Vím, že to moc legální nebude, ale dal by se trochu doladit, zkalibrovat?
Tohle auto jsem si pořídil nedávno jako náhradu za o trochu starší Mondeo, který už bylo dost opotřebovaný a oprava podvozku a spojky by stála spoustu peněz.
Na něm jsem byl zvyklej, že jak mám na tachometru 60km/h, jedu ve skutečnosti 54km/h (ukazuje 111% skutečný rychlosti). Policajtům to nevadí, nikoho nebrzdím, spotřeba je nižší… Jenže jak jsem jel s tím novějším "šedesátkou", si říkám, že se ňáko courám, dokonce mě málem dohnali i důchodci. Tak si změřím rychlost a koukám, 46km/h. A abych jel svou čtyřiapadesátkou, na tachometru musí ručička ukazovat na 70km/h (tj. 130% reálný rychlosti).
Je sice pravda, že na tamtom jsem měl gumy 195/60 R15 a na tomhle 185/65 R14 (protože jsou nový), ale i když jsem měl čtrnáctky na starším monďákovi, tachometr nepřeháněl tolik, co tady.
Dá se nějak doladit?
P. S.: Sice je přepočítávání otravný, ale otravnější je, když někoho vezu a ten je bledej jak křída, když na tachometru vidí 130km/h, byť v reálu jedu jen kilo. A jezdit jako "svědomitej" bezmozek 45km/h (podle tachometru), tak jsem s 35km/h králem kolon. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 05 2018, 1:15 Předmět:
Změř si špagátem obvod kola a spočítej, jestli náhodou nemáš mít na těch 14" ráfcích gumy s vyšším profilovým číslem, než jaký máš aktuálně obutý - a taky se podívej do velkýho techničáku, jaký rozměry máš vůbec povolený, abys nebyl ''podměrečnej". Já i když mám ráfky 15" shodný s ochcáfkou, tak musím mít gumy 195/55 a ne 195/65, jako má ochcáfka. No když bude číselně všecko richtig, tak jedině někdo, kdo umí s origo fofdikofskou diagnostikou a musí ti "v budíkách" přepnout kalibrační konstantu na tvoje kola. Mimochodem tenhle nesoulad u tvýho auta může znamenat, že "budíky" jsou do něj přehozený z jinýho auta = může zase jít o "odcouvanou" ojetinu, resp. budíky se osadily jiný kvůli nižšímu stavu počítadla atd. Zkus se optat Jirky Blechy v Perníkovicích - Svítkově, co ti k tomu řekne. Tady ho znáš jako "GeorgeB". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 05 2018, 7:01 Předmět:
No právě - já fordista nejsem, ale zavání mně to nesprávným rozměrem kol vůči kalibrační konstantě tacha. Převodovky jsou dělaný tak, aby dávaly na jednu otáčku výstupní hřídele stejnej počet impulsů do CAN-sběrnice - a na přesnej poměr vůči ujetý vzdálenosti se to dotahuje kalibrační konstantou v rychloměru, závislou na celkovým obvodu pro daný auto natypovanejch kol. Já třeba mám povolený na 14" ráfky profil 185/65, na 15" už musím nazouvat 195/55, pro 16" jsou povolený jen 205/45 a pro 17" dokonce 225/40 - přitom třeba vochcáfka má na 15" povolený 195/65, který i když jsou větší, tak jsou ve stejný značce, typu a dezénu lacinější než moje "/55" - jednoduše proto, že jsou mnohem častější a vyrobí i prodá se jich odhadem 10x tolik ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt duben 05 2018, 9:23 Předmět:
Hele, mám v techničáku jako základ právě tyhle čtrnáctky (185/65 R14 84V). Je to docela paradox, protože na předchozím kombajnu mám jako základ psaný patnáctky (195/60 R15). Dále:
185/65 R14 83Z/W
195/60 R15 84V (83Z/W)
205/55 R15 84V (83Z/W)
205/50 R16 84V (83Z/W)
Nevyluxovat si šrajtofli nákupem auta, ekovýpalným, přepisem a povinným ručením, tak si aspoň obuju patnáctky z toho druhýho s tím, že bych musel přední gumy vyměnit, protože vlivem vytlučenejch čepů jsou sjetý uvnitř. A to ještě za zimáky. Disky na šestnáctky (6Jx16 H2 ET49.5/ET46/ET40, nebo 6.5Jx16 ET40) bohužel nemám. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: May 20, 2005 Příspěvky: 395 Bydliště: krkonoše
Zaslal: so duben 07 2018, 8:25 Předmět:
MK2 mi to dělalo taky, zvyknul jsem si. Čtrnáctky kola jsem měl zimní, patnáctky letní. Podle měření v obcích jsem se naučil jezdit 50 tak, že na tachometru jsem měl cca 65. Myslím že to v určité míře dělají všechna auta.
Hledali jsme to s automaniakálním kámošem přes diagnostiku a nenašli jsme nic. Ta diagnostika je plná verze WOW, a nevím, že by někdo měl pokročilejší. Teď mám mk3 a to je proti tomu hroznej krám, je to jako chudej příbuznej. Rychloměr ale sedí. _________________ Absolutně korektní jedinec s extrémními názory.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.