Zaslal: ne srpen 04 2013, 19:17 Předmět: Regulace napětí
Zdravím. Má dotaz ohledně 1f elektrocentrály. Má vyšší napětí. Minimální napětí je 270V při úplném snížení otáček na karburátoru. Při plném přidání otáček na karbur. je napětí 370V. Mohl by být problém v reg. otáček?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19531 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne srpen 04 2013, 19:27 Předmět:
Otáčky přece musí regulovat tak, aby byly pokud možno konstantní, závislost na zátěži minimální. Tak otáčky nech původní, pořád ještě je mnoho spotřebičů, jimž odchylka frekvence sítě může vadit. Nastav zpět 1500 nebo 3000 otáček, podle konstrukce (prostě, aby na výstupu byla frekvence 50 Hz).
Naprázdno měřené napětí u některých elektrocentrál může být o dost vyšší, než jmenovité, protože neodebíráš proud a rotor není, proč budit, jenže v něm zůstává nějaká ta magnetická remanence, která prostě to napětí vybudí.
Zatěžuj centrálu aspoň desetinou jmenovitého výkonu a pak znovu změř to napětí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 04 2013, 20:16 Předmět:
A ke všemu na tý fotce vůbec není žádnej regulátor, ale obyčejnej svitkovej kondík 20uF/450V.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: ne srpen 04 2013, 20:38 Předmět:
Regulátor otáčok býva mechanický, to na foto je kondenzátor 20µF na 450V striedavých. Už som to videl v nejakej malej centrále, mala spálené vinutie, reguláciu som neriešil, ani neviem na akom princípe to reguluje budenie. Ale zjavne je to regulátor napätia.
Skúsil by som premerať tu kapacitu aspoň multimetrom. Potom ampérmetrom odmerať prúd pri pripojení na 230V ac, či to odpovedá takej kapacite.
I=U*2*PI*f*C=230*6,28*50*0,000020= 1,445 A (dúfam, že je to dobre spočítané).
Najskôr by som to zapojil do série s tým 500W halogénom. Pre istotu..., mal by svietiť zjavne slabšie. Ak svieti tak isto ako na priamo bude asi kondenzátor prerazený ( pri malých napätiach -meranie kapacity multimetrom sa to nemusí prejavovať)
Založen: Sep 05, 2010 Příspěvky: 401 Bydliště: u Kyjova
Zaslal: ne srpen 04 2013, 20:59 Předmět:
Některé,oébzvláště ty levné centrály jsou řešeny stejně jako asynchroní motor s kotvou na krátko,a ty žádnou složitou regulaci nemají. Jenom kondenzátor. a když ten odejde...dělá to přesně tyto problémy
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19531 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne srpen 04 2013, 21:19 Předmět:
Jestli je ten kondenzátor na 400VAC, jde ho nahradit kondenzátorem na stejné střídavé napětí nebo svitkovým kondenzátorem 20µF/1000VDC (nebo jinak 1000V=).
Třeba takovým.
Případně ho složit z rozběhových kondenzátorů pro pračkové motory, ty jsou na takové napětí také.
Ked prerazi ten kondik,tak centrala dava malo napetia a majitel to dohana zvysenim otacok motora.Lenze potom napetie moc kolise v zavislosti od zataze a generator sa hreje.Poskladaj tam novy kondik na vyssie napetie a malo by to fungovat.Akurat si zmeraj kmitocet,mozno mas rozstelovany regulator obratok.Regulator napetia to ziadny nema,rotorove vinutie je zapojene nakratko cez diody a ked je funkcny ten kondik,ma to 230V akurat pri 3000ot.min.
Tak jsme narychlo připojil nový kondenzátor a problém přetrvává i pod zátěží. Ještě zkusit pohrát si s těma otáčkama. Jde o Primex ECP 2500. Foto poslu zitra.
Zdarec, pokud ta centrála doopravdy funguje pouze s "motorem" a k němu paralelním kondenzátorem, tak - podle mě - frekvence je určena velikostí kondenzátoru a indukčnosti vinutí.. Vzhledem k tomu, že v "kleci" indukčního motoru dokáže magnetizmus na chvíli "zamrznout", dokázal bych si představit, jak by se při vhodně vysokých otáčkách dokázali udržovat rezonance, pokud by se rotující generátor "nakopl" vnějším impulsem, podobně, jako dynamo, či alternátor (z cizím buzením). Velikost nakmitaného napětí bude nejspíš určena několika faktory - (vlastnosti vinutí a kondenzátorem) Stabilizaci napětí bych si dokázal představit pouze tak, že by přepětí omezoval nějaký ztrátový "požírač" podobně, jako v motocyklu..
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.