Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Teoretická výroba/předělávka elektromobilu.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15559
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 19:24    Předmět: Teoretická výroba/předělávka elektromobilu. Citovat

Dal jsem to sem záměrně zvlášť, protože to je o něčem jiném než ve vlákně o Elektromobilech.
Když jsem četl tyto hlouposti kolem všech elektromobilů a jejich výsledné ceny včetně pořizování nových baterií, tak mě napadl tento určitě často popisovaný nápad. Pro zjednodušení teorie záměrně neřeším některé položky. Jde o to, že by se vzalo auto vyhovující STK a s obsahem motoru do 1000 ccm, asi nejlépe nějaký tříválec, a z toho by se stávající motor, výfuk a další nepotřebné trubky vyhodily. Převodovka by asi zůstala, to záleží spíše na nápadu provedení elektromotoru.

1a) baterie by se neřešily - jen jejich váha, napětí a umístění
1b) povolení od úřadů by se taky neřešilo, možná by to prostě šlo
1c) na testy a zkoušky by se používal soukromý pozemek
1d) demontáž starého, montáž nového by se neřešilo - kdo umí, ten umí, kdo ne tak ten má kamarády a peníze
1e) brzdový systém, topení, řízení, světla bych neřešil, to by bylo podle auta na diskusi zvlášť

2) vhodná auta pro přestavbu - návrhy

3) celková váha vozidla s původním motorem, bez motoru, s novým motorem, celková váha s novým motorem, bateriemi a povolenými pasažéry

4) druh použitého elektromotoru, váha, napětí, výkon pro danou maximální povolenou nosnost dle TP, s převodovkou nebo bez ní

5) ovládání el. motoru, elektronika, kabeláž atd. - návrhy a možnosti

6) úprava palubovky - způsob, styl, vnitřní osvětlení atd.

Je to jen nápad, možná nerealistický, ale jako základ než budou ty supersilné, lehké a levné baterie k dispozici, tak by se to snad mohlo stihnout. Berte to tak, že by to mohlo být dobré téma k diskusi místo nějaké politiky. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 20:23    Předmět: Citovat

Právě politika tohle neumožní.
Jediný smysluplný elektroauto je obrovitý náklaďák v povrchovém dole, který jede nahoru prázdný a dolů s nákladem brzdí rekuperací, takže dole má pak víc energie. Co s ní provedou nebylo psáno, ale jezdí bez emisí-mimo tun prachu:-)) Někde jsem o tom četl, i s foto..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32048
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 20:26    Předmět: Citovat

Až na to, Honzo, že ty důlný dumpery jezdí NAHORU neboli ven z jámy toho dolu NALOŽENÝ a dolů prázdný ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 20:28    Předmět: Citovat

To nebylo z jámy, ale někde shora, kde to rubou vyloženě na povrchu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 21:10    Předmět: Citovat

O tý "záporný" spotřebě toho důlního auta jsem četl článek taky. Svážel tam produkt z lomu dolů z kopce. Tato situace se ovšem tak často nestává - proto si taky ten provoz objednal to elektroauto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15559
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt listopad 09 2017, 21:20    Předmět: Citovat

Fajn, už jste si ujasnili, co to dělá a kterým směrem. A teď něco o těch, co jezdí dopředu. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 5:21    Předmět: Citovat

Udělal bych to jinak - jako hybrida. Dal bych tam menší úspornej spalovací motor, kterej bude akorát honit výkonnější altík, posilovač brzd a případně hydrauliku posilovače řízení, baterii na dojezd pár km (podle potřeby) bez dobíjení, a buďto jeden motor s diferákem, nebo dva na každý kolo buď přední, nebo zadní nápravy, každý řízený zvlášť podle natočení volantu (takovej dokonalej diferák).
Motor bude pouze sloužit k tomu, aby se na bateriích v určitým rozsahu udržovalo napětí (otáčky bude mít podle aktuální potřeby), který se budou dále dobíjet rekuperací.
Baterie trakční (tam bych šel do vyššího napětí, klidně i víc jak 60V) plus jedna malá na start motoru.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jova1



Založen: Dec 20, 2007
Příspěvky: 1249
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 8:23    Předmět: Citovat

Někdy si říkám že všechno už tu jednou bylo Very Happy
Stáhni si toto:
http://www.jova1.cz/kestazeni/1.pdf
http://www.jova1.cz/kestazeni/2.pdf
Doba pokročila, ale princip a fyzika zůstává stejná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15559
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 8:38    Předmět: Citovat

Perfektní odkazy. To Udělej si sám jsem ještě neviděl. Wink
Trakční baterka? Jakou to má váhu, možnou kapacitu než to "auto" chcípne, jak s dobíjením a cena. Já měl dojem, že kromě ceny by byly výhodnější bloky z Lionek. Můžeš to nějak porovnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34038
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 8:43    Předmět: Citovat

Kedze sa tam vyskytuje Skoda 100, tak je to dost stare - takze by som tie udaje o bateriach vynechal, tam uz vyvoj trochu pokrocil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jova1



Založen: Dec 20, 2007
Příspěvky: 1249
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 8:55    Předmět: Citovat

Ale to je to co píšu, doba pokročila, ale fyzika a výpočty jsou pořád stejné. Jen je třeba do výpočtů použít větší kapacitu baterek, vyšší účinnost motoru...
Ještě jeden odkaz: http://www.elektromobily-os.cz/uvod
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá listopad 10 2017, 12:01    Předmět: Citovat

V "Udělěj/urob si sám"-pouze pro pamětníky) byl komplet návod na přestavbu trabanta. Jo, tenkrát se to dalo udělat a jezdit s tím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá listopad 17 2017, 12:31    Předmět: Citovat

http://etischer.com/awdev/ Wink Inak zaujimave je, ako vzdy mali vsetci plnu hubu konspiracnych teorii, ako boli elektromobily odjakziva nasilu znemoznovane, a obvinovali ropnu lobby a podobne blbosti - a dnes, ked je ich ponuka dost velka, tak ich zrazu vsetci odsudzuju Laughing A kedze neustale vidim dookola tie iste nezmysly o presune exhalacii do uholnych elektrarni a podobne blbosti, tak to zopakujem este raz, pre tych nechapavych - piesku je dost, vyuzitelnej plochy na strechach domov a budov takisto, takze situacia s potrebnou energiou nebude zdaleka taka problematicka...A tu nejde o to, ci je ucinnost spalovakov mensia ci vacsia ako elektromobilov, ale hlavne o posun vo vyvoji, ako akumulatorov, tak solarnych panelov a suvisiacich technologii, len dement bude branit vyvoj a pokrok a donekonecna smradit so spalovakom, pricom je kazdemu jasne, ze ten den raz pride, kedy nebude co spalovat Wink Kazdy mal moznost vidiet, ako to dopadlo za komousov, ked nebol ziadny vyvoj ani pokrok, preco by mali vsetci ostatni trpiet kvoli niekomu, komu staci mat cely zivot jednu 120-ku ci Zigulaka, jazdit po panelovych cestach, byvat v panelovych kralikarnach a cely zivot trcat v bordeli a hnoji, co tu bol, a na vela miestach je vlastne dodnes...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: pá listopad 17 2017, 20:57    Předmět: Citovat

Ty konspirační teorie nebyly o elektromobilech, jaké máme dnes, ale o technologiích a zdrojích energie, které dodnes nemáme.
"len dement bude branit vyvoj a pokrok a donekonecna smradit so spalovakom" - zde
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund