Nabízím tento autotransformátor, výstup 0-300V / 1A. Průměr trafa cca 25cm, hmotnost 11kg. Vyroben je zhruba okolo r. 1993. Je minimálně používaný.
Cena 500kč včetně dopravy (asi zásilkovna, případně osobní odběr někde na trase Č.Kostelec - Trutnov)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 18 2023, 14:29 Předmět:
No, kdybych si před čáskem nepřitáhnul 10A regec od Toma od Rozkoša, tak bych se asi o tohohle Číňana taky začal ucházet ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: út duben 18 2023, 18:02 Předmět:
Taky by se mi líbilo nějaký malinký, myslím že by se dalo i udělat, z nějakýho toroidu, namotat rovně sekundár, stačí i malé napětí a bylo by to zároveň i galvanicky oddělený. Taková dokonalejší podoba "vláčkovýho" trafa. To "vláčkové" se provedením moc nehodí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 18 2023, 18:46 Předmět:
To "vláčkový trafo" čili napáječ FZ1 má regulaci přizpůsobenou zároveň tomu, že jedním ovládacím prvkem se nastavuje jedním pohybem velikost i polarita výstupního napětí = "nula" je uprostřed. Menší F2 má tu regulaci podobnou. Klasický regltrafo má běžnej střídavej výstup jenom s proměnným napětím. Proto mu stačí jen jedno výstupní vinutí, kdežto "vláčkový trafo" od firmy Piko Zeuke na to potřebuje výstupní špulky dvě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: út duben 18 2023, 19:40 Předmět:
Blbost, ty špulky jsou v sérii, polarita se přepíná za usměrňovačem. Mi tam vadí že to nereguluje od nuly (jasně, pro vláček je to výhoda), ale to by šlo vyřešit. Víc mi vadí že ty pecky co jezdí po vinutí jsou kovové, takže zkratují sousední závity (ten zkratovaný závit je docela horký), a provedení je takové, že uhlíkovým jezdcem by se nahrazovaly ztěží. Pak detaily že polovinu rozsahu bych nevyužil (chci AC), že je to ze sto let starého plastu, tak abych čekal že něco upadne, atd. Než to celé překopávat, to už je lepší nechat to v původním stavu a postavit něco pořádného. Co vydrží milion otočení a vůbec to nebude vypadat unaveně.
Ještě by se mi líbilo druhým knoflem regulovat fázi, ale jednoduché řešení mě nenapadá a elektroniku do toho cpát nechci. To už bych mohl rovnou generovat libovolný průběh zesilovačem.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12340 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út duben 18 2023, 20:49 Předmět:
FZ1 jde předělat od nuly... dá se do série řiditelný a neřiditelný výstup v protifázi, samozřejmě po odstranění usměrňovače. Překvapivě jsou ty napětí prakticky shodné. _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31957 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 18 2023, 20:56 Předmět:
Pro kamarády a známý, co měli s FZ1 problémy následkem roztřískání po pádu, jsem likvidoval origo regulaci, "trakční" špulky usměrňoval a filtroval do symetrickýho zdroje a výkon reguloval šířkově modulovaným pulsákem s automaticky přepínanou výstupní polaritou, jediný co tomu chybělo, byl mechanickej "cvak" ve střední poloze regulačního potencáku. Párkrát bylo potřeba nahradit i původní škátulu, bo ten origo dederónskej polystyrol se při pádu občas opravdu rozletěl na sračky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 11, 2017 Příspěvky: 783 Bydliště: Pelhřimov
Zaslal: út duben 18 2023, 20:58 Předmět:
Jen si dovolím nesměle upozornit, že malé, lehké regulační autotrafo jaksi z elektrických a fyzikálních zákonitostí udělat dost dobře nepůjde, páč počet závitů je jaksi závislý na ploše "železa" toho toroidu. A těch závitů tam pro 230 až 250Vst výstupních musí být požehnaně
Pro velké, a tím pádem i těžké jádro už je ten poměr potřebných závitů přiznivější, tak se do jedné vrstvy vejdou.
Při dvousloupkovém jádru by šlo mít jezdce na obou sloupcích děleného sekundárního vinutí, a vyšlo by to o něco příznivěji. Hlavně by se nechalo pracovat s větší délkou sloupků ...
Založen: Dec 28, 2022 Příspěvky: 363 Bydliště: Krakonošovo
Zaslal: út duben 18 2023, 21:04 Předmět:
No já mam třeba dederónský 1A autotrafo velikosti kelímku od kulatý Ramy, který váží odhadem 2kg. Mám ho zamontovaný přímo v servisním stole a přes oddělovací trafo vyvedený zásuvky 0-120 a 0-240V.
nojo tak asi máte pravdu, nějak moc jsem to nezkoumal a na 10A mě to trafo připadalo malé, takže jsem myslel že je tam vyraženo 1,0
Kolik pak teda měly takové ty dříve celkem rozšířené autotrafa, myslím že výrobce Křižík? Matně si vzpomínám že to mělo průměr snad skoro půl metru a musely to nést dva.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.