Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: st říjen 10 2018, 8:19 Předmět: brzdovy kotuc - ako je vyrobeny?
Ahojte,
(zadny) kotuc ma(l) 4 roky, a uz pred dvoma rokmi na STK mi vravel typek, ze prava zadna parkovacka horsie drzi. A mu vravim, ze tam je elektricka brzda, tak co s tym mozem urobit, motor to dotlaci vzdycky rovnako. A pred casom ked som mal dole zadne koleso, tak som kladivkom pobuchal po hrane zadneho kotuca ze obijem odlupujucu sa hrdzu a cuduj sa svete zacala sa odlupovat aj cast tej lesklej (obrzdenej plochy) a to tak ze dost rovnomerne horna tretina kotuca, co mi pride velmi cudne, zeby sa hrdza z okraja tak prudko a rovnomerne dostala na celu tu plochu, ak by to bolo vyrobene (odliate a opracovane) z jedneho materialu. Skor mam pocit ako keby povrchovu cast kotuca nejak spravili z ineho materialu a nejak napovrch navarili (inak si neviem vysvetlit takyto postup hrdze). Posielam to tuna len tak pre zaujimavost Kotuc som vymenil, tentokrat som zvolil inu znacku. Tamten bol roadstar.
EDIT: obidve strany sa spravali rovnako - teda nebol to len nepodarok na jednej strane
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: st říjen 10 2018, 9:02 Předmět:
este ma napadlo take, ze pred rokmi som mal na starej Audi 80 vpredu tiez plne kotuce, a velmi som ich nemenil, uz boli osuchane, ohrdzavete ale brzdna plocha bola hladka, a nic sa z nej neolupovalo:( tak ci toto nove nie je nejaka "vylepsena" nova setriaca technologia
je to důsledek faktu, že zadek málo brzdí. A pokud navíc jezdíš tak nějak v klidu, tak nemusí brzdit téměř vůbec. Tím pádem začne povrch kotouče korodovat a postupně vzniká mezikruží.
Na fotce je dobře vidět, že ta odlupující se vrstva je trochu jiná, než vnitřní prstenec na tomto místě destička nedostatečně přiléhá, kotouč rezne a časem se tam udělá vrstva z rozleštěné rzi, no a ta časem odpadne. Proces se urychlí, pokud se na chycený kotouč dají nové destičky.
Více či méně to postihuje většinu aut, zde je to jen poněkud extrémnější projev.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1379 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st říjen 10 2018, 9:29 Předmět:
Kotouč je jednoznačně na výměnu. Mám pochyby, že by šel srovnat na soustruhu nebo brusce. Kotouč musí mít určitou tlouštku, jinak se při intenzivním zabrzdění zvlní. Boční házivost přes dvě tři setiny už bývá problém. Materiál pracovní plochy se neplátuje ani nijak nešopuje. Je to výkovek z ocelolitiny. Tady je to oleštěná rez... _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6009 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: st říjen 10 2018, 11:15 Předmět:
Kotouče se stáčely celkem běžně, ale pouze do minima stanoveného výrobcem. Příliš zeslabený kotouč se při brždění může utrhnout z náboje. Mám dojem, že u Š120 bylo minimum 7mm (nový 10mm).
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4069 Bydliště: Zlín
Zaslal: st říjen 10 2018, 16:06 Předmět:
Zrovna teď byl ve speciálu Světa motorů článek o novém superbu, který ale měl už po pár tisících km hloubkově zkorodované zadní kotouče. Prý to bylo tím, že tempomat neumí brzdit motorem a v táhlejších klesáních jsou brzdy přetížené a materiál se vyhřeje. Taky u nějakého fordu zmiňovali rychlejší rezivění kotoučů, než bývalo zvykem. Bude to ale dané i materiálově. Na naší fabii hrozně reznou bubny, stačí jet v dešti a pak nechat auto stát dva dny se zataženou ručkou a zadní kola jdou při rozjezdu do smyku. Ani na Škodě 1000MB jsem s bubnovými brzdami (na všech čtyřech kolech) neměl takové problémy.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1379 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st říjen 10 2018, 20:15 Předmět:
Ono jde o to, že se umí zvlnit i nové kotouče, natož přetočené. Nevíme z jakého materiálu to někteří výrobci dokáží vyrobit a následně prodat. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7673 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st říjen 10 2018, 21:17 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
Na naší fabii hrozně reznou bubny, stačí jet v dešti a pak nechat auto stát dva dny se zataženou ručkou a zadní kola jdou při rozjezdu do smyku
Tohle ale není normální chování... Koukal jsi na obložení vzadu, je-li tam ještě nějaké? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.