Založen: Dec 18, 2009 Příspěvky: 58 Bydliště: Slovenská republika Púchov
Zaslal: čt září 23 2010, 19:00 Předmět: Bezkontaktové batériové zapalovanie
Zdravím všetkých. Už dlhšie by som chcel zostrojiť na moj skúter(čínský výrobok) BATERIOVĚ bezkontaktové zapalovanie. To povodne občas štrajkuje a iskru nedodáva.(nie je batériové) Pokúsil som sa tam vložiť modul s Favorita a zapojil som povodný snímač . Naštartovalo to krásne ale do otáčok to nejde.Potreboval by som jednoduché zapojenie alebo akú úpravu vykonať na tom Favoritovom module.Ďakujem za každý podnet.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19553 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt září 23 2010, 19:25 Předmět:
Co je tam za snímač, jaký dává tvar impulsu a jakou amplitudu?
Jestli totiž není impuls dost strmý, případně trvá příliš dlouho, takže se mezi zážehy nestihne v cívce ustálit proud, do otáček to nedostaneš.
Založen: May 14, 2004 Příspěvky: 597 Bydliště: Vysočina
Zaslal: čt září 23 2010, 19:38 Předmět:
Je to dvou nebo čtyřtakt? Kolik to točí otáček? Čím to napájíš? Mám ve svém fichtlu něco podobného jako v Babetě s tyristorem a malým tráfkem a jde to jak pila.
Založen: Dec 18, 2009 Příspěvky: 58 Bydliště: Slovenská republika Púchov
Zaslal: pá září 24 2010, 19:51 Předmět:
Takže upresnenie. Je to motocykel yamasaki čínskej výroby 50ccm-obsah 4-takt.
(mám to aj s ŠPZ preto ten záujem o spoľahlivosť.) Napájam ten modul (s toho favorita) tak ako je v schéme uvedené zo zadnej strany spomínaného modulu.
Aký je impulz a amplitúda neviem zatial som to osciloskopom nemeral. To s tou dlžkou impulsu som už kdesy čítal, tak ten spúštací pliešok som zúžil
skoro na minimum ale žiadaný výsledok sa nedostavil.
CDI je asi na pokraji smrti je zaliate apoxidom (zaslať aj do čiech nie je problém cestujem do ČR často).Na tento model nie je možné zakúpiť skoro žiadne náhradné diely.Preto tá improvizácia.
Schemy na bezbatériové zapalovanie sú na nete a celkom jednoduchej konštrukcie a presne také niečo by som potreboval len na batériu.
Tak pokud to není problém zaslat tak vám dám adresu, bydlim kousek od Jihlavy, pokud jezdíte na Prahu, lze sjet z dálnice a vyzvednout to osobně.
Pokdu máte nabíjecí cívky na statoru vpořádku, radši než něco bateriového uděljte CDIčko.
A hodilo by se sem dát pár fotek, jak motorky tak statoru rotoru a CDIčka nebo prostě toho zapalování co tam je, určitě i na zapalování jsou nějaké popisy tak nafotit a sem s tím, rozhodně to pomůže řešit problém než s nynějšíma informacema které jsou prakticky nulové.
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: út září 28 2010, 19:51 Předmět:
Favorit ma tusim odstredivy regulator predstihu, ci by to nebylo tym, alebo zle nastavenym predstihem. Neslo by tam radsi prirobit nejake zapalko od VAPE alebo z nejakeho skutra-vraku?
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: út září 28 2010, 20:48 Předmět:
petr1991 napsal(a):
Favorit ma tusim odstredivy regulator predstihu, ci by to nebylo tym, alebo zle nastavenym predstihem. Neslo by tam radsi prirobit nejake zapalko od VAPE alebo z nejakeho skutra-vraku?
Ten je ale v rozdelovaci, ne ve spinaci "krabicce".
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st září 29 2010, 5:07 Předmět:
No a kde máš snímač ?- v rozdělovači . A tam odstředivá regulace natáčí element tvořící s indukčností signál pro zapálení a tím se mění velikost předstihu .
Založen: Sep 13, 2005 Příspěvky: 867 Bydliště: Praha
Zaslal: st září 29 2010, 12:15 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
No a kde máš snímač ?- v rozdělovači . A tam odstředivá regulace natáčí element tvořící s indukčností signál pro zapálení a tím se mění velikost předstihu .
On tam montuje rozdelovac z favorita?? Jinak nevim, proc by melo neco zaviset na tom, co a jak ma favoriti rozdelovac, kdyz montuje jen "spinaci krabicku". Navic "krabicka" ocekava puvodni tvar signalu vcetne odpovidajiciho rustu amplitudy s otackama, takze napasovat ji bez dalsiho jen tak na neco s dobrymi vysledky nepujde.
Jinak ve favoritim rozdelovaci odstrediva regulace nataci hridelku nesouci palec a ruzici s nastavci oproti hnaci hrideli rozdelovace. Nastavce, pres ktere se magneticky obvod prochazejici ruzici na druhe strane uzavira, nataci regulace zatezova (podtlakova).
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: st září 29 2010, 16:16 Předmět:
Spatne si mna pochopil, chcel sem len podotknut, ze ve Favorite sa mení predstih podla otacek mechanicky, a proto sa mi zda zapalko z favorita nevhodne na skuter lebo bez tej mechanickej regulacie to moze davat nevhodny predstih. Nic ine. U original elektronickych zapalovani na motorky sa predstih tusim meni tez ale cisto elektronicky.
Založen: Dec 18, 2009 Příspěvky: 58 Bydliště: Slovenská republika Púchov
Zaslal: st září 29 2010, 18:42 Předmět:
Tak ako píšete Favorit má reguláciu predstihu riešenú mechanicky a to cez podtlak. S tej elektronickej regulácie predstihu nemám obavy. Už sa mi zopár krát podarilo pri poruche cdi zapojenie zo zapalovaním s babety. A to tak, že cdi som odpojil natrvalo a z babetového zapalovania som použil indukčnú cievku ś tyristorovou reguláciov. Pripojil som nabíjacie cievky snímač a kostru a už to šlo. Výkon bol taký istý ako predtým otáčky tiež bez zmeny a ani sa to neprehrievalo. Takto sa dajú zapojiť napríklad kymco, gilera.... Spomínané stroje tak jazdia už dosť dlhú dobu a zatiaľ OK (sktroje vlastnia moji spolupracovníci ) Ale táto yamasaki tak nechce fungovať. A investovať do toho nákupom cdi prípadne nabíjacích cievok( je to jeden kus aj zo svetelnými) sa mimoc nechce.Preto ten nápad ale či je vhodný sa ešte uvidí.........
Já jsem dost zvědavý co ono CDI a jestli to vůbec bude CDI a ne třeba TCI co se uvnitř ukrývá, pokud to vůbec nějak rozumně půjde rozpitvat. Pak budu snad schopný poradit jak to dál řešit.
každopádně dám k dobru jedny stránky na kterých se člověk může inspirovat ohledně zapalování typu CDI na všemožných motorkách: www.motelek.net a konkrétně jsou to ty 4klikátka pod "Datenarchive"
Ze schémet nakonec člověk pochopí, že základní schema CDI je vlastně jen jedno a to nejjednodušší co má Babeta, vše ostatní je vlastně akorát složitější a možná i spolehlivější či přesnější atd.. ale vychází to pořád z jednoho základního zapojení, dioda - tyristor - kondík.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.