Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19600 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne červenec 31 2016, 14:52 Předmět:
Neplašte se: na benzín s 5% etanolu (říkejme tomu E5) už stejně většina z nás jezdí, ten se přidává do N95 zcela běžně. Čepro (EO) nabízí benzín Optimal 95E, o němž tvrdí, že obsahuje přísady, které kompenzují některé negativní vlivy přítomnosti etanolu v benzínu. A dokonce pod označením Super 95 natankujete rovnou těch 10% etanolu. Jestli nechcete, musíte koukat po Super 95 E5!
Aral to značí bez podstrkávání, řekl bych: tam si můžete vybrat mezi Super 95 s 5% etanolu a Super 95 E10, s 10% etanolu.
Palivo N98 obsahuje ten bioetanol do 5% taky (například Tifon CLASS euroSUPER 98+ BS).
Prémiová paliva (například Verva 100, MaxxMotion 100, V-Power Nitro+, Aral Ultimate 102, MOL EVO super plus100) údajně neobsahují žádný biolíh, ale, když už, tak bioéter.
Počínaje emisní třídou EURO2 jsou všechny motory schopné jezdit na benzín s 5% etanolu a třeba
autor manuálu k nejmenované japonské značce napsal(a):
...do 10% etanolu nevadí. Jestli nebudete spokojeni s jízdními vlastnostmi, zejména výkonem motoru a jeho nepravidelností, dotankujte jednou za čas prémiové, lihuprosté, palivo.
V některých zemích je v prodeji palivo s příměsí metanolu, tomu se vyhýbejte - pravidelné tankování benzínu s už 5% metanolu může poškodit hadičky, těsnění a izolaci v palivovém čerpadlu...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 31 2016, 15:02 Předmět:
Stačí přidávat VIF - na to ještě soudruzi petrolejáři nepřišli? Celej článek je blud biošpiritusový lobby, aby mohla místo pšenice, žita a brambor pro potravinovou samostatnost republiky vedle řepky na MEŘO pěstovat ve velkým ještě kukuřici na "bioalkohol". Na přibližně 50% líh (neboli směs označitelnou i jeko E50) naprosto normálně pojedou všecky motory se vstřikováním, jen budou mít trochu problémů při startech za chladu a zcela určitě budou víc žrát (kvůli menší výhřevnosti lihu v palivový směsi). Pokles výhřevnosti je asi 1,65% energetickýho obsahu na každejch 5%, který z hmotnosti paliva tvoří alkohol = při 50% podílu lihu bude pokles výhřevnosti asi o 16,5%. Díky vyššímu oktanovýmu číslu směsi pak ale půjde u všech motorů využít vyšších otáček s vyšším předstihem, takže ztráta výkonu se dá vykompenzovat - ale zvýšení spotřeby vykompenzovat nepůjde... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 216 Bydliště: Banská Bystrica
Zaslal: po srpen 01 2016, 8:39 Předmět:
Teraz keď je lacnejší benzín som spravil pokus na mojej 14 ročnej Fábii. Keďže som stále jazdil na N95 a motor mal evidentne po naštartovaní problém udržať voľnobeh, začal som tankovať stovkový prémiový benzín od Shellky. Rozdiel bol znateľný už od prvej nádrže, žiadne problémy s voľnobehom po naštartovaní a čo je najdôležitejšie, klesla mi spotreba asi o desať percent. Ten stovkový benzín aj vyzerá inak na pohľad, je číry, takmer bezfarebný, nezanecháva na priesvitných nádržiach (krovinorez 4-takt) žltú vrstvu. A navyše má úplne iný odór ako tá sračka s biozložkou. Inak by ma zaujímalo, čo je zač tá žltá zložka v benzíne, mám taký pocit, že keď sa to usadzuje na nádrži, ako asi trpia vstrekovacie ventily ...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po srpen 01 2016, 9:31 Předmět:
Do bezolovnatýho benzínu se líh jednak přidává přímo, druhak ve formě ethyl-terc-butyletheru, kterej slouží jako "zvyšovač oktanovýho čísla" namísto dřív používanýho tetraethylu olova. Díky týhle tzv. "etylizaci" se dnešní motorovej/automobilovej benzín skládá už z principu z daleko vyššího podílu "neropný" složky, než v dobách aditivace tetraethylolovem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 03 2016, 19:03 Předmět:
Já mám žrouta typovanýho na 95ku a liju mu do nádrže při každým tankování VIF = http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-benzinu/super-benzin-aditiv-1.html . Spotřebu mi to nesnižuje, bo je to 16-ventil bez berliček pro zvednutí krouťáku v dolních otáčkách i bez turba, takže se musí točit aby trochu jel a tudíž chvílema vožírá i trávu z pangejtu a po městě ho musím krotit, aby nesbíral chodce z chodníku - ALE když je jeho Pámbu doma, jede na tu ovifovanou pětadevadesátku z TankONO na Kujebáku (i jinde) jak z praku.
Myslím vloni nebo předloni učunil Svět Motorů test ve speciální certifikovaný laboratoři - zkoumali vlastnosti benzínů od nejrůznějších prodejců a porovnávali zároveň dostupný druhy "pětadevadesátky" a v dalším testu i "prémiovek" = skrz přes osmadevadesátky až stovky. Jedním z testů byl i speciální životnostní test na zkušebním motoru, kterej dostal spálit 1000 litrů benzínu jednoho každýho druhu. Výsledky byly zajímavý - totálně propadnul "šel ví pawr" (Shell V-power) obou oktanovejch čísel - jak 95, tak 98+, respektive byl svýma vlastnostma mezi naprosto průměrnýma druhama a naopak mezi tři nejlepší se světe zboř se protlačil naprosto obyčejnej spotřebák BA-95 tankovanej na TankONO obohacenej právě VIFem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 09 2016, 12:46 Předmět:
https://www.novinky.cz/ekonomika/411070-konec-naturalu-95-z-pump-kvuli-snizovani-emisi-jen-tak-nezmizi.html
Co je to za č, že spalování (bio)lihu, CNG nebo LPG SNIŽUJE EMISE CO₂ ??? To je jako by v těch látkách nebyl žádnej uhlík, kterej by se spalováním okysličoval na CO₂ !?!?! Pořád je potřeba spálit nějaký UHLOVODÍKY, aby člověk přes tepelnou energii vyrobil energii mechanickou a dokázal se jejím přispěním přemístit v časoprostoru - tak jaký snižování CO₂???? Dyť ten špiritus se bude pálit tak jako tak??? Hlavy vepřový, vykotlaný, bezmozkový, ekofašounama vymletý do dutin ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.