Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Problém so žhavením
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vonder123



Založen: Apr 02, 2008
Příspěvky: 105

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 11:14    Předmět: Problém so žhavením Citovat

Zdravím,

mám takýto problém:

Keď naštartujem studený motor, tak sa z výfuku "vyprdne" biely dym, potom už žiadny dym... Keď nažhavím dva krát, tak sa neobjaví žiadny dym. Tipujem na nejaký problém so žhavením... konkrétne relé žhavenia... Čo viem, tak to relé spína prúd o veľkosti približne 40A, môže sa stať, že sú jeho kontakty napr. opálené a tak pri tom prúde 40A predstavujú prechodový odpor, ktorý spôsobí nedostatočné nažhavenie motora?

Keď som meral, či ide na žhavičky napätie, tak ide, ale bude to s tým napätím a prechodovým odporom asi trochu zložitejšie...


Ako by ste mi odporučili zistiť, či je to relé naozaj poškodené...


Moje tipy:

- zmerať úbytok napätia medzi vstupnou a výstupnou svorkou relé, pri pripojených žhavičoch

- prechodový odpor pri zopnutom relé a odpojených žhavičoch


Poraďte mi prosím, či sa uberám správnym smerom, prípadne nejaké rady a posrehy...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cabernet



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 2784

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 11:40    Předmět: Citovat

Ten prud je ovela vacsi. Najlepsie bude, ked premerias a otestujes kazdy zhavic osobitne, lebo su zapojene paralelne. Vhodny je k tomu kliestovy ampermeter. Samozrejmostou su pritom aj bezzavadne silove elektricke spoje a kontakty v ceste zhavenia od samotneho akumulatora cez dosku riadenia a spinania zhavenia az po samotne zhavice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 11:43    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rostav



Založen: May 06, 2006
Příspěvky: 469
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 11:47    Předmět: Citovat

Vliv na dobré nažhavení má především venkovní teplota, stav žhavících svíček, motoru a napětí na svíčkách měřené při žhavení. Proto je dobré občas nažhavit 2x. Pokud se motor při prvním nažhavení a spuštění hádá, je některá žhavicí svíčka vadná. Motor nespaluje a je bílý kouř. Po zahřátí je vše OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vonder123



Založen: Apr 02, 2008
Příspěvky: 105

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 12:30    Předmět: Citovat

- žhaviče sú všetky 4 nové Bosch, keďže to robilo aj pri starých, myslel som, že niektorý žhavič už doslúžil, ale tým to nebolo...

- motor je klasický komôrkáč 1,9D a štartuje bez akéhokoľvek zakopávania, alebo niečoho podobného, "len" ten dym ma znepokojuje...

- prikláňam sa k cabernet-ovi, že problém bude niekde na žhaviacom okruhu...

- čiže to, že relé má nejako opálené kontakty a v dôsledku toho je tam väčší prechodový odpor zamietate?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 12:37    Předmět: Citovat

No když už jsi nacpal prachy do svíček , tak jsi mohl předtím za menší peníz zkusit to normální u starších nafťáků . Tlaky , vstřiky , čerpadlo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 13:24    Předmět: Citovat

Pokud máš žhavičku venku. Jakou barvu má když zhasne žhavení? Hodně žhaviček není na 12V ale třeba na 11v (počítá se s úbytkem). A také hodně motorů dožhavuje po startu ještě nějakou dobu. Pokud motor chytá bez problémů neřešil bych to. Je jasné že čím budeš vícekrát žhavit tím víc nahřeješ i okolí žhavičky a tím lepé to chytí. Lidé se starými diesely to znají. Sám jsem jednomu istaloval takové tlačítko k přemostění žhavicího ohkruhu. Motor který nešel za mrazu nastartovat a byl již mechanikem odepsaán startoval tak že držel tlačítko a počítal. (už to měl v oku jak dlouho)
např. v -15C napočítal do 30a startoval. A ono to kupodivu fungovalo. Jen žhaviče a baterka z toho neměla radost.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 13:30    Předmět: Citovat

Mám Cromu 2,5tds nepřímý vstřik, takže žhaví pořád. Odběr jedné žhavičky je 20A takže 80A jako prd... Pokud máš měřák terý snese takový proud (min 30A) odpoj tu lištu která napájí žhavičky a změř odběr každé svíčky zvlášť. Mohl jsi klidně koupit jednu vadnou. Bílý dým vypadá jako špatně spálená nafta (špatný předvstřik?). Pokud by jsi měl přechodový odpor na kontaktech, tak by se to dál zhoršovalo. Měl jsi tu krabičku na žhavení rozebranou? Nenapsal jsi co máš za auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 14:03    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
Mám Cromu 2,5tds nepřímý vstřik, takže žhaví pořád.
Nevěřím že žhaví pořád. Má jen dožhavování po startu. Známému se na cromě naopak spekly kontakty a skončilo to kouřem z alternátoru. Po výměněn jsme při připojování aku zjistili že se jiskří i když nemá a šlo ven i relé.

Bílý dým může být i špatně rozprášená nafta. Tedy trysky.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32010
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 17:47    Předmět: Citovat

Bílý dým je nespálená nebo špatně spálená nafta. Postupně začne černat nebo modrat, pokud je motor v pořádku, stačí na to několik sekund, než se prohřejí válce a trysky. příčinou je nedostatečné žhavení nebo přicpané trysky - kloním se k tomu žhavení, přicpané nebo netěsné vstřikovače by způsobovaly i nepravidelnosti v normálním chodu motoru. Celý efekt žhavení spočívá v předehřátí sacího traktu natolik, aby po stlačení kompresí byla ve válci dostatečná teplota pro vznícení rozprášené nafty - když se motor nepředehřeje žhavítky nebo předehřeje jen nedostatečně, trvá to dlouho, než se dostane na správnou teplotu. Kdo kdy viděl v zimě startující "vejtřasku", autobus 706 RTO nebo jiný starší dehťák, ví o čem mluvím.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vonder123



Založen: Apr 02, 2008
Příspěvky: 105

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 18:40    Předmět: Citovat

- žhavičky sú Bosch Duratherm na 11V

- vrky, myslím, že sa to aj zhoršuje, niekedy bolo cítiť len nespálenú naftu, možno trochu dymu, no teraz keď naštartujem a hneď sa idem pozrieť tak ten dym aj vidím... Sad

- mám Peugeot 206, 1.9D

- tú krabičku kde je to relé som nerozoberal a myslím, že je zaliata a nedá sa rozobrať... tak preto si chcem byť istejší, že je to ona...

- EKKAR, Ty si to opísal presne...

- najviac ma pri tejto poruche žhaviaceho okruhu utvrdzuje to, že keď nažhavím 2 krát, tak nie je cítiť nespálenú naftu a ani nevidieť žiadny dym...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 19:03    Předmět: Citovat

rezisi: žhaví pořád jsem myslel ať je teplo nabo zima. Mě: nažhaví, zhasne kontrolka, ale žhaví dál - natočím a po chvilce jde teprve napětí nahoru (croma je vybavena voltmetrem). Ano jsou na 11V
EKKARE: vejtřasce se dávalo čuchnout RUDÉ PRÁVO, teď třeba BLESK, ŠÍP, DNES, (KRKONOŠSKÝ DENÍK) atd... DOTAZ: máš tam opravdu žhavičky jaké tam mají být? Nemáš je náhodou na delší čas a mezi tím ti automat žhavení vypne tak musíš nažhavit dvakrát?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32010
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 19:15    Předmět: Citovat

Vejtřasce nebo tatře jsme dávali "přečíst denní tisk" - nejlíp ruďasa, byl velkej a ten věchet se dobře držel... Navíc dnešní "novinový" papír už není rozhodně to, co v době "ruďasa" - je to samý klih a křída...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5231

PříspěvekZaslal: út září 08 2009, 19:29    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
rezisi: žhaví pořád jsem myslel ať je teplo nabo zima. Mě: nažhaví, zhasne kontrolka, ale žhaví dál - natočím a po chvilce jde teprve napětí nahoru (croma je vybavena voltmetrem). Ano jsou na 11V

Tak to jsem blbě pochopil. Ony to tak nějak měly myslím kdysi všechny diesely. Až teď je doba že se žhaví od určité teploty.
Dát přečíst noviny používám na traktoru. Přijde mi to mnohem šetrnější než ruzné ty spreje s éterem. Tedy pokud mi je nesežere i se sponkama Very Happy

Kolik má ten motor najeto? Ono když nejsou pořádné tlaky tak se to může taky tak nějak projevovat. Nedojde prostě k takovému stlačení a záhřátí vzduchu aby nafta všechna shořela dokonale.
Zkuis vytáhnout jednu žhavičku a koukej jak vypadá když zhasne žhavení. Měla by krásně svítit. Tak si je můžeš ověřit všechny.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: čt září 10 2009, 10:29    Předmět: Citovat

Žhaviče všetky vyťahovať nemusíš ak sú nové a zapojené paralelne. Môžeš ich "prepísknuť" s merákom. Ak máš nejaký ten starý žhavič to vyskúšaj vonku s jedným žhavičom, uvidíš za akú dobu sa rozžhaví a koľko dožhavuje. Inak presne takýto problém som riešil tiež na Peugeote 1,9 - bol zlý žhavič na 4. valci. Zistil som to "prepísknutím" merákom. Len pred samotným prepísknutím si ich musíš odpojiť, lebo ako som už písal sú zapojené paralelne. Tak vyskúšaj ten jeden starší zapojiť vonku a uvidíš čo to bude robiť a ako dlho to nažhavuje a dožhavuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund