něj,

že stupeň stlačení vstupního vzduchu kompresorem mění skutečnej kompresní poměr motoru, takže u komprimovanýho motoru je potřeba vycházet z mnohem nižšího základního kompresního poměru než na jakej jsme běžně zvyklí u atmosférickejch motorů - což zase obráceně negativně ovlivňuje schopnost motoru nastartovat

a další a další věci, který by taková práce měla aspoň stručně zmínit a obecně vysvětlit.

Když si vezmu úroveň takový "práce"spáchaný absolventem (a je jedno že to je pipina!!!) VYSOKÝ ŠKOLY, tak už se vůbec nedivím úrovni dnešní "inteligence" - to je doslova blamáge jak hrom...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund