Zaslal: so leden 09 2016, 14:48 Předmět: STK - emise podle Readiness kódů
Nazdar, pánové.
Od 1.1.2016 údajně STK při emisích načítají tzv. Readiness kódy, což jsou souhrnné chybové kódy jednotlivých částí motoru.
V poruchách nemám nic, ale právě v Readiness kódech mám několik nedostatků - údajně může být na STK jen jedna chyba, a to u klimatizace.
Údajně už se prodává "blackbox", který (po zadání správného VIN) vrací samé nuly a vše je jako OK. Takže před STK se vyhodí OBD konektor, a zapojí se tam jiný, který nevede k ŘJ auta, ale jen do blackboxu. No a když dá technik načíst Readiness kód, dostane samo nuly. Pokud nebude chtít ostatní data z motoru (otáčky apod.), tak na nic ani nepřijde.
Nemáte někdo bližší vysvětlení, co jednotlivé části kódů znamenají? Abych věděl, co mám vlastně opravovat.
Tak jsem to našel v dílenské příručce, pro Fabii I 1.4 MPI 44 kW motor AZF, je to část vstřikování. Je tam popsán význam jednotlivých bitů a i postup jejich kontroly.
Readiness kód je, velmi zjednodušeně řečeno, výstup vlastního testu komponet systému řízení motoru které mají vliv na tvorbu emisí.
Správný readiness kód si vytvoří řídí jednotka motoru sama (pokud jsou všechny
komponenty systému řízení motoru v pořádku) třeba dlouho jízdou po dálnici
a zároveň o něj lze přijít, když se jezdí jen krátké trasy.
Auto nemusí mít v systému řízení motoru žádnou závadu, ale readiness kód může vykazovat nenulové výsledky.
Readiness kód lze vytvořit diagnostickým přístrojem podle postupu k danému kódu motoru.
Díky za upřesnění.
To je boží. To jako neprojdu technickou jenom proto, že jezdím krátké úseky?
Fakt boží.
Zítra zkusím testy lambda sond atd. a uvidím.
Vymazání paměti závad nemá na readines kód žádný vliv,
naopak vymazání adaptačních hodnot způsobí nastavení na samé 111...
(tedy ve Vag Comu na selhalo nebo nekompletní),
je potřeba udělat těch několik kroků popsaných v dílensé příručce k získání
readiness kódu, tj. vlastně vynucení kontrolních mechanizmů systému řízení
motoru v danou chvíly.
Postupy pro konkrétní kód motoru mohu dodat.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16149 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne leden 10 2016, 9:43 Předmět:
Ano, je v tom systém. Na STK existence OBD II nikoho nezajímá a není ani důvod. Problém bude s ME, kde vše normálně projde, ale při chybě při čtení RC vozidlo stejně přes ME neprojde. Je to prostě fakt vymakaný.
Mám Fabii I, 1.4 MPI, 44kW, motor AZF.
Už jsem na tom lépe, mám jen jednu jedničku mezi RC, a to lambdasondy - ale netuším proč.
Postupoval jsem podle DP takto:
1. Vymazat chybové kódy
2. Kontrola RC - skoro všude jsou jedničky - což je po smazání chybových kódů normální
3. Zvolit skupinu 04 (základní nastavení)
4. Zvolit skupinu 034 (L-sonda před kat.) a sešlápnut brzdový pedál
5. Provedl se test, výsledek OK, v chybových kódech nic.
Body 3-5 jsem zopakoval pro skupiny
043 (L-sonda za kat.)
046 (katalyzátor)
070 (nádobka s akt. uhlím) - tady se nemačká brzdový pedál
Takže všechny testy skončily s výsledkem OK, nicméně v RC mám u lambda sond stále jedničku.
Celý postup jsem tedy zopakoval, tentokrát se v pořádku nedokočil test sondy za katem, skončilo to nějakou chybou (bohužel si nepamatuji její číslo, bylo to něco o nahrazení hodnot konstantami).
Tak jsem test provedl kompletně od začátku a zase byly všechny 4 testy OK, nicméně na místě lambda sond je pořád jednička.
Jak jsem to pochopil, tak RC se aktualizují po nějakém čase. A když v tu chvíli bude auto v nějakém nevhodném jízdním režimu (jízda v koloně nebo co já vím), tak test nedopadne dobře. Super.
Netušíte někdo, proč tam ta jednička je, když všechny testy proběhly s kladným výsledkem?
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: ne leden 17 2016, 17:25 Předmět:
No fraška to moc nebude nebo tam kde to je taková fraška to asi brzy zavřou.
Kolega byl na STK minulý týden s autem 6 roků staré byl to diesel.
STK začíná na emisích kde se napojí na řídící jednotku a je tam prý deset nějakých kroků.
Kolega shořel hned na druhém kroku,v ŘJ našli nějakou chybu a STK ukončily že si má zajet do servisu.
Zajel do servisu kde mu chybu smazaly a jel znovu na STK.
Napojily auto na ŘJ a opět chyba tak to ukončily.
Kolega zajel znovu do servisu aby se podívaly co to je za chybu a co to způsobuje,zjistily že nechal měnit žhavící svíčky asi před dvěma lety ale asi mu tam daly nějaké jiné protože ta chyba vyskočila po každém startu a to proto že ty svíčky měly nažhavit do 8 vteřin ale ty jeho žhavily 12 vteřin a to byla ta chyba.
V servisu mu poradily pokud nechce investovat že mu chybu smažou a pokud nebude znovu startovat chyba se neobjeví.
Tak po smazání jel hned na STK ani nevypínal motor a zajel hned na emise,vše potom už proběhlo bez problému.
Celkem banalita by se zdálo ale pokud vidí na STK nějakou chybu vůbec neřeší co to je za chyba hned tě pošlou do p....e.
Taky si myslím, že to bžunda nebude, těch vrácených aut budou hromady, protože doteď se na to jebalo a tak se hold trochu přitvrdilo
A čím starší auto, tím víc bude problémů. Odevšad je tady navezeno neskutečné množství, u kterých během jejich 300tis. existence (v bazaru voňavka se 120tis.) nikdo nevyměnil ani lambdu(y), ani katalyzátor, zteřelé hadice např. odvětrávající nádrž a to jsou věci, které mají poloviční živostnost (v rámci uvedených kilometrů). Nakonec přes pokročilé stáří ty auta budou muset spalovat, tak jak mají, ale něco to bude stát. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Další
Strana 1 z 8
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.