Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: ne březen 16 2014, 20:41 Předmět: Audi A6 6-valec trojliter - kontrolka motora
Ahojte, riesim takyto problem:
pred nejakym casom mi zacala svietit kontrolka motora. Diagnostika hovori ze problem s nasavacimi klapkami..ma to dve "banky" - to su take plastove "krabice" kadial kazda 3-jica valcov nasava vzduch, a kazdy valec ma jednen priamy otvor na nasavanie vzduchu a klapku - tie klapky su teda 3 na jednej osi - a osou otaca taky elektromotorcek s riadenim, teda vsetko 2x - dve banky, 2 motorceky (pre kazdu trojicu valcov jeden)
napisem co som doteraz skontroloval/vymenil.. Zrepasoval samotne klapky - trojica plastovych klapiek + tiahlo ku motorceku... stare boli zadrbane a mali uz hodne velku volu, opravovacou sadou, jeden motorcek netahal za tiaholo a diagnostika davala 2 chyby:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 401 A HW: 4F0 907 401 B
Component and/or Version: 3.0L V6TDI 000AG 0020
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 02334 785 00200
VCID: 1A31CCB1D584989
2 Faults Found:
012597 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 171693 km
Time Indication: 0
Date: 2014.02.13
Time: 20:12:03
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 92.7 %
Bin. Bits: 010
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
a ked som vymenil este aj ten vadny motorcek tak vsetko napohlad funguje ako ma, po zosliapnuti plynu obe klapky idu synchronne (otvaraju privod vzduchu)
ale po zmazani chyby diagnostikou sa po vyhaseni motora a znova nastartovani znova objavi chyba (zase sa zasvieti kontrola motora), teraz uz len jedna - ta prva - (Lower Stop not Reached) sa uz neobjavuje ale ostala ta druha... zo zvedavosti som otvoril tu vadnu klapku, a bol tam zhoreny 12Vtovy jednosmerny motorcek od firmy Johnson (cely vyrobok je VDO)... Ak by mal niekto ideu preco tam ostala este ta druha chybka, resp. co tej prekliatej elektronike este vadi ... na chode motora sa to nijak neprejavuje, ide vpohode ani nepada do nudzaku... vopred dakujem za vseky podnety... Fero
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: ne březen 16 2014, 21:50 Předmět:
hmm dobra idea, zajtra pokukam v tej diagnostike ci tam take najdem:-) lebo uz som co sa tyka opravy a vymeny vadnych komponentov vystrielal vsetky esa
Základné nastavenie škrtiacich klapiek si urobil ? Mala by si nájsť spodnú a vrchnú polohu . Natrepe si to do pameti a potom volnobeh si dostaví už z "rozumu" .
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: ne březen 16 2014, 22:18 Předmět:
pozriem zajtra ci take tam je, teraz som len presnoril na webe, a pisu ze sa to robi na benzinakoch ze na disli staci len vymenit... ale pozriem ci tam take mam... este cele to nasavanie este suvisi s klapkou na EGR ventile, toto tiez este treba a precistit od karbonu..
ale inak vecer som siel dakam, a nastartujem, a kontrolka zhasla.., zastavim zhasnem motor, dam kluc do jednotky, zasvietila - po nastratovani zas zhasla (zrejme to v SW nevypadlo s exceptionom) ale potom sa pri dalsom cykle zas zapalila a uz nezhasla asi ten SW vyhodnocuje nieco co je take "hranicne" - predtym (ked tam bola ta vadna) - pisal, ze dolna poloha nebola dosiahnuta (asi mu ta elektronika co riadi ten motorcek hovori - ze je na jednom abo druhom konci - teraz to nepise, teda koncove polohy su OK, ale dumem ze mozno vyhodnocuje rychlost reakcie (alebo ktovie - su to len dohady - zdrojaky nemam )) lebo ten jeden motorcek je ten stary (este fungoval, tak som si povedal, ze je blbost vyhadzovat 150eur ked este ide), ale mozno ked jeden je "postarsi" a druhy novy, tak sa nespravaju uplne presne rovnako a SW je na to citlivy. Kazdopadne sa klapky hybu, co je asi podstatne pre chod motora, vycistim este EGR (o tom pisali na nete, ze to ma pneumaticke riadenie, takze nema elektricku spetnu vazbu, takze to nemoze v SW sposobit tuto chybu) . Tak si asi to zlte svetielko nebudem vsimat nejaku dobu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31997 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 18 2014, 9:05 Předmět:
Ten nEGR zpětnou vazbu má - akorát ne mechanickou nebo elektrickou, ale přes lambda-sondu ve výfuku jakousi elektro-chemickou, prostě když ucpeš nEGRa, ŘJ to pozná podle signálu lambdasondy a signálů z čidel teploty a podtlaku v sání - a vyhodí poruchu "nEGR-ventil - závada č.yxzž - průtok plynů příliš malý" nebo něco podobnýho. Zkušenost je ze škodováckýho fóra, kde na tenhle nEGeRskej bázmek zleva zprava nadává kde kdo, komu ho koncern do autí namastil ve snaze udobřit si ekoteroristický vyděrače. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: út březen 18 2014, 10:23 Předmět:
taku chybku mi nehlasi, len som rozmyslal, ze to co mi hlasi, nemoze byt "maskovacia hlaska" a pricinou je zadrbany EGR, ale to by asi explicitne napisalo "EGR - problem". Ale mas prvdu, ten EGR to je zbytocne kurvitko...v mojom starom disli nic take nebolo, a potom v sani nebol sajrajt jak v udiarni...co vsetky pohyblive casti casom znefunkcni...
Vacsina EGR ventilov je ovladana pneumaticky podtlakom, a spatna vazba je automaticky - vaha vzduchu okamzite RJ motora oznami, ci EGR otvara, alebo nie...na vela autach jeho odstavenie nevadi, na niektorych, hlavne novsich, ale aj niektorych starsich, musi byt funkcny, inak ide RJ automaticky do nudzoveho rezimu...a napriek drvivej vacsine odporcov ja tvrdim, ze je to rozumna vec, otvara sa tak ci tak iba pri ciastocnej zatazi, kedy je vysoky prebytok vzduchu v pomere k nafte, pri vyssom vykone ho zatvara, podstatne znizuje obsah NOx a vyfuk zdaleka tak stiplavo nesmrdi, motor sa v zime rychlejsie zohrieva atd...a zasieranie sania nema ani zdaleka na svedomi EGR, sadze sa pri takom prietoku vzduchu neudrzia, hlavny povodca bordelu v sani je odvetravanie bloku motora plus samotne turbo, z nich sa vytvara mazlavy olejovy humus na stenach a robi sa velka vrstva, tie sadze to uz len symbolicky specatia pokial vsetko funguje v poriadku, nicomu nevadia, pohyblive sucasti napr. VGT turba su nonstop v pohybe, regulacia je pomocou striedy impulzov, takze nedovoli mechanizmu zatuhnut...pri jazde sa vyuzivaju obe krajne polohy, takze v tom problem nie je...ale staci mensi problem s podtlakom, riadiacim ventilom, vahou vzduchu atd. a regulacia zacne zatuhavat...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st březen 19 2014, 6:07 Předmět:
Nu na oplovských stránkách jsou s egrem sáhodlouhé boje . I zde o tom byla na EB zmínka . Nakonec někteří egr zaslepí , místo váhy vzduchu dají diodu a jedou sazit .
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: st březen 19 2014, 20:48 Předmět:
updejt - po precitani "polovice" internetu som vygooglil ze je problem v tomto modeli este jednej klapke, ktora je na hlavnom sani...a zaserie sa privod z EGR - taka hlinikova rura s odbockou... tak som to dneska rozobral, v klapke klasika plastove kolieska, a jedno koliesko rozdrbane... ale som zistil ze v tej klapke, co mala zhoreny motorcek (a je uplne ina - ma len tiahlo) je toto koliesko este ok, (a je ROVNAKE )) az na dieru na osku - tu bolo treba zvacsit na primer 5mm opacne ozubenie sice nie je v 100% stave, ale este nebolo uplne rozdrbane, tak som to cele precistil dal som tam koliesko z tej klapky so zhorenym motorcekom dobre pomastil a zajtra to dam do auta viem ze casom budem musiet kupit novu lebo tie kolieska casom sa dodrbu tak ci tak, ale azda to nejaky kilometer vydrzi, a na minutie 260eur je stale casu dost. Nie je to vylozene kriticka vec, bo ked sa kolecka rozdrbu, pruzina otvori klapku uplne a motor si taha vzduch z plneho prierezu... a da sa stym normalne jazdit, akurat asi motor nejde v "super" optimalnom rezime...tak ked sa to znova pokazi, potom kupim klapku...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.