Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: ne červenec 14 2013, 9:18 Předmět: Navigace Mio: Při nabíjení přes USB se vybíjí
Mám navigaci Mio Moov 400. Při nabíjení originální nabíječkou ze zdířky zapalovače auta se navigace nabíjí a při kontrole nabíjení v menu "běží" žlutý pásek a svítí text "Nabíjení". Při nabíjení přes jakékoli USB (PC, redukce ve vozidle) indikuje nabíjení úplně stejně, ale navigace se nenabíjí, stupeň nabití vnitřního aku klesá a po určité době (cca 1 1/2 hod) je navigace vybitá. Při měření nabíjecího napětí je toto 5V +- 0,05V ze všech zkoušených zdrojů, na navigaci je uvedeno napájení 5V=, 1A. V redukci ze zapalovače na USB je IO 7805 v pouzdru TO220, bez chlazení, originál nabíječku jsem nerozebíral.
Setkal se někdo s něčím podobným nebo mi někdo dokáže poradit?
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7942 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne červenec 14 2013, 9:35 Předmět:
Setkal, některý USB zdroje nedávaly dostatečný proud. Např 7805 při 1A musí vyzářit 7W tepla. To je pro ni bez chlazení smrtelný. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne červenec 14 2013, 9:56 Předmět:
Neviem ako tato navigacia, ale napriklad Navigon z inej ako originalnej nabijacky nezoberie viac ako 500mA. A to nestaci ani na prevadzku, takze sa bateria namiesto nabijania vybija. Originalna nabijacka ma tusim 1,5 A a nejaku identifikaciu (odpor medzi niektorymi pinmi?), podla ktorej navigacia vie, ze moze odoberat vacsi prud.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: ne červenec 14 2013, 10:02 Předmět:
Tomu rozumím, říkal jsem si to taky. Ale proč samotná navigace i tak ukazuje, že je dobíjená a přitom to není pravda?
A ty 7805ky patrně mají nějakou vnitřní ochranu (omezení proudu?), protože po odpojení navigace dále USB dále funguje a dává 5V. To vnitřní omezení proudu by možná situaci vysvětlovalo - dobíjecí proud podstatně nižší, než spotřeba navigace -> navigace indikuje dobíjení, ale dobíjecí proud je moc nízký, tudíž dojde časem k vybití. Je to reálný předpoklad?
PS. Díky rnbw, během Tvé odpovědi jsem měl již rozepsáno, ale dost jsi mi pomohl!
Poraďte, jak navigaci "ošidit", aby šla nabíjet přes USB. Napájecí redukci USB s dostatečným výst. proudem si pochopitelně upravím.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: ne červenec 14 2013, 10:36 Předmět:
Asi ne jen navigace, mě se podobně chová tablet když je připojen k PC. Také běží indikace, že je nabíjen, ale baterka sice pomalu, ale klesá. Nezkoušel jsem "nabíjet" z PC zhasnutý tablet, zkusím zda se baterka tabletu zvedne.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5216 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: ne červenec 14 2013, 13:38 Předmět:
Myslim ze spojit prostredne piny mezi sebou pripadne este uzemnit a zariadenie si bude "mysliet" ze ma nabijacku do siete a cucne si viac (hovorim o usb adaptéroch do zapalovaca).. Tiež ma jeden takto na dovolenke vypiekol, vybil telefon pri navigacii.. Po spojeni pinov uz uz nabija ako "AC".
2/ Nabíječky: Je jedno jestli auto nabíječka, nebo na 230V, obje mají stejná pravidla, a to tato:
Datové piny (prostřední dva) musí být propojené. Pokud tomu tak je, zařízení nabíjené (např mobil) ho vyhodnotí jako nabíječku a dovolí odebírat z nabíječky až 1A, samozřejmě kolik dá nabíječka, tolik dá, taky nutno poznamenat, že nabíječka může dát klidně 1A ale telefon může chtít k nabíjení v danou chvíli třeba jen 700mA, to si řídí procesor nabíjení v telefonu.
Pokud nebudou datové piny propojené (zkratované), zařízení (mobil, atd.) vyhodnotí připojený zdroj jako PC, který má USB výstupy koncipované na odběr jen okolo 500mA, a tak povolí nabíjení proudem max. 500mA. Je to ochrana pro to, aby se nezničil motherboard v PC, takže pokud si někdo udělá kabel, ve kterém budou datové piny zkratované a vrazí ho pak do PC a bude odebírat z PC až 1A, tak si může zadělat na zničení motherboardu.
Zároveň je třeba zdůraznit, že propojené mají být pouze datové piny, žádné propojení s GND jako tomu někdy je není správné (nevím kde na to v číně ty rejžožrouti přišli)
Všechny nabíječky by měly být kompatibilní s jakýmkoliv kabelem a jakýmkoliv zařízením, USB je standard, který má svá specifika, a žádný výrobce nebude dělat nic jinak aby riskoval to, že tam někdo vrazí jinej kabel nebo nabíječku a něco zničí! - Je to jakoby se nějaký výrobce aut rozhodl že přehodí brzdový pedál se spojkovým.
Třeba moje síťová nabíječka k mobilu Samsung nemá vůbec osazen pin č.4, takže bych tomu co se píše v citaci výše věřil spíše než variantě s propojeným pinem č.4 a GND (pokud to navigace Mio nemá nějak speciálně jinak).
Kompletni pokec o tom, jak zarizeni rozeznavaji nabijecky a jak takovou nabijecku zapojit, aby si zarizeni vzalo vic nez 500mA jako z USB portu je v Aradiu 6/2013 na strane 22...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: ne červenec 14 2013, 22:27 Předmět:
Občas jsem potkal na stole pár navigací, co jsem zběžne identifikoval je to, že nabíjení bývá dělané podobně jak u Samsungu. Čili- pokud to z USB nejde nabít, není problém v omezeném proudu (500mA není zas tak málo). Problém je v tom, že sice telefon vidí 5V přivedených na USB, ale nefunguje výkonový prvek, který řídí nabíjecí proud. U Samsungu (tak trochu moje parketa) není žádný nabíjecí procesor (minimálně u těch starších)- vlastní regulační prvek je klasický analogový stabilizátor, z něj jde jen detekce o vstupním napětí do PMU (Power Management Unit). To už je procesor, který ale neřídí nabíjení, jen distribuci napětí pro jednotlivé části telefonu. Pokud jsem potkal telefony, které sice indikovaly nabíjení, ale vlastní proud z nabíječky se blížil nule, tak býval často problém v měření proudu, což obstarává právě ten analogový obvod.
Moje doporučení- změř reálný proud, co ti teď teče přes USB, věřím tomu že určitě nenaměříš těch 500mA. Potom se zaměř na onen výkonový obvod, hledej utrženou součástku, drobnou oxidaci, studeňák... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Nemůžete stahovat ani prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.