Opět se mi po nějaké době začaly projevovat problémy s připojením k internetu přes router (TP Link Archer C2). V příloze printscreen stávajícího nastavení, mohl by jste mi to někdo prosím zkouknout.
Problémy se projevují náhodnými výpadky, při kterých někdy zhasne kontrolka WAN na routeru (ale někdy připojení nefunguje ani když kontrolka svítí). Problém v patch kabelech bych vyloučil, zkoušel jsem jich několik bez jakékoli změny. A kdykoli když propojím kabely z routeru (WAN a LAN) spojkou, a na PC přenastavím MAC adresu tak připojení funguje ukázkově.
Měl jsem podezření na vadný router (zakoupený v prosinci 2017), ale dnes ráno jsem zkoušel další dva starší routery a přes žádný se mě připojení nepovedlo. To že by byly všechny 3 špatné bych skoro vyloučil, takže mám podezření že něco nastavuji blbě (napřímo bez routeru připojení vždy okamžitě funguje).
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9006 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá květen 04 2018, 10:30 Předmět:
To zhasínání WAN kontrolky se mi vůbec nezdá, to by dělat nemělo. Bylo by dobrý vyzkoušet, v době výpadku, ping na bránu poskytovatele netu, v podstatě nejbližší bod hned za routerem. Nebo třeba na jeho DNSka.
Takový výpadky může způsobovat i špatně nastavenej firewall v tom routeru, třeba zaplý IP flood detection.
Já bych stáhnul novej firmware a provedl reset do továrního nastavení. Tento router jsem myslím viděl nedávno u zákoše, brzy by snad měl být firmware opravující tu starší chybu KRACK.
v případě že je zhaslý wan tak přes router ping nepůjde (v tu chvíli je v síťových připojeních ve Win vidět že spojení mezi pc a routerem je ok, ale dál už před routerem už ne)
jenže kdykoli když je takovýto stav (že třeba nesvítí kontrolka Wan) a přepojím kabel z wan přímo do PC tak připojení jde, z toho usuzuju že od poskytovatele mám až po router vše ok
(někdy, pokud nesvítí wan, tak pio restartu routeru se rozsvítí,, někdy se wan samovolně rozsvěcí a zháší bez vnějšího podnětu)
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9006 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá květen 04 2018, 12:26 Předmět:
Já nemyslel testovat to jen, když je WAN zhlaslý, ale i při jiných výpadcích. Ještě bych vyzkoušel napojit mezi WAN a kabel od poskytovatele obyčejnej switch. Prostě jako mezikus. Občas jsem se setkal s tím, že si nějaký zařízení s jiným prostě nerozumělo. Pak by WAN mělo svítit furt, i když třeba kabel od poskytovatele úplně vypadne. Pokud není vada v routeru.
zkoušel jsem ping - přes router nejde ani když WAN svítí, zkoušeno přes 3 různé routery, od dnešního rána mě prostě doma internet přes žádný router nejede, ale napřímo bez routeru ano. Teď jsem se dozvěděl že měli nějaký problémy s internetem i sousedé z mého vchodu, jenže mě to napřímo chodí takže problém na přívodu to asi nebude. Nebo je možné že by to bylo nějakým nastavením u poskytovatele, že to přes router nejde a napřímo ano??
Na tom routeru Archer C2 nejsou teď žádné hodnoty u položky WAN, resp. jsou tam nuly, když zvolím "detect" tak se mi po chvilce zobrazí ten malý modrý nápis "static IP", viz přílohy. Přikládám i nastavení jak to bylo v nastavení wan když to fungovalo
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9006 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá květen 04 2018, 20:31 Předmět:
To, že nedostaneš přidělenou adresu mi zavání problémem u poskytovatele. Nemá tam nějaký blokování na MAC adresu? Dřív to tak dělávali. MAC síťovky v PC má třeba registrovanou, ale routeru ne. A když to zlobí i jiným, je to minimálně dost podezřelý.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5244 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: pá květen 04 2018, 21:11 Předmět:
Taky mě to napadlo, naklonovat LAN MAC. Taky bych zkontroloval jestli nějaká havěť nekomunikuje po síti a pak dojde k blokaci... Nemáš s někým sdílenou třebas IP od poskytovatele? Žeby někdo zlikvidoval net tímhle zpusobem...
Takže jde opravdu asi o problém na straně poskytovatele, zkoušel jsem se připojit s NB i přímo na hlavní přívod do našeho vchodu (je tam switch ze kterého je pak rozvedeno do jednotlivých bytů) a tam to taky blbne a problémy mají i sousedi (ti ale internet asi tak moc jako já nevyužívají takže to moc neřeší). Již jsem nahlásil závadu poskytovateli, ale přijedou se nato podívat až v pondělí Jen stále nechápu to, že při této závadě nastává situace že napřímo (bez routeru) připojení jde a pokud vřadím do cesty router (jakýkoli) tak to nejde
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.