Zdravím,
chtěl bych vás poprosit o pomoc s tímto příkladem. Nevím si s tím rady, resp. trojku zvládnu a se čtyřkou si taky poradím.
Proveďte návrh dvoustranzistorového kapacitně vázaného zesilovače napěťového střídavého singnálu ve třídě A s napájecím napěětím 12 Vss, kde první stupeň bude emitorový sledovač a druhý stupeň bude v zapojení SE se sériovou zpětnou vazbou nastavující zesílení na -10. K zesliovači navrhněte jednoduchý stabilizovaný zdroj 230Vstř/12Vss. rezistory a kondenzátory vhodně zaokrouhlujte na hodnoty čady E24.
1. schéma zapojení.
2. Podrobný výpočet jednotlivých stupňů zesilovače s ohledem na klidový pracovní bod obou stupňů v přesné třídě A.
3. Zjednodušený návrh napýjecího zdroje s použitím integrovaného stabbilizátoru.
4. Návrh jednostranného plošného spoje.
Já nevím
Zapojení s SK bych volil tak, aby na Re1 byla zhruba polovina napájecího napětí (kolem 6V). Proud Ie bych volil dle požadavku výstupní impedance, zde není zadáno - volím 10mA tj Re1=560ohmů.
Proudové zesílení v zapojení SK není zadáno, volím 100, proud báze je 0,1mA. Příčný proud bázovým děličem volím 5 až 10x větší, Rb11 a RB12 volím po 6k8. Vstupní impedance poklesne na cca 3,4kiloohmů, opět nebyla v zadání. Pokud by měla být větší, pak pouhý Rb11 (56kiloohmů) proti +U.
Zapojení SE se zápornou proudovou ZV doporučuji dopočítat třeba dle http://panwiki.panska.cz/index.php/Praktický_výpočet_tranzistorového_stupně obrázek 5.3
Vazební kondenzátory dle nejnižšího přenášeného kmitočtu a odporu (impedance) zátěže.
No zadání je divné, očekával bych požadavek vstupní nebo výstupní impedance a ss vazbu mezi členy.
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5698 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: ne březen 27 2016, 19:46 Předmět:
Tohle mě vždycky vytočí. Studentík se celou dobu fláká, do školy chodí jak do parlamentu a pak na fórech požaduje pomoc, nejlépe celý obvod navrhnout, příklady vypočítat atd.
Nač do té školy chodíš, když tě to nebaví. Měls jít na zedníka.
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5698 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: ne březen 27 2016, 20:55 Předmět:
BOBOBO nevím jak jsi to myslel, na jedné straně napíšeš "To si jako myslíš , že více než jeden z deseti zedníků je schopen založit roh ???????" to znamená, že 9 z deseti zedníků jsou lempli?
A pak mě nařkneš, že urážím zedníky.
Ale k věci, měl jsem na mysli, že když ho nebaví teorie, měl jít dělat manuálně.
Dnešní školy produkují blbce, protože nechtějí zkrachovat. Celkově úroveň školství upadá. Podívejte se na maturanty, kolik jich neudělá maturitu. Když jsem chodil na SVVŠ, tak se blbci k maturitě ani nedostali a byli vyhozeni včas. U maturity ani jeden. To ovšem bylo před 55-ti roky.
Tohle mě vždycky vytočí. Studentík se celou dobu fláká, do školy chodí jak do parlamentu a pak na fórech požaduje pomoc, nejlépe celý obvod navrhnout, příklady vypočítat atd.
Nač do té školy chodíš, když tě to nebaví. Měls jít na zedníka.
Jde o to, jestli za to může ten šmudla nebo spíš škola co ho to nenaučila (já jsem absolvoval FEL a taky bych se s tím musel poprat s dost nejistým výsledkem, ale nikdy jsem to nepotřeboval umět). A co se zedníků týká, schopný zedník strčí neschopného inženýra do kapsy a ještě mu tam zbyde dost místa na kapesník.
Sice jsi slušně pozdravil i předem poděkoval, což se cení, takže pomoc by sis i zasloužil.
Ale - chybí tady jakákoliv iniciativa od tebe, tvůj návrh, popis, schema, i když to bude třeba špatně.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19593 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 28 2016, 7:37 Předmět:
breta1 napsal(a):
prometheus... což se cení, takže pomoc by sis i zasloužil.
Ale - chybí tady jakákoliv iniciativa od tebe, tvůj návrh, popis, schema, i když to bude třeba špatně.
Na to čekám od začátku, chci napřed mít možnost odhadnout, jestli stálé opakování toho, co už proběhlo několikrát i tady, je popsáno na jiných stránkách, na mnoha stránkách mnoha knih, není zase jen ztráta času.
Děkuji za projeveneou ochotu a zde přidávám svůj první návrh. Nejsem si jistý, jestli je tento návrh správně (bez ohledu na čísla), dále si nevím rady s výpočty s kondenzátorem. Jeden z obrázků je můj návrh, druhý je přehled ze kterého jsem vycházel.
schéma_1 schéma_2
Jedná se přípravu k maturitě a byl bych také rád, kdybyste mi mohli doporučit i nějaký zdroj informací, abych nebyl odkázán pouze na vaši pomoc.
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5698 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: po březen 28 2016, 16:02 Předmět:
Emitorové odpory musí být zablokovány elytem, napájení je na opačném konci, na vstup do báze 1. tranzistoru paří kondík.
Inspiruj se tady, obr. 13 .
Dej si do vyhledávače heslo NF předzesilovač.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.