Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: čt listopad 24 2016, 19:27 Předmět: Vyvřená autobaterie 2 roky stará, Felicie 19 let (přesunuto)
Zdravím
Dnes se mi stala tato událost. Z mým otcem on řídil jsme jeli trochu delší vzdálenost nebo jestli to je náhoda nebo co.Při zpáteční cestě začalo něco smrdět zastavili jsme u nejmenovaného na nákup supermaketu otevřel jsem kapotu od motoru a ten smrad který byl nesnesitelný kolem parkující lidé jen se otáčely nicméně dojeli jsme domů a napadlo mi sáhnout na bateríi a ta byla horká příčina byla na regulátoru alternátoru místo 14 V tak dával 18 V i víc.Baterie která byla 2 roky stará je zničena.Soused regulátor měl tak ho vyměnil .Horší kdyby odešla řídicí jednotka.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt listopad 24 2016, 19:43 Předmět:
Jo, to se stane. Proto na všech autech mám V-meter nebo aspoň led málo-ok-moc. Jednotky tohle skoro vždy vydrží. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
A ja sel cist tento clanek, ze ta baterie je 19let stara
Tak to jo...
Me se to stalo u Fabie. Prisel jsem na to nahodou, porad se mi samo vypinalo autoradio.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7843 Bydliště: Brno
Zaslal: čt listopad 24 2016, 20:02 Předmět:
Mě se to stejné stalo na 120, jel jsem z práce, někdo na mě blikal, že jako svítím dálkovými. Tak jsem taky bliknul a bylo to jak z fotoblesku
Dojel jsem domů, měřák na baterku, bez světel skoro 19V, se světly 18V. Nářez. Nakonec byla proražená dioda v regulátoru dobíjení (KY131 nebo co se tam dávalo). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 17, 2004 Příspěvky: 582 Bydliště: Kosice
Zaslal: pá listopad 25 2016, 10:12 Předmět:
tiez sa mi to stalo na starej Audi 80, vsetci si mysleli, ze idem na pokazene vajcia a vydrbalo takmer vsetky ziarovky. Problem je ze prebijanie nie je nijak indikovane. Potom som si tam spravil tku indikaciu ledkami aby som na to prisiel ked sa to zas stane (samozrejme sa to uz viac nestalo)
Na Felicii 1,3 MPI se mi stávalo, že mi občas blikla kontrolka airbagu. Bylo to zcela náhodné, nešlo na to přijít. Jednou jsem jel s větrákem puštěným skoro naplno a v okamžiku, kdy blikla kontrolka, jsem uchem bezpečně poznal, že se na chvíli zvýšily otáčky toho větráku a už mi to bylo jasné - pak jsem zapojil měřák a když to zase udělalo, bylo na měřáku chvíli přes 16V.
Po výměně regulátoru OK.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 859 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: pá listopad 25 2016, 21:30 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Voltmetr v pristrojovce je genialni. Stejne jako teplomer oleje. Nevim, proc to neni standard u vetsiny aut....
A teď si představ, že se prodávají auta, která nemají ani ten blbej teploměr na vodu a ani tu teplotu nemáš odkud normálně vyčíst, jedině diagnostikou (např. Opel Zafira B)...toto prostě nechápu. Jako kdyby ten ušetřenej budík v přístrojovce něco vyřešil.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 25 2016, 21:53 Předmět:
Vem si, že ten budík na palubovku stojí obvykle ve velkoobjemový dodavatelský ceně něco kolem 1€ura. Když ho do auta nedáš, ušetříš třeba v případě škodifky na každým kcháru ten 1 jedinej €urobubák, - ale umíš si představit, že to je třeba půl až 1 mega v €urech ročně jen u jedný typový řady - a celej koncern VW těch typovejch řad vyrábí dejme tomu 25-30 najednou? Takový fábule měly sériově teploměr chladicí kapaliny naposledy ve druhý generaci ("jednička" ho ještě dostávala komplet) a to jen v maximálním výbavovým stupni, kterej měl přístrojovej štít s displejem "MaxiDot" - všecky ostatní (levnější stupně vejbav) už měly a mají jen kontrolku, která se červeně rozsvítí při překročení teploty 110°C za termostatem - a to ještě po faceliftu v roce 2010 z Boží milosti ta kontrolka dostala druhou funkci - po startu svítí modře až do dosažení teploty kapaliny 40°C, aby jakýmsi-takýmsi způsobem poukazovala na potřebu zachovávat jemný chování vůči ještě neohřátýmu agregátu. Jinak stejně ten údaj na kterej ukazovala rafička procházel "digitální filtrací" = sice ho produkuje analogový čidlo v podobě termistoru, ale údaj "čte" ŘJ motoru, digitalizuje ho a převádí ho na sběrnici CAN, po který se přenáší do palubní desky. A tam je další procesor, kterej má v programu "napálený", že má ukazovat na budíku "normální teplotu" v celým rozmezí skutečnejch teplot 40°C až 105°C .... Ergo kladivo, stejně je ti takovej teploměr doslova k h0vnu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Taky absenci teploměru nechápu... Není to ale otázka poslední doby, už třeba Clio v edici holobyt z počátku devadesátých let to nemělo.
Absence teploměru nikomu nevadí (lidi tady nejsou typickým zákazníkem simply a clever automobilky, myslím), ale kdyby nedali škrabku do víčka od nádrže, to by jim lidi a motorističtí novináři neodpustili a na babišdnes by články o tomto měly čtyřciferný počet komentářů...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3382 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá listopad 25 2016, 22:28 Předmět:
no hlavně že máme slavné TPMS a teplota motoru důležitý faktor pro nikoho asi není. Asi se i z řidičů stanou naprosto tupá hovada, co na každou kravinu potřebují nějaký kontrolní systém
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 25 2016, 23:28 Předmět:
Psal jsem před lety mail na zákaznickou "podporu" do Bolky ohledně právě nepřítomnosti palubního teploměru chladicí kapaliny na palubce. Bylo mi odpovězeno, že byl zrušen z důvodu optimalizace nákladů (rozuměj ušetření €ur do kapsy akcionářů) a stejně že jeho údaj stejně jako údaj palivoměru byl už od zavedení komunikace po CAN-busu "digitálně filtrovanej" = v podstatě nikdy neukazoval pravdu, údajně proto, aby se řidič nerozptyloval jeho sledováním a přemejšlením nad zbytečným údajem. Podle vyjádření nějakýho študovanýho a €urochujským atestem opatřenýho psychouše totiž BĚŽNEJ řidič žádný takový údaje nepotřebuje, naopak by se uvažováním nad ním rozptyloval a byla by tak odváděná jeho pozornost od samotnýho procesu řízení.
I tak tu "modrou" funkci kontrolky zavedli až po málem hromadnejch protestech a víceméně z donucení na základě výsledků spousty garančních oprav motorů typu 1,2TSI série EA111 (kódy motoru CBZA - 63kW a CBZB - 77kW), který vyvolaly závady způsobený ždímáním studenýho turbomotoru ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: so listopad 26 2016, 6:44 Předmět:
markoni mj napsal(a):
Zdravím
Dnes se mi stala tato událost..
Mam obavu ze ste vyriesili problem ale nie pricinu.
Z principu veci by som skontroloval usmernovac ci niesu uvolnene maticky M5 vnutri altika. Lebo nabudice to nebude len regulator ale aj dioda mostika alebo rovno cely mostik.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.