Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektronický omezovač otáček Škoda 120 apod

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Davepast



Založen: Dec 07, 2014
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: po leden 11 2016, 23:59    Předmět: Elektronický omezovač otáček Škoda 120 apod Citovat

Zdravím pánové,
pro závodní účely do Fiatu 600 sháním regulovatelný elektronický omezovač otáček.
Představa je taková, že zapojení bude snímat impulzy od rozdělovače a pokud překročí nastavené otáčky (počet impulsů) odpojí zapalování (přes relé mezi rozdělovač a indukčku) a to buď dokud otáčky neklesnou nebo na určitý časový interval, např 0,3 sekundy - nejlépe také regulovatelný.
Předpokládám, že nějaký elektronický omezovač spoustu bastlířů na svých Škodovkách nebo Ladách testovalo nebo možná i kdysi vyšlo v Amáru a pod.
Pokud by jste někdo našel schéma, budu vděčný Smile
Řešit toto komerčními výrobky za tisíce se mi nechce Smile
Díky David.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 0:33    Předmět: Citovat

V tomto oboru jsem absolutní laik, ale s přihlédnutím k dynamice motoru a převodovky by to chtělo spíš selektivní a plynulé "odpínání" jednotlivých válců, ne celého zapalování.

Pokud se třeba kola/motor protočí někde v blatě a pak se chytnou za pevnou zem při vypnutém zapalování, tak to může taky chcípnout...

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 1:00    Předmět: Citovat

Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování - ono to vypnutí je v relativně vysokejch točkách a má to minimální hysterezi, takže to při "zabrání omezovače" nestačí úplně chcípnout a když to vyjede až do těch hraničních otáček, tak to spíš začne pulsovat...

Příklad z mojí "garáže" - "folksvágňácká" atmosférická 4-válcová čtrnáctistovka BXW má omezovač nastavenej na 5800rpm s tím, že pokud se netočej kola = auto se nepohybuje, ŘJ nedovolí překročit hranici 4500rpm kvůli spojce. A když s ním občas vyjedu "až do omezovače" (trojka vytočená při předjíždění a pod), chová se to spíš jako by bylo přicpaný sání než jako tvrdě vypnutý zapalování - auto jenom přestane zrychlovat a někdy to i jako zaškube, rozhodně to ale není "náhlá smrt a odpadnutí nazad".

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 1:13    Předmět: Citovat

Vzpomínám si na doby "uvařených" škodovek (prasklá hlava, málo vody atd.), kde odpadávaly kabely od svíček díky prasknutýmu bakelitu. Rekord byl chlap, co dojel 20km se 120 (105?) na dva válce (teda spíš 1 a půl), aniž by si toho všiml. Jen si stěžoval, že to bylo líný. Vůbec mu nevadilo, že to mělo zvuk jak tank...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 1:26    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování.


U škodovky bez vstřiku se vlastně bude jen proplachovat válec směsí, možná se to pak může i dočasně přechlastat. Z dotazu vím, že se jedná o nějakého závodníka, proto ta poznámka o blatě, to se na dálnici nestane....

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 5:43    Předmět: Citovat

On se PAL prodával , dával jsem sem k tomu odkaz . Ale nikdo nemá či nechce dát zapojení .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 6:28    Předmět: Citovat

Niečo podobné som kedysi staval k našej hasičskej súťažnej mašine. Bolo to home made a uzemňoval som pulzy k tranzistoru čo napájal indučku. Bolo to celé také poloelektronické zapaľovanie s klasickým ramienkom a indučku sýtil tranzistor cez PIC. Malo to len jednu nevýhodu, že bez batérie to nešlo naštartovať (pôvodne to malo "skackajúte" magneto a tam nebol problém). Nemám už k tomu vôbec nič ani sa mi to nechce znovu vymýšľať, len som sa chcel podeliť so skúsenosťou - ak nebudeš odpájať vstreky (čo asi na F600 nemáš), bude ti to strielať do výfuku. Ak závodíš, vieš prečo. Nám nespálené palivo raz otvorilo trochu prehrdzavenú vývevu. Ináč to bola paráda - lepšie ako odstrihnúť koníky na ventiloch pri pretočení naprázdno pred vcucnutím vody.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 11:32    Předmět: Citovat

U mého prvního bawa (E28, 520i, mechanické vstřikování) to mělo omezovač přímo v rozdělovači, odstředivý. Když poprvé zareagoval, praštil jsem se do volantu:-))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 12:14    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Moderní vstřikový motory taky odstavujou komplet najednou jak vstřiky, tak zapalování


Ne tak úplně, zatím jsem nenarazil na auto (EURO1-EURO3, většinou japonci a korejci), který by odstavovalo zapalování, všechny jenom odstaví vstřiky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 632
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 12:35    Předmět: Citovat

Přesně tak, auta, který mají vstřikování odstavují vždy vstřiky. Vypnutí zapalování totiž dělá ten efekt praštění se o volant jak tady někdo vtipně podotkl, o namáhání všeho ostatního nemluvě. Mnohé jednotky mají možnost ve vysokých otáčkách zkracovat dobu sepnutí, čímž dojde ke zmenšení energie jiskry a je to pozvolnější. Jinak to odpojení zapalování způsobí povětšině střílení do výfuku s možnými následky. Nejjednodušší způsob je použít jednotku, která to umí a ušetříš si spoustu dalších starostí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 14:47    Předmět: Citovat

Možná by šel použít omezovač otáček PAL OE2 ( není nastavitelný ) který požívala Desta ve vozících řady MV 12B, MV15, MV16. Byl tam motor z Š1203. Mohla by ho mít firma Mátl-Bula Rajhrad nebo jiný servis VZV.


Omezovaž + relé.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Omezovaž + relé.JPG
 Velikost:  9.39 kB
 Staženo:  76 krát


_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: út leden 12 2016, 20:13    Předmět: Citovat

Kdysi jsem dělal omezovač do Š105/120 k elektronickému zapalování- snižovala se energie na kondenzátoru, který přes tyristor zapaloval jiskru.
Fungovalo to, ale způsobovalo to nerovnoměrný chod motoru. Díky značné energii pro zapálení jiskry nebyl výpadek výkonu motoru jednorázový a taky nedocházelo ke střílení do výfuku, ale u klasického kladívkového zapalování může nespálené palivo výfuk i utrhnout...

Pokud bych měl řešit omezení dnes, asi bych šel cestou snižování předstihu po dosažení maximálních otáček, ale to bez elektroniky jednoduše nepůjde.

Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: po leden 18 2016, 15:04    Předmět: Citovat

Tipuju, ze privirani klapky by bylo asi slozity zbastlit doma ze?

Kdyz odpojis zapalovani, budes plnit valec benzinem, kterej ti pak blafne ve vyfuku, ne?

pusti ten karburator vubec dost vzduchu abys pretocil motor? Nikdy jsem auto s karbecem neridil, takze mozna blba otazka Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund