Zaslal: ne listopad 19 2017, 10:08 Předmět: Topení/přihřívač Hydronic II-F D5Z-F provedení 25 2278 05
Přišel za mnou soused s prosbou o pomoc - autoservis zřejmě kvalifikace
" A je to" mu toto topení vymontoval ze Seatu Alhambra 1,9TD r.výroby 2008 s tím , že si jej má nechat opravit nebo koupit nové. Vzhledem k ceně
téměř 10 tis. se přišel poradit , zda to nelze levněji .
Pohledal jsem na netu ,ale jsem z toho trošku jelen, protože mi zde chybí nějaká řídící jednotka . Na konektoru viz obrázky jsou vyvedeny vodiče čidel,zřejmě větráku a žhavící svíčky, ale to musí někam vést - asi to visí někde pod autem.
Nemá někdo prosím nějaký popis /parametry čidel ( asi 3x termistor teplota, pojistka na max.teplotu a plamen) ,svíčky a větráku, abych to mohl bez té řídící jednotky změřit ? Jinak je totiž docela možné, že může být vada někde jinde,např. v řídící jednotce, a pak nákup nového topení budou vyhozené peníze. Naopak třeba výměna svíčky a sítka by asi šla provést
doma . Někde jsem četl , že u některých typů se po 10 neúspěšných pokusech o zapálení řídící jednotka zablokuje a musí to někam do autoriz. servisu - je to i u tohoto typu resp. jde to odblokovat/ diagnostikovat přes VAG ?
Díky za radu / tip ,co s tím.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6566 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne listopad 19 2017, 12:29 Předmět:
U takhle mladýho auta načte diag. závady. Hodnoty tak nějak empiricky určíš. Čidla řádově kΩ, žhavička max Ωmy,, zkusíš ze pořádného zdroje, motorek spustíš 12V. Čidlo plamene taky mění odpor s teplotou. To s tím zablokováním je pravda. Celý bufík jsem takhle zkusil a pak to bylo hodně starty, něco s naftou.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 263 Bydliště: Brno
Zaslal: ne listopad 19 2017, 18:58 Předmět:
Nešel by ten štítek vyfotit líp? Jinak tohle se moc nekazí, většinou je KO svíčka nebo uhnilé dráty, RJ by měla být uvnitř a ty novější diagnostiku mají. Případně hledej SAG. _________________ Co mne nezabije, to mne posílí ...
Díky za názory ,ale jak vidíš z fotek , řídící jednotka uvnitř jaksi chybí - zřejmě visí na autě ,aby šlo topení bez stříhání kabelu vyndat. Co je to
SAG a kde to hledat netuším.
Štítek je ožraný od soli ,to,co je na něm podstatné, je v názvu vlákna.
Na druhé fotce je ten plastový deklík sundán , pod ním zřejmě byla řídící
jednotka ,do které byl zasunut ten konektor na obrázku . VW vlákna jsem prošel, bohužel jsou tam popsány jiné - asi starší - typy a bez jakéhokoliv údaje o vlastních čidlech, odporech apod.
Nicméně je ze stránek popisu na VW stránkách jasné, že doma bez VAGu
a řídící jednotky to nijak otestovat nejde ,navíc bude řídící jednotka v důsledku vady zablokovaná, i kdyby byla dobrá .
Chce to prostě solidní servis, přečíst a vynulovat chyby , pak se s tím dá něco dělat. Tihle hoši na to jdou kladivem a netuší , co,jak a kde mají hledat
- stejně jako já,ale mě to neživí .
Doporučím sousedovi nějaký slušný servis .
Návrhy:
•Ujistěte se, že všechna slova jsou napsána správně.
•Zkuste jiná klíčová slova.
•Zkuste obecnější klíčová slova.
•Zkuste použít méně klíčových slov.
Naposledy upravil Milan dne ne listopad 19 2017, 23:14, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7838 Bydliště: Brno
Zaslal: ne listopad 19 2017, 23:06 Předmět:
Nedávej odkaz od 007 do gůglu, ale přímo do adresního řádku.
Potvrzuji, že mě taky normálně funguje. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Jo tak už to jde , to mám staženo ze stránek VW fora a přečteno, týká se to ale jiného typu pro VW , kde je řídící jednotka naboku pod hliníkovým deklem. O možných hodnotách čidel atd. ani slovo.
Díky za odkaz , sice je to trošku jiné číselné označení, ale fyzicky je to velmi podobné . Hodnoty termistorů atd. budou pravděpodobně stejné.
Předpokládám, že v textu znamená ECU řídící jednotku topení , snad electronic control unit ? Nedovedu si dost dobře představit, co tam ti hoši hledali bez VAGu a znalosti, jak to funguje - stačí třeba vyšší okolní teplota nebo stojící motor, a už to nestartuje ,a když se to neví, dělají se holt blbosti. Nehledě na třeba nefunkční naftové čerpadlo či čidlo teploty venku atd.
Problémem je ovšem fakt ,že mnou uvedený typ topení viz záhlaví vlákna
sice pár firem nabízí ,ale jen na dotaz , ptal jsem se u dvou , a nemají to ani mít nebudou - to mi tedy jasné není ,zřejmě se to nevyrábí a dává se tam něco jiného. Holt chce to někoho, koho to živí a zná to.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.