Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

palivové čerpadlo VW Golf III
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 20:02    Předmět: palivové čerpadlo VW Golf III Citovat

U auta, které jezdí převážně na plyn, se najednou vyskytla závada, že nenastartuje (ani nejede) na benzín.
Prověřoval jsem tedy palivové čerpadlo, které se točí, ale po odpojení hadičky ze vstřikovací hlavy palivo z ní neteče. Měl jsem podezření na palivový filtr, ale po odpojení hadiček přímo na čerpadle jsem zjistil, že čerpadlo po zapnutí zapalování čerpá, ale palivo vytéká ven z druhé tedy zpětné trubičky (na čerpadle je to označené šipkami). To mě dost zmátlo a neumím si to vysvětlit. Setkali jste se někdo s něčím podobným? Co je to vůbec za druh motoru, který se v čerpadlech používá - je totiž celý i s napájecími svorkami ponořen v palivu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 21:30    Předmět: Citovat

Zdarec. Čerpadla, co mi prošly rukama používají, a teď se podrž klasický komutátorový motorek. Tento celý motorek je ponořen v benzínu. Čerpadlo je většinou nějaká obdoba lamelového čerpacího systému
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 21:54    Předmět: Citovat

naprvní pohled mě to přijde dost nebezpečný s tím komutátorovým motorem, dokáže někdo vysvětli jak je zajištěno, aby se výpary nevznítily?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 21:54    Předmět: Citovat

Dokonce se tím benzínem chladí. Když jsem ho poprvé rozdělal, byl jsem trochu překvapen..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 22:50    Předmět: Citovat

sr71:
čerpadlo je celé ponorené v benzíne, takže bez vzduchu nemá možnosť benzín vybuchnúť aj keby chcel. Wink

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7827
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 23:18    Předmět: Citovat

helios- to mě docela zaujmulo- jak je to udělané, aby se nikdy nestalo to, že někdo třeba prorazí nádrž a zmizí veškeré palivo. Nebo třeba takový nenechavec s akuvrtačkou?
Jsem netušil, že jsou v autě takové libůstky Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: út červen 05 2012, 23:25    Předmět: Citovat

Asi by to chcelo na nejakom starom vymontovanom čerpadle vyskúšať, ale jeden môj známy mi tvrdil, že to iskrenie pri tých 12-tich voltoch ten benzín nie je schopné zapáliť, vraj je to príliš malé napätie. Kto to vyskúša? Wink
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 6:01    Předmět: Citovat

Blbost - mnohokrát jsem zapaloval benzínový kahan "škrtáním" o sebe dvou vývodů sekundáru trafa 12V/cca 50VA - benzín nasátý do obyčejného bavlněného knotu od toho chytá naprosto spolehlivě. Spíš jde o to, že v uzavřené nádrži není toho vzduchu dost na to, aby vznikla vznětlivá směs...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 6:24    Předmět: Citovat

Motor čerpadla má jakoby dvojitý plášť ve kterém je palivo (i když nejsem přesvědčený o tom, že bude za každé situace zcela zaplněn) , ale např. fastony na motoru jsou bez jakéhokoli krytí v prostoru nádrže (pokud je málo paliva jsou na suchu, pokud hodně jsou ponořeny), stejně tak celý neizolovaný mechanismus palivoměru je podobným způsobem umístěn v volně nádrži.
Hlavně by mě ale teď zajímalo to co jsem psal na začátku, jak je možné že čerpadlo při odojených hadicích čerpá, ale má výtlak na druhém vývodu než by mělo? Je možná taková závada čerpadla vzhledem k jeho mechanické konstrukci (napadla mě porucha nějakých zpětných ventilů uvnitř)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15519
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 6:24    Předmět: Citovat

V uzavřené nádrži je stejně vzduchu, kolik je ho doplněno za chybějící benzín. Pokud by se ti ta trubka se vzduchem do nádrže ucpala, tak tam vznikne podtlak a to čerpadlo nestíhá dodávat benzín a nepojedeš (na benzín). Musel bys vždycky pootevřit víko na dojetí.
Čerpadla jsou různá, ale výsledek je ten, že benzín prostě leze přes něj a tam není možnost k zápalu, protože tam není vzduch, ale jen benzín a pokud došel benzín a je tam vzduch, tak zase nemá co hořet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 6:30    Předmět: Citovat

a co benzinové výpary? přikládám fotku pro představu


erpadlo.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  erpadlo.jpg
 Velikost:  112.54 kB
 Staženo:  130 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2408

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 8:07    Předmět: Citovat

Benzínové páry stejně jako vetšina jiných hořlavin vybuchují jen v určitém rozsahu poměru s kyslíkem. A toho kyslíku je tam zkrátka málo. http://www.youtube.com/watch?v=O_LQj8z9pFA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 11:01    Předmět: Citovat

Ve víčku jsou ještě nějaké ventily, které jsem měl vadné.
Zpětná klapka je i nějaká v samotném motorku.
Motorek nejde rozebrat, jen v soustruhu.
Kompletní čerpadlo jsme sehnali nové ale na fábii, po pár úpravách chodilo, jen plovák má jiné parametry.
Po tom co jsem motor rozpíchl tak následovalo konstatování, že už nikdy auto na benzín.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 11:05    Předmět: Citovat

Jenda_KL napsal(a):

Po tom co jsem motor rozpíchl tak následovalo konstatování, že už nikdy auto na benzín.

z jakého důvodu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: st červen 06 2012, 11:30    Předmět: Citovat

vrtulka, labyrinty a první futro dole, zkrze prostor mezi rotorem a statorem tlačí benzín vzhůru. Vinutí rotoru je sice vylité plastem až ke komutátoru a kartáčům - ty se normálně koupou v protékajícím benzínu i s odrušovacím kondíkem. Následuje druhé futro, zpětný ventil a výusť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund