Zaslal: po březen 01 2021, 3:45 Předmět: Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V
Dobrý den, poslali mne sem kolegové ze svarforum, že tu jsou největší odborníci, tak zkusím poprosit o radu. Za účelem stavby zvedáku na motorku jsem koupil věž z elektrického VZV včetně agregátu. Vozík měl zdvih 4m a nosnost 1300 kg, já budu zvedat max. 500 kg do výšky 3 m a to velmi ojediněle, možná párkrát do roka. Upřednostnil bych proto klidně levnější řešení, které zpomalí rychlost zdvihu, což bude pro mé účely dokonce výhodou, protože to bude bezpečnější. Štítek motoru zde https://solf.rajce.idnes.cz/motor_VZV/1479848479 V rámci diskuze mi byly nabídnuty různé varianty, např. 2 baterie 12V do série, jiný doporučoval startovací vozík ( jaký? ), já žádal o parametry na nějaké trafo, ale doporučeno mi bylo trafo za 18000 Kč, což vysoce převyšuje pořizovací cenu celého vozíku, jeden z diskutujících si myslí, že to zvedne i jen jedna 12V baterie, někdo by využil svářečku nebo invertor a nejjistější dle většiny by bylo to předělat na motor 380V. Poslednímu řešení bych se určitě chtěl vyhnout, protože ten stávající agregát má vše potřebné v sobě, proto bych raději vyřešil jen ten zdroj. Z nabízených řešení bych mohl nabídnout invertor GAMA 166, parametry např. zde https://www.gamasvar.cz/4699-svarecky-mma/78514-gama-166/ Díky.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12406 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po březen 01 2021, 6:20 Předmět:
na štítku toho motoru je jeden základní rozpor,
3KW , 24V/195A !!!
protože při 24V a 195A je to 4,680 KW !!!
tohle připojit na zásuvku 230V nejde, je to za hranici přívodu a jištění.
bude potřeba to připojit na "motorový" proud.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po březen 01 2021, 6:28 Předmět:
Při polovičním napětí bude mít čtvrtinovej výkon, ale proč to nezkusíš? Možná to těch 750W utáhne. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
MetalGod a i všichni ostatní - moc prosím o blbuvzdorné návody, protože já z té odpovědi "Proč to nezkusíš" ani netuším , jakou variantu mám zkusit a jak konkrétně. Díky.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20409 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 01 2021, 9:59 Předmět:
Kvůli zatížení sítě by stejně bylo lepší, kdyby tam baterka byla trvale dobíjená omezeným proudem s hlídáním maximálního napětí, však je potřeba jen chvilku na několik málo zdvihů denně. Vyjede nahoru na baterku, dolů to pouští ventil, to nepotřebuje agregát vůbec běžet.
A jakákoli startovací baterka 45 Ah za devět stovek to utáhne.
A počítá s tím, že v případě nechtěného zavadění o páku mu ta motorka sjede? To bude pak moc rád, že to odnese jen ta motorka. Pokud by mu nevadila rychlost, stačilo by mu jakkýkoliv externí olejový čerpadlo, co udělá větší tlak, na úkor rychlosti. ( Nemusely by mít 5KW, ale třeba jen 700 W) Pak by nemusel řešit, jak spínat stejnosměrný proud o vysokých hodnotách A - používají se na to stykače s magnetickým vyfukováním oblouku, nebo aspoň pořádný měděný kostky, co fungují jako kontakty.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5211 Bydliště: Brno
Zaslal: po březen 01 2021, 11:56 Předmět:
Taky bych zkusil prostou 12V olověnou baterku. Na připojení nesmíš použít ty nejlacinější kabely s tlustou izolací a slaboučkým jádrem. Čím silnější průřez mědi a čím kratší kabely, tím líp. S mizernými kabely se na motor dostane třeba jen 7V.
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 148 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: po březen 01 2021, 12:57 Předmět:
Zajištění bezpečnosti proti nežádoucímu spuštění břemene může být snadné, záleží na konstrukci věže z VZV, možná bude stačit vyvrtat otvory a zasunovat do nich ocelovou kulatinu, pokud to konstrukčně není možné, nezbývá než přikoupit patřičné válcované ocelové profily, přivařit je na věž a teprve do nich udělat otvory.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20409 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 01 2021, 13:04 Předmět:
Artabane, proti nechtěnému zavadění o páku ventilu existuje jednoduchá pomoc - na stojině čepy, na vidlích kyvně zavěšený hák.
Vyjede se o kousek výš, rukou se přizvedne hák (nezapomenout mu udělat do boku tyčku jako držadlo, netřeba si tam nechávat prsty).
Přidržet hák a vidli pustit dolů.
Samozřejmě materiál musí být dimenzovaný alespoň na dvojnásobek maximálního zatížení.
Jezdím do autodílny, kde se takto zajišťuje zvedák na auta. Byl jsem tam ale pár neděl předtím, než se tu začal řešit tento zvedák, takže jen proto, abych to vyfotil, tam nepojedu. Nákres snad stačí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6Další
Strana 1 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.