Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ŠKODA Felicia, regulace osvětlení přístrojů a vypínačů

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
arambula



Založen: Aug 22, 2009
Příspěvky: 198
Bydliště: Praha Východ

PříspěvekZaslal: ne leden 31 2016, 4:24    Předmět: ŠKODA Felicia, regulace osvětlení přístrojů a vypínačů Citovat

Kvůli blbým kecům na technické jsem se rozhodl původní hydrokorektor předělat na serva z Octavie. Mám dohodnutý ovladač i s regulátorem osvětlení. Je ten regulátor opravdu regulátor, nebo je to jen poťák a řídí to komfortní jednotka? Díky za odpověď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3314

PříspěvekZaslal: ne leden 31 2016, 7:35    Předmět: Citovat

Trochu OT. Ale na technicke mi u Felicie pri vadnem hydrokorektoru nastavili svetla natvrdo a vzdy jsem prosel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 31 2016, 7:43    Předmět: Citovat

Regulace vejšky světel je můstková - na palubce je poťák jako dělič zapojenej mezi + a - napájení, ve světle je servo se stejným poťákem, akorát v lineárním provedení, vedle je destička se servozesilovačem, kterej zesiluje odchylku napětí mezi jezdcem poťáku na palubce a poťáku ve světlometu - podle výsledný polarity se roztočí motorek serva na jednu nebo druhou stranu. Je tam nastavená určitá hystereze, takže se motorek zastaví a nebzučí trvale. Pár těch elektronik jsem měl vykuchanejch, bejvá tam zákaznicky přeznačenej obvod, odpovídající SMD provedení 4násobnýmu operáku v DIL/SMD pouzdře - funkčně tam pasuje v podstatě cokoliv, TL084 i LM324. Je potřeba dodržet shodnej typ serv ve světlech (aby byla stejná polarita i zesílení odchylky na obou světlometech) a pohlídat si základní výchozí polohu. Regulace řízená po CANu je myslím až od III. generace ...

A regulace podsvícení palubky je sériovým drátovým potenciometrem - felina má ještě celoskleněný žárovičky 12V - 1,2W (někdy 2W), takže se jas reguluje v podstatě reostatem. Až palubky aut osazený podsvícením z LED (oktávie, fábie) mají regulaci jasu pomocí PWM - samotnej regulátor je v palubním štítu, reguluje se jen podsvícení přístrojů, ovladače na zbytku palubky mají stálou intenzitu podsvitu. Navíc tahle regulace byla "oblíbená" věc k šetření - prostě ji u pozdějších verzí výrobce vypouštěl a šetřil tím na každým autě 1-2€ura v rámci "optimalizace výrobních nákladů"....

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne leden 31 2016, 7:49, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6572
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 31 2016, 11:45    Předmět: Citovat

O tomhle tady je někde vlákno. Řešil jsem to, je to primitivní.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
arambula



Založen: Aug 22, 2009
Příspěvky: 198
Bydliště: Praha Východ

PříspěvekZaslal: ne leden 31 2016, 20:03    Předmět: Citovat

Ekkar: Takže pokud to chápu správně, tak bude potřeba k tomu regulátroru podsvícení dodělat PWM regulátor, protože regulýtor z octy je jen poťák a tomu by těch cca 10W asi moc dobře neudělalo.

Regulaci sklonu světel chápu, to vím, jak funguje. Díky

Cowley: Mě to taky nastavil natvrdo, ale měl u toho kecy. Navíc serva z octy mi poradil přímo na stk Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 31 2016, 20:17    Předmět: Citovat

Ten regulátor jednoduše změř - kolik Ω má. Když bude na přímou regulaci, bude mít maximálně pár stovek Ω, nanejvejš kiloΩ. Ale jestli mu naměříš víc, je to regulační poťák pro PWM ... Už počet vývodů musí napovědět - prostej reostat má jen 2, regulátor pro PWM má obvykle 3 vývody (řízení napětím).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
wendik
Zablokován


Založen: Sep 09, 2011
Příspěvky: 137
Bydliště: bezno.cz u mlade boleslavi

PříspěvekZaslal: po únor 01 2016, 19:19    Předmět: Citovat

no jeste lono jsem mel felicii a vbýl na stk v mlade boleslavi a sklon svetlometu mi odpustiláý ale diru v prahu už né zalezi asi na lokalitě


P1080707.JPG
 Komentář:
moje nova kobýlka 1,2 66 kw tsi

Stáhnout
 Soubor:  P1080707.JPG
 Velikost:  258.77 kB
 Staženo:  83 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
arambula



Založen: Aug 22, 2009
Příspěvky: 198
Bydliště: Praha Východ

PříspěvekZaslal: po únor 01 2016, 19:43    Předmět: Citovat

Díra v prahu u mě zatím nehrozí. Je to skoro bez koroze. Ale jak se říká, hrdza je sfiňa. Sad

STK jsem prošel, ale měl kecy, že by mě pustit ani neměl...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5174
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: pá duben 01 2016, 18:21    Předmět: Citovat

wendik napsal(a):
no jeste lono jsem mel felicii a vbýl na stk v mlade boleslavi a sklon svetlometu mi odpustiláý ale diru v prahu už né zalezi asi na lokalitě

Já moc nerosumet tvoju rekla Cry .

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund