Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vyvřená autobaterie 2 roky stará, Felicie 19 let (přesunuto)
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2016, 19:27    Předmět: Vyvřená autobaterie 2 roky stará, Felicie 19 let (přesunuto) Citovat

Zdravím
Dnes se mi stala tato událost. Z mým otcem on řídil jsme jeli trochu delší vzdálenost nebo jestli to je náhoda nebo co.Při zpáteční cestě začalo něco smrdět zastavili jsme u nejmenovaného na nákup supermaketu otevřel jsem kapotu od motoru a ten smrad který byl nesnesitelný kolem parkující lidé jen se otáčely nicméně dojeli jsme domů a napadlo mi sáhnout na bateríi a ta byla horká příčina byla na regulátoru alternátoru místo 14 V tak dával 18 V i víc.Baterie která byla 2 roky stará je zničena.Soused regulátor měl tak ho vyměnil .Horší kdyby odešla řídicí jednotka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2016, 19:43    Předmět: Citovat

Jo, to se stane. Proto na všech autech mám V-meter nebo aspoň led málo-ok-moc. Jednotky tohle skoro vždy vydrží.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3311

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2016, 19:52    Předmět: Citovat

A ja sel cist tento clanek, ze ta baterie je 19let stara Smile
Tak to jo...
Me se to stalo u Fabie. Prisel jsem na to nahodou, porad se mi samo vypinalo autoradio. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7843
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt listopad 24 2016, 20:02    Předmět: Citovat

Mě se to stejné stalo na 120, jel jsem z práce, někdo na mě blikal, že jako svítím dálkovými. Tak jsem taky bliknul a bylo to jak z fotoblesku Shocked
Dojel jsem domů, měřák na baterku, bez světel skoro 19V, se světly 18V. Nářez. Nakonec byla proražená dioda v regulátoru dobíjení (KY131 nebo co se tam dávalo).

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5235
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 6:40    Předmět: Citovat

Takjan: tim ze ty rj to vydrzi bych si jist nebyl.. uz jsem "spravoval" felcku ktera byla zrala tak do srotu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 10:12    Předmět: Citovat

tiez sa mi to stalo na starej Audi 80, vsetci si mysleli, ze idem na pokazene vajcia Smile a vydrbalo takmer vsetky ziarovky. Problem je ze prebijanie nie je nijak indikovane. Potom som si tam spravil tku indikaciu ledkami aby som na to prisiel ked sa to zas stane (samozrejme sa to uz viac nestalo)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 10:21    Předmět: Citovat

Na Felicii 1,3 MPI se mi stávalo, že mi občas blikla kontrolka airbagu. Bylo to zcela náhodné, nešlo na to přijít. Jednou jsem jel s větrákem puštěným skoro naplno a v okamžiku, kdy blikla kontrolka, jsem uchem bezpečně poznal, že se na chvíli zvýšily otáčky toho větráku a už mi to bylo jasné - pak jsem zapojil měřák a když to zase udělalo, bylo na měřáku chvíli přes 16V.
Po výměně regulátoru OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 13:42    Předmět: Citovat

Voltmetr v pristrojovce je genialni. Stejne jako teplomer oleje. Nevim, proc to neni standard u vetsiny aut.

A vyvareny gelovky v 40kVA UPSce vyrobi taky paradni smradek...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 13:58    Předmět: Citovat

Jistý si nejsem. Psal jsem skoro vždy:-))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 859
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 21:30    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Voltmetr v pristrojovce je genialni. Stejne jako teplomer oleje. Nevim, proc to neni standard u vetsiny aut....


A teď si představ, že se prodávají auta, která nemají ani ten blbej teploměr na vodu a ani tu teplotu nemáš odkud normálně vyčíst, jedině diagnostikou (např. Opel Zafira B)...toto prostě nechápu. Jako kdyby ten ušetřenej budík v přístrojovce něco vyřešil. Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 21:53    Předmět: Citovat

Vem si, že ten budík na palubovku stojí obvykle ve velkoobjemový dodavatelský ceně něco kolem 1€ura. Když ho do auta nedáš, ušetříš třeba v případě škodifky na každým kcháru ten 1 jedinej €urobubák, - ale umíš si představit, že to je třeba půl až 1 mega v €urech ročně jen u jedný typový řady - a celej koncern VW těch typovejch řad vyrábí dejme tomu 25-30 najednou? Takový fábule měly sériově teploměr chladicí kapaliny naposledy ve druhý generaci ("jednička" ho ještě dostávala komplet) a to jen v maximálním výbavovým stupni, kterej měl přístrojovej štít s displejem "MaxiDot" - všecky ostatní (levnější stupně vejbav) už měly a mají jen kontrolku, která se červeně rozsvítí při překročení teploty 110°C za termostatem - a to ještě po faceliftu v roce 2010 z Boží milosti ta kontrolka dostala druhou funkci - po startu svítí modře až do dosažení teploty kapaliny 40°C, aby jakýmsi-takýmsi způsobem poukazovala na potřebu zachovávat jemný chování vůči ještě neohřátýmu agregátu. Jinak stejně ten údaj na kterej ukazovala rafička procházel "digitální filtrací" = sice ho produkuje analogový čidlo v podobě termistoru, ale údaj "čte" ŘJ motoru, digitalizuje ho a převádí ho na sběrnici CAN, po který se přenáší do palubní desky. A tam je další procesor, kterej má v programu "napálený", že má ukazovat na budíku "normální teplotu" v celým rozmezí skutečnejch teplot 40°C až 105°C .... Ergo kladivo, stejně je ti takovej teploměr doslova k h0vnu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Radovan_79



Založen: Jul 24, 2016
Příspěvky: 650

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 22:26    Předmět: Citovat

Taky absenci teploměru nechápu... Není to ale otázka poslední doby, už třeba Clio v edici holobyt z počátku devadesátých let to nemělo.
Absence teploměru nikomu nevadí (lidi tady nejsou typickým zákazníkem simply a clever automobilky, myslím), ale kdyby nedali škrabku do víčka od nádrže, to by jim lidi a motorističtí novináři neodpustili a na babišdnes by články o tomto měly čtyřciferný počet komentářů...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3382
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 22:28    Předmět: Citovat

no hlavně že máme slavné TPMS a teplota motoru důležitý faktor pro nikoho asi není. Asi se i z řidičů stanou naprosto tupá hovada, co na každou kravinu potřebují nějaký kontrolní systém
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 25 2016, 23:28    Předmět: Citovat

Psal jsem před lety mail na zákaznickou "podporu" do Bolky ohledně právě nepřítomnosti palubního teploměru chladicí kapaliny na palubce. Bylo mi odpovězeno, že byl zrušen z důvodu optimalizace nákladů (rozuměj ušetření €ur do kapsy akcionářů) a stejně že jeho údaj stejně jako údaj palivoměru byl už od zavedení komunikace po CAN-busu "digitálně filtrovanej" = v podstatě nikdy neukazoval pravdu, údajně proto, aby se řidič nerozptyloval jeho sledováním a přemejšlením nad zbytečným údajem. Podle vyjádření nějakýho študovanýho a €urochujským atestem opatřenýho psychouše totiž BĚŽNEJ řidič žádný takový údaje nepotřebuje, naopak by se uvažováním nad ním rozptyloval a byla by tak odváděná jeho pozornost od samotnýho procesu řízení.

I tak tu "modrou" funkci kontrolky zavedli až po málem hromadnejch protestech a víceméně z donucení na základě výsledků spousty garančních oprav motorů typu 1,2TSI série EA111 (kódy motoru CBZA - 63kW a CBZB - 77kW), který vyvolaly závady způsobený ždímáním studenýho turbomotoru ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so listopad 26 2016, 6:44    Předmět: Citovat

markoni mj napsal(a):
Zdravím
Dnes se mi stala tato událost..

Mam obavu ze ste vyriesili problem ale nie pricinu.
Z principu veci by som skontroloval usmernovac ci niesu uvolnene maticky M5 vnutri altika. Lebo nabudice to nebude len regulator ale aj dioda mostika alebo rovno cely mostik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund