Zdravim forum. Dostal som v praci "domaci ukol". Nejaky znamy od sefa tam ma uskladneny dieselovy motor z nejakeho WV myslim golf a usmyslel si ze by z toho chcel urobit agregat... Mam za ukol zistit co by na to bolo potreba a ako to vhodne realizovat...
Vykon vyrabany tymto "agregatom" podla predstav okolo 2-3 kW... dotycny povodne uvazoval o tom ze by tym zalohoval dvojgeneracny dom alebo autodielnu ale nastastie sa mi podarilo mu to "rozmluvit"... uvitam akekolvek rady,tipy,informacie.
Chladenie motora,spotrebu paliva a podobne mozme pominut,dotycny ma k tomu motoru udajne citovy vztah...
Diky
Naposledy upravil keemo dne pá březen 21 2014, 13:05, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5223 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: so březen 15 2014, 17:01 Předmět:
Sme sa nepochopili. Od zalohy celeho domu som ho odhovoril, to by chcelo alespon 20kW... Tie 2-3kW sme tak nejako dohodli na zalohu chladniciek alebo tak nieco...
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1646 Bydliště: Blansko
Zaslal: so březen 15 2014, 17:04 Předmět:
Nejrozumější bude tenhle nápad známému rozmluvit a koupit běžnou elektrocentrálu. Vyjde to levněji.
Honit motorem z auta, co má cca 60kW generátor 2kW je zoufale neefektivní.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5223 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: so březen 15 2014, 17:41 Předmět:
Ja viem ze je to nezmysel stavat nieco take... Tak pokial je moznost z toho dostat vyssi vykon tak sa o tom mozme bavit-ja ostavam pri zemi preto ze neviem ako na to... Z mojej hlavy to nevyslo... Vraj ma k tomu motoru citovy vztah... (a preto musi mne komplikovat zivot...)
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7949 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so březen 15 2014, 17:49 Předmět:
Spalovacím motorům moc nerozumím ale když se jedná motor z auta, na výkon 2-3kW by běžel v podstatě na volnoběh To by mohla být spotřeba kolem 1l. Při zátěži 3kW to bude o něco více a to zas není tak zoufale neekonomický. Bych řekl že srovnatelný s čínskejma generátorama. Muselo by se to řešit nějakým altíkem nebo dynamem a invertorem aby nebyl kmitočet závislý na otáčkách. (čistě teoretická úvaha) _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
On nápad s kogenerační jednotkou není vůbec mimo, toho zbytkovýho tepla je fakt dost.
Má to ale pár komplikací, na ty narazil bývalý kolega - na chatě bez elektriky má nějaký benzínový motor přestavěný na LPG.
Co si pamatuju -
- První problém byl sehnat generátor. To nakonec ukutili z nějakého 10kW DC motoru z vřetena vyřazené nástrojářské frézky z elektrárenské dílny.
- napasovat ten motor na motor, vyrobit mezikus mezi setrvák a motorgenerátor.
- Největší problém byl s regulací otáček - tedy se stabilitou, to se tušilo už na začátku, proto ten DC motor. Přirovnal to k regulaci vodní elektrárny.
- Vyrobit střídač (2x4kW) a regulátor záskokové zátěže (PWM 4kW topné spirály), to prý byl zásadní počin pro vyřešení stability.
- Do topného systému naimplantovat akunádrž
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9679 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so březen 15 2014, 18:08 Předmět:
janousek napsal(a):
2-3 kW a zálohovat dvougenerační dům? To bude nějaká kůlnička.
Proč by ne ? Vojenská 15 kVA utáhla polní nemocnici, a to neměli žárovky úsporky a radiostanice byly elektronkové. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1646 Bydliště: Blansko
Zaslal: so březen 15 2014, 18:41 Předmět:
Mám kámoše, co se profesionálně zabývá ostrovními systémy (r-energa Znojmo) Nedávno testovali účinnost elektrocentrály Honda při plné, poloviční a čtvrtinové zátěži. Byl z toho dost zklamaný, účinnost velmi dramaticky klesala s nižším výkonem. U motoru z auta to bude asi podobné.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9679 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so březen 15 2014, 18:56 Předmět:
Obávám se že tyhle dízelgenerátory z Tesca mají kostrbatý průběh nápětí místo ladné hladké sínusovky, kdo má chuť a škopek může to skouknout a poslat nám zprávu. Záleží rovněž jaký spotřebič to bude živit, teplomet, žárovku nebo televizor ? Občas to vadit ani nemusi. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2569 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so březen 15 2014, 21:17 Předmět:
U naftovejch motorů z osobáku je problém udržet otáčky protože všechny osobácký a náklaďácký čerpadla maj výkonnostní regulátory.Ty potřebuješ zátěžovej jako maj traktory S výkonnostnim regulátorem budeš mít asi dost problémů s výrobou.
Jinak kámoš měl kogenerační jednotku s motorem z Favorita a měl elektrický generátor 30kW a topení 32kW.Takže jako topení je to asi dobrý
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.