Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Docela pr.. u supermotoru
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6572
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 20:58    Předmět: Docela pr.. u supermotoru Citovat

http://www.auto.cz/praskla-klikova-hridel-tika-casovana-bomba-i-ve-vasem-motoru-90332
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7848
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 21:21    Předmět: Citovat

Tý jo. Já to viděl jen jednou, to když jsme si do SDH před 15 lety pořídíli Aviu A21 Furgon. A nějak nejela. A ejhle, taky prasklá klika. Naštěstí se na to přišlo asi po 300 km, tak to původní majitel vzal jako skrytou závadu a opravil to na svoje náklady.
Jinak brácha měl na Superbu zajímavou závadu- měl jej chvilku, začala mu klouzat spojka. Tak to dovezl ke známým do servisu, řekli mu, ať si proto odpoledne dojede. No ale potom mu volali, že ať nikam nejezdí, že to bude nějakou dobu trvat. Když to totiž rozdělali, tak zjistili, že se mu ulomil kus obložení z lamely, dostal se až k přepážce převodovky, tam tak dlouho běhal, až tu přepážku prodřel. No a potom se už jednoducho dostal olej do spojky.
Konzultovali to s Mladou Boleslaví, ti tam za dva dny dojeli s dodávkou, naložili si převodovku i motor. A asi za měsíc dodali komplet nové soustrojí.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 21:40    Předmět: Citovat

Proč průser? Když se k tomu lidé chovají jako prasata...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6572
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 21:46    Předmět: Citovat

Nemyslím průser, ale prdel. Nesnáším chrochty
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 23:03    Předmět: Citovat

V dnešních motorech je většinou tolik časovaných bomb, že z hlediska statistiky je téměř nemožné, aby se ten motor neposr....

A když náhodou motor funguje, dostanete dvouletou podmínku za zfalšované emise a pokutu za neplatný TP, protože jste se nedostavili k nařízené kontrole. Bohužel jste zrovna v tu dobu leželi v nemocnici s infarktem po zjištění, že to nový auto můžete zahodit....

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6572
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 23:29    Předmět: Citovat

Proto mám starý. Dost starý:-))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: po listopad 09 2015, 23:57    Předmět: Citovat

ZdenekHQ: nebyl bych až tak pesimistický. První ropáky neměly turba, neměly výkon, první tdi sice mělo turbo, ale výkon taky nic moc. Navíc tato auta byla v počátku drahá, takže většinou to měli lidé, již točili kilometry po dálnicích. Z té doby jsem taky slýchával, jak je třeba dochladit turbo a netrápit studený motor.... to jsem stále v době, kdy tyto motory měly 66 či vyjímečně 81kW.
A teď k dnešním. Když to má pod 100kW, tak se nad tím ohrnuje nos. Studený? Dochlazovat? Nevytáčet? Dlouhé trasy? Něco klepe - však to jede, tak proč to řešit? Co si pak takový motor s tím má počít???

Co se týče emisí. Spíš je problém spousty v Chiptuningu o který přijdou, ve vykuchaných DPF, EGR a podobně.
Pokud by to VW spojil např. přijeďte na pravidelný servis. Přehrajeme SW a zdarma vyměníme oleje a fitry. Tedy dostal bych zadarmo něco, co bych jinak musel platit, a nepřipraví mě to o žádný čas navíc. Myslím že 99%lidí by chrochtalo blahem.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 7:39    Předmět: Citovat

To se mi líbilo:
„Zrovna tady opravujeme Audi A6 2.0 TDI-PD s prasklou klikovou hřídelí. Upřímně, docela jsem to čekal. Pánovi jsem už při třech předchozích servisech nabízel výměnu totálně opotřebené spojky, ale pořád se mu to finančně nehodilo,“ říká slavný pražský nezávislý opravář

Prostě chudák si našetří na Audi, aby ukázal jak je bohatý a potom nemá na výměnu spojky. Laughing
Ano, v moderních motorech je vše tak úsporně nadimenzované, že vše přes hranici úsporného výpočtu jde na likvidaci motoru. Podle mě je lepší po výměně klikovky měsíc jezdit a pak to prodat podobnému machrovi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19592
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 8:35    Předmět: Citovat

Šance, jak předčasně nezlikvidovat kliku, přijde v okamžiku, kdy se nenechá řidič ovlivnit nápovědou, že má přeřadit nahoru.
Je to další z ekologických ptákovin, ale řadit při 1500 otáčkách nahoru, abych tu kliku fackoval po městě při 1200 otáčkách, to je naprosté barbarství. Nekoukám na to, řadím až při nejméně 2200, ale třeba i 2700 otáčkách, na spotřebu to nijak kritický vliv nemá, zato motor běží daleko klidněji.
Optimum kolem 1300 otáček se najde u některých lokomotiv a traktorů, a už snad ani u těch ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6572
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 10:23    Předmět: Citovat

A mně řadí nahoru při 1500 a jezdí na 1000 :-))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19592
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 16:14    Předmět: Citovat

Traktor bys neměl tak vysoko točit Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 16:50    Předmět: Citovat

Jardo, já bych se tím Honzovým traktorem docela rád vozil (byl jsem u něj v garáži...) - a opravdu mu stačí po městě jen trochu zvednutej volnoběh...
Jinak s tou prasárnou jménem "nápověda pro řazení" vřelej souhlas, to je další z mnoha kur.vítek nainstalovanejch v dnešních autech - stejně jako to dělají moderní automatický převodovky. Ty taky řadí po městě až na "pětku" při 1300-1500rpm, pokud se ploužíte s jen lehce lechtaným plynem někde za autobusem - a nepodřadí dokud vysloveně podtočenej motor nezačne cukat celým autem...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19592
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 18:07    Předmět: Citovat

Já vím, však jsem to nemyslel vážně. Ale je něco jiného řadit a přidávat plyn tak nízko u atmosférického motoru (a třeba i s turbem), robustního, konstruovaného na nízké otáčky, a něco jiného u motoru, který má rachitickou kliku, výkon vyhnaný jen tím turbem a ještě při vysokých otáčkách.
Měl jsem dost kilometrů příležitostí osahat si rozdíly mezi řízením pětiapůllitrového MB AMG, dvoulitru Superba 140 kW, šestiválce ML320 Bluetec (kolem 190 kW) a V8 ML55 (těsně pod 350 kW) - ty všechny s automatickými převodovkami.
S dnešními 1,6 TDI koktávkami s manuálem ani nesrovnávat. V nich je třeba točit motor s citem a ne podle nápovědy na displeji, jinak klika, ložiska i šály dostávají zvesela na zadel. A mít podřazeno jen o stupeň pod nápovědu? Nepředjedu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7848
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út listopad 10 2015, 22:13    Předmět: Citovat

Je to hlavně o citu a o soucitu s motorem...
Mě učil jeden mazák jezdit s traktorem, říkal: Dokud neořeš, tak pokud to tam nerveš pod tlakem, nic nezku.víš. Stejně tak mě vysvětloval jinej známej jízdu z Liazkou: Nevezeš plnýho Lesana, tak nešil.
Prostě musíš dát autu to, co ono dobře snáší. To se ti potom odvědčí delší výdrží.
Dobrým školením je Velorex- prázdný má přes 300kg, se mnou přes 400kg, ale motor je slabý, i na to kdyby měl hadrák jen 150kg. Takže nahoru pěkně s poklesem otáček, dolů s meziplynem. Prostě s citem.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st listopad 11 2015, 10:52    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
A mně řadí nahoru při 1500 a jezdí na 1000 Smile)


jojo, pokud ma motor spravny pocet valcu, objem, a nejezdi na naftu, tak o nem posadka ani v tech 1000-1500 rpm nevi Smile .. a jako bonus nevyudi ridice co jedou za nim ... jo a dokonce i par set tisic km vydrzi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund