Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zvláštní chování brzd (Auto-moto)
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2494
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 9:03    Předmět: zvláštní chování brzd (Auto-moto) Citovat

Při jízdě se synovým autem (Audi A4, B6, 1,9Tdi) jsem náhodou zjistil zvláštní chování brzd. Pokud cca 5x rychle po sobě sešlápnu brzdu tak brzdový pedál jakoby ztvrdne a při dalším sešlápnutí to pocitově brzdí jako kdyby tam nebyl posilovač. Po pauze v brzdění se vše vrátí do normálu. Při běžné jízdě kdy nepotřebuju "pumpovat" pedálem se to nijak neprojeví a brzdí to normálně. Nevíte prosím co by to mohlo způsobovat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1542
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 9:20    Předmět: Citovat

Tandemový čerpadlo nebo posilovač. Ale spíš to čerpadlo. Tím pumpováním se vyčerpá zásoba podtlaku v baňce a pak déle trvá, než se podtlak obnoví.
Edit: S tou podtlakovou baňkou kecám. V ní je zásoba podtlaku pro řízení motoru. Pro brzdy je zásoba podtlaku v posilovači brzd.


Naposledy upravil Milan_F dne pá duben 10 2020, 10:41, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2494
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 9:30    Předmět: Citovat

Kotouče jsou ok. Taky jsem měl podezření na něco okolo posilovače - co to přesně je to tandemový čerpadlo? a proč tam vlastně je? U benzinových nic takového snad nebývá - tam se pro posilovač využívá podtlak v sání motoru ne, u dieselů to stejným způsobem řešit nelze?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 9:37    Předmět: Citovat

Posilovač, pokud je to klasickej pneumatickej, se nestačí vyčerpávat, může bejt přiškrcená hadice podtlaku. Ale většinou je to normální.

Spíš by mě zajímalo, abych nezakládal další vlákno, když zatáhnu ručku poprvý, je měkká (ale brzdí a drží), když podruhý (a dál), tak je tvrdší, zdvih poloviční (a taky brzdí a drží). Je to u Mondea Mk2 2.0i 16V.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill


Naposledy upravil MetalGod dne pá duben 10 2020, 9:40, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1542
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 9:39    Předmět: Citovat

Jsou to dvě čerpadla v jednom. Jedno dělá podtlak pro brzdový posilovač a řízení motoru, druhý pumpuje naftu do hlavy. Je umístěný na pravym boku hlavy, pohon je odvozen od vačky.

Neuvádíš kod motoru, 1,9TDI je širokej pojem. Prvně bych zkontroloval hadičky kolem podtlaku a případně změřit podtlak.

Jak uvádí Metalgod, v samotném posilovači je zásoba podtlaku asi na pět sešlánutí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2494
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 9:42    Předmět: Citovat

motor AWX
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 10:21    Předmět: Citovat

Ať máš pumpování jakýkoliv, taky hodně záleží na tom, jak motor točíš, jestli ho ničíš kolem volnoběhu s vidinou domnělý úspory, nebo jestli ho točíš normálně, jestli s kopce vyřazuješ/šlapeš na spojku (a pak brzdíš), nebo jestli brzdíš motorem. Pumpa/motor potřebuje pro žádoucí sací výkon otáčky. Ale jestli tam otáčky máš, možná to bude přiškrcením, možná netěsností (i samotnýho posilovače), nebo pumpy (nebo co to tam je), nebo to prostě bude vlastnost.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1288
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 10:37    Předmět: Citovat

Odvzdušnit brzdy?
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ypsi



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 401
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 10:41    Předmět: Citovat

Už som sa stretol aj s netesnosťou na trase výveva-posilnovač (vlasová prasklina), chovalo sa to rovnako.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1777
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 12:38    Předmět: Citovat

Šel bych po cestě podtlaku. Takže vývěva akumulace a možná i ten zpětný ventil, pokud tam je. No a nakonec posilovač.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 14:55    Předmět: Citovat

Praská tam často také kolienko na podtlakovej hadičke rovno pri spätnom ventile. Skontroluj to. Ako náhradný diel je ale už len komplet hadička z vákuovej pumpy až po posilňovač spolu so spätným ventilom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 15:00    Předmět: Citovat

Je v tom podtlak, a ne nijak velkej, tak se to dá přelepit chemoprénem a zakrejt kusem PVC. Já to mám zase asi 2 roky převlečený zahradní hadicí (propálila se mi tam díra, když vypadla hadička od nEGR ventilu). A funguje to bezvadně.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2574
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 15:27    Předmět: Citovat

sr71: Nedělej s tim vůbec nic. Prostě si vyšlapeš zásobu podtlaku, kterej se za chvíli doplní. Není to žádná závada Wink
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 17:29    Předmět: Citovat

Vývěva je také spotřebák . Dokonce bývá daný podtlak , který musí minimálně dosáhnout .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2574
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá duben 10 2020, 18:31    Předmět: Citovat

Má být -0,9bar.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund