Zaslal: po leden 11 2016, 23:59 Předmět: Elektronický omezovač otáček Škoda 120 apod
Zdravím pánové,
pro závodní účely do Fiatu 600 sháním regulovatelný elektronický omezovač otáček.
Představa je taková, že zapojení bude snímat impulzy od rozdělovače a pokud překročí nastavené otáčky (počet impulsů) odpojí zapalování (přes relé mezi rozdělovač a indukčku) a to buď dokud otáčky neklesnou nebo na určitý časový interval, např 0,3 sekundy - nejlépe také regulovatelný.
Předpokládám, že nějaký elektronický omezovač spoustu bastlířů na svých Škodovkách nebo Ladách testovalo nebo možná i kdysi vyšlo v Amáru a pod.
Pokud by jste někdo našel schéma, budu vděčný
Řešit toto komerčními výrobky za tisíce se mi nechce
Díky David.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út leden 12 2016, 0:33 Předmět:
V tomto oboru jsem absolutní laik, ale s přihlédnutím k dynamice motoru a převodovky by to chtělo spíš selektivní a plynulé "odpínání" jednotlivých válců, ne celého zapalování.
Pokud se třeba kola/motor protočí někde v blatě a pak se chytnou za pevnou zem při vypnutém zapalování, tak to může taky chcípnout... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 12 2016, 1:00 Předmět:
Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování - ono to vypnutí je v relativně vysokejch točkách a má to minimální hysterezi, takže to při "zabrání omezovače" nestačí úplně chcípnout a když to vyjede až do těch hraničních otáček, tak to spíš začne pulsovat...
Příklad z mojí "garáže" - "folksvágňácká" atmosférická 4-válcová čtrnáctistovka BXW má omezovač nastavenej na 5800rpm s tím, že pokud se netočej kola = auto se nepohybuje, ŘJ nedovolí překročit hranici 4500rpm kvůli spojce. A když s ním občas vyjedu "až do omezovače" (trojka vytočená při předjíždění a pod), chová se to spíš jako by bylo přicpaný sání než jako tvrdě vypnutý zapalování - auto jenom přestane zrychlovat a někdy to i jako zaškube, rozhodně to ale není "náhlá smrt a odpadnutí nazad". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út leden 12 2016, 1:13 Předmět:
Vzpomínám si na doby "uvařených" škodovek (prasklá hlava, málo vody atd.), kde odpadávaly kabely od svíček díky prasknutýmu bakelitu. Rekord byl chlap, co dojel 20km se 120 (105?) na dva válce (teda spíš 1 a půl), aniž by si toho všiml. Jen si stěžoval, že to bylo líný. Vůbec mu nevadilo, že to mělo zvuk jak tank... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út leden 12 2016, 1:26 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování.
U škodovky bez vstřiku se vlastně bude jen proplachovat válec směsí, možná se to pak může i dočasně přechlastat. Z dotazu vím, že se jedná o nějakého závodníka, proto ta poznámka o blatě, to se na dálnici nestane.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Niečo podobné som kedysi staval k našej hasičskej súťažnej mašine. Bolo to home made a uzemňoval som pulzy k tranzistoru čo napájal indučku. Bolo to celé také poloelektronické zapaľovanie s klasickým ramienkom a indučku sýtil tranzistor cez PIC. Malo to len jednu nevýhodu, že bez batérie to nešlo naštartovať (pôvodne to malo "skackajúte" magneto a tam nebol problém). Nemám už k tomu vôbec nič ani sa mi to nechce znovu vymýšľať, len som sa chcel podeliť so skúsenosťou - ak nebudeš odpájať vstreky (čo asi na F600 nemáš), bude ti to strielať do výfuku. Ak závodíš, vieš prečo. Nám nespálené palivo raz otvorilo trochu prehrdzavenú vývevu. Ináč to bola paráda - lepšie ako odstrihnúť koníky na ventiloch pri pretočení naprázdno pred vcucnutím vody.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 12 2016, 11:32 Předmět:
U mého prvního bawa (E28, 520i, mechanické vstřikování) to mělo omezovač přímo v rozdělovači, odstředivý. Když poprvé zareagoval, praštil jsem se do volantu:-)) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: út leden 12 2016, 12:35 Předmět:
Přesně tak, auta, který mají vstřikování odstavují vždy vstřiky. Vypnutí zapalování totiž dělá ten efekt praštění se o volant jak tady někdo vtipně podotkl, o namáhání všeho ostatního nemluvě. Mnohé jednotky mají možnost ve vysokých otáčkách zkracovat dobu sepnutí, čímž dojde ke zmenšení energie jiskry a je to pozvolnější. Jinak to odpojení zapalování způsobí povětšině střílení do výfuku s možnými následky. Nejjednodušší způsob je použít jednotku, která to umí a ušetříš si spoustu dalších starostí.
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út leden 12 2016, 14:47 Předmět:
Možná by šel použít omezovač otáček PAL OE2 ( není nastavitelný ) který požívala Desta ve vozících řady MV 12B, MV15, MV16. Byl tam motor z Š1203. Mohla by ho mít firma Mátl-Bula Rajhrad nebo jiný servis VZV.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: út leden 12 2016, 20:13 Předmět:
Kdysi jsem dělal omezovač do Š105/120 k elektronickému zapalování- snižovala se energie na kondenzátoru, který přes tyristor zapaloval jiskru.
Fungovalo to, ale způsobovalo to nerovnoměrný chod motoru. Díky značné energii pro zapálení jiskry nebyl výpadek výkonu motoru jednorázový a taky nedocházelo ke střílení do výfuku, ale u klasického kladívkového zapalování může nespálené palivo výfuk i utrhnout...
Pokud bych měl řešit omezení dnes, asi bych šel cestou snižování předstihu po dosažení maximálních otáček, ale to bez elektroniky jednoduše nepůjde.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.