Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:01    Předmět: Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130 Citovat

Právě jsem se dověděl,že jde celkem vpohodě předělat motor z Favorita do kastle Škoda 130. Vzhledem k tomu,že obě auta znám jsem se zasmál,ale když jsem viděl,že je to míněno vážně,tak jsem se nasral. Vaše názory?
A jen tak mimochodem,pokud by měl někdo motor Škoda 130,120,125 k dispozici,tak beru nabídky.

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:16    Předmět: Citovat

Nevím jak do 130. Ale běžně se to dělalo. V klikovce se musela odvrtat díra a umísti ložisko. Mrkev z převodovky škodovky má opěrné ložisko právě v klikovce. To favorit nemá. Dále se vrtaly větší díry. Škoda má M8 Faťan M10
A musely se převařit svody, nebo vypodložit pod karburátorem - motor je jinak nahnutý. Snad i něco s olejovými vanami dělali, ale ...
Prostě si to moc nepamatuji takže se mohu plést

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:28    Předmět: Citovat

Taky jsem našel,že se to dělallo,ale to v době,kdy byly i motory i karoserie 130 natolik ceněny,že se to vyplatilo. Dnes už je to myslím někde jinde a navíc u dotyčného jde jen o zprovoznění auta a ne nějaký tuning. Já osobně si nedovedu představit jak se tam vyřeší průchod poloos přes kyvné vidlice na 130.Fáčko má přece homokinetické klouby a š130 poloosy přímé vedené v trubce. Připadá mi to jako ztráta času.
Edit: a jak to dopadne,když na to náhodou trefí policajti při kontrole na cestě?

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Philip_Fry



Založen: Sep 01, 2010
Příspěvky: 1538
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:34    Předmět: Citovat

pajosek2 napsal(a):
Já osobně si nedovedu představit jak se tam vyřeší průchod poloos přes kyvné vidlice na 130.Fáčko má přece homokinetické klouby a š130 poloosy přímé vedené v trubce.

Jak to souvisí s motorem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:40    Předmět: Citovat

No jak? Ten motor z Fáčka se tam musí vpravit i s převodovkou,takže i s poloosama. Nebo ty poloosy na Š130 měly stejný tisícihran jako Fáčko? Nebo ten Fáčkový motor otočili o 90 stupňů a připasovali na původní převodovku? No potěš koště.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:41    Předmět: Citovat

Poloosy jsou vyvedený z převodovky-rozvodovky, ta zůstávala původní ze šáde, z faťana tam nepasuje nic, měnil se jen motor počínaje spojkou. Jak už tady padlo, muselo se upravit opěrný ložisko a zvětšit díry na sešroubování tělesa spojky s přírubou na bloku motoru. Dávala se i původní "stodvacítková" olejová vana, protože fáčko má jiný sklon motoru a v podélný poloze se s origo vanou špatně mazal. Myslím že další náměty najdeš na http://skoda-virt.cz/cz/ nebo třeba i na http://forum.skodahome.cz/ . Převodovka a rozvodovka s diferákem jsou u fáčka konstrukčně jinak řešený než u šáde, jednak je převodovka kratší, druhak má jinak řešenej přenos krouťáku (nepotřebuje na rozdíl od šáde přenášet moment mezi osou výstupu z převodovky a kolmo postavenýma poloosama jako šáde - osy výstupu převodovky a os kol jsou rovnoběžný), navíc fáčko má i už zmíněný homokineťáky zajišťující propérování i řízení nápravy - to všecko má šáde jinak. Takže se ponechává původní 5Q převodovka, jen se k ní napojí motor "o generaci mladší" - už jssem viděl i šádynu se "stříkačkou" z fáčka ´94...

Prostě to jde, stejně jako jde "přebouchat" do kastle faťana nebo feldy agregát 1,4MPI 40/50kW pocházející z jedničkový fábule - tam dokonce snad i včetně převodovky.

POZOR!!! Jedná se výhradně o původní škodovácký motor OHV s 3x uloženou klikou - NEPLÉST s motorem VW 1,4 16V o výkonu 55, 59, 63 nebo 74kW s 5x uloženou klikou, který se do fábulí taky montoval a do některých pořád ještě montuje!!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne so listopad 03 2012, 15:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:44    Předmět: Citovat

Díky,jasně že to jde!!! Taky tam jde vpravit třífázový motor a jezdit na prodlužku,ale má to význam? Připadá mi to komické,ale zase na druhou stranu ,když bastlit,tak bastlit.
A teď,co na to Ti policajti,když se na to přijde???

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 15:50    Předmět: Citovat

U šáde to nikdo neřeší, tam jde vyřadit motor z evidence a kouká se jen na objem - navíc se bere do úvahy doporučení výrobce, který typ jde přestavět na vyšší obsah motoru, myslím že to nepovolovali u prvních "užovek", který měly ještě jinak řešenou přední nápravu a kratší poloosy, jsou tam i slabší brzdy. Od modelu ´84 = "emko" by to mělo jít u všech bez ohledu na to jestli to je "stopětka" nebo "stodváca". Víc skutečně najdeš na Škoda-virtu nebo na Škoda-home .
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 16:03    Předmět: Citovat

A ještě k těm poloosám a "kyvným vidlicím" u 130:
šáde jako taková měla nezávisle zavěšený zadní kyvný poloosy s kloubovým spojem jen u výstupů z převodovky = kovaná poloosa uložená v plechový trubce = "nohavici" se při propružení kývala jako celek a osa kola souhlasila s osou poloosy. Bod zavěšení je jen nad kolem pomocí teleskopickýho tlumiče. Při propérování se mění rozchod kol řádově až o desítku mm a mění se přitom bohužel i úhel kola k silnici - viz starý šáde, který prázdný měly zadní kola "podseknutý" jako osmsetpatnáctka tatrovka...

Pozdější typ nápravy "kliková vlečená" má podélný ramena zavěšený v prahu kastle a tlumený stejně jako u první verze nahoře kotveným tlumičem, je tam ale další vedení který zajišťuje pohyb náboje kola jen ve svislým směru i při propružení = nemění se rozchod. Protože se přitom mění vzájemnej úhel mezi osou polonápravy a osou náboje a navíc i dýlka mezi nábojem a výstupem převodovky, jsou v poloosách křížový klouby a u převodovky suvný "mrkve" k vyrovnání sklonu os a posunu. Tahle náprava má vynikající jízdní vlastnosti, protože se nemění úhel kola vzhledem k silnici = nemá snahu uskakovat, jenže bohužel právě kvůli těm kloubům je háklivá na boční tlak - auto s touhle nápravou při bočním nárazu do kola už neujede ani metr, protože většinou praskne ten kloub a například se taky vůbec nesmí "otáčet na kolíbce" jako to bylo statisíce skodovkářů zvyklých dělat při natírání spodku a podobně. Tahle náprava prostě nesmí dostat žádnej tlak na náboj, jinak je zle...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petus



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 594
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 19:38    Předmět: Citovat

se mnou závodila škodovka co měla motor z felicie Smile
_________________
Pokud něco chcete a neodpovídám,pošlete SZ Smile
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, ESP8266, STM32, ESP32...)
Peťus
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 20:10    Předmět: Citovat

Motor 1,3 z felicie = motor 1,3 z favorita ´93/´94, jen ty od roku ´96 měly vícebodový vstřikování.

Kupodivu ale ještě i v roce 1998 Škodovka vyrobila cca 5000ks sérii Felicií osazených karburátorem Pierburg (stejným jako měly první favority) - šlo o doplnění dodávek na trhy, kde nebylo možné čekat dostatečně kvalitní palivo potřebné pro funkci vstřikování. Na Evropský trh ale už tyhle motory nesměly...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne listopad 04 2012, 13:41, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6524
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 20:38    Předmět: Citovat

Kámoš má 130ku upravenou v tisícovce, ještě laděnou a jede to moc pěkně. Leckdo se pak diví..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 20:57    Předmět: Citovat

To je škoda toho veterána takhle zku*vit - když už jednou "litra", tak pokud možno už jen origo. Nanejvejš učunit úpravu, kterou měla AZNP na rallye Sydney-Londýn - nasadit na motor 1100ccm 2 dvojitý karbce Weber.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 21:33    Předmět: Citovat

Opravím ťa - BMM je jednobodový vstrek (Bosch MonoMotronic). Viac bodový je MPI (Multi Point Injection)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 03 2012, 21:34    Předmět: Citovat

Jo, sorry - ten MPI je normální Bosch Motronic. to BMM je úklep.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund