Zariadenie meria napatie pal. siete a pri napati 13V zopne po case cca 5 sek rele. Trimrom sa nastavuje presne polovica napatia pri ktorom ma spinat. Rele spina len obrysove svetla, stretavacky su stale zapnute vypinacom. Ak sa pouzije rele s dvomi parmi kontaktov alebo dostatocne dimenzovana dioda nic nebrani v spinani aj stretavacich svetiel. Druhu nevyuzitu polovicu OZ je nutne na plosnom spoji osetrit tak aby nekmital tj. uzemnit piny vstupov OZ alebo pouzit jednoduchy OZ napr 741 a pod. Schema je niekde z netu, ale je overena a funkcna.
Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2493 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: po říjen 27 2008, 11:31 Předmět:
Mne osobne sa osvedcila schema z nejakeho amara myslim ze to bolo, tranzistor, rele, kondenzator, rezistor, tranzistor spina rele - obrysovky, do baze tranzistoru je privedene napatie z olejoveho cidla, ktoreho kontrolka ked zhasne tak tranzistor zopne. Jednoduche, spolahlive, 4ks som sam vyrobil, namontoval a spokojnost (uz vyse 3 rokov).
takze staci len tam zasunut relatko a fachci to???
no ono to musis napinovat rele box ak to nemas napinovane...inak signal sa moze brat zo svorky alternatora D+ to je hlaska ked alternator zacne dobijat tam sa pripaja cievka rele ktora pri dobijani zapne rele a tim zazne svetla. inak treba si stiahnut dielnensku prirucku original a tam su schemy na cele auto. vyhoda tohoto zapojenia je ze ak otocis klucom nic sa nedeje ako to byva zvikom pri roznich zapojeniach s casovacmi. po nastartovani 3s sa svetla zaznu...
Za prve nevim co znamena slovo napinovat a za druhe problem resi rele ASS1, ktere se jen vymeni za puvodni rele
Za prve nevim co znamena slovo napinovat a za druhe problem resi rele ASS1, ktere se jen vymeni za puvodni rele[/quote]
inak druhy krat si pozornejsie precitaj ocom som pisal ja. ja tu pisem o fabrickom dennom svieteni ktore vydala mlada boleslav. DP JE NATO aj schema zapojenia. ty pises o tkzvanom ASS1 co je rele s mikroprocesorom ktore sa ma zamenit namiesto rele svetiel. tak ze ja o koze ty o voze.....ale ina pohoda nic vzlom....
tibi -> je to sice po roku no až teraz som si prechadzal všetky topic. Pozeral som schemu zapojenia ,tak na tom mieste mam varovný bzučiak. A to prepínovanie je asi to poprehadzovanie pinov a tym padom asi vyradenie funkčnosti toho bzučiaka. Takže to nie je podla mna zapojenie pripravene od vyroby , ale variabilné prispôsobenie poistkovej skrine potrebám výrobcu vozidla.
Takže ak by som chcel varovný bzučiak a aj denne svietenie musel by som použiť rele ASS1 za spominaných 800. Inak môžem mať len buď jedno alebo druhé.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.