Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motocykl - asi problém s buzením alternátoru
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jade



Založen: Dec 28, 2004
Příspěvky: 968
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 18:20    Předmět: Motocykl - asi problém s buzením alternátoru Citovat

Zdravím!
Motocykl MZ150 se mi začal dusit ve vyšších otáčkách a postupem času se to stále zhoršovalo. Nyní už běží jen na volnoběh.
Je ale zajímavé, že jakmile odpojím buzení alternátoru, rázem jde do otáček dobře.
Po proměření proudu na svorce DF regulátoru jsem zjistil, že vodičem k budícímu vinutí teče 22A, proměřením rotoru podle servisní příručky to ale na zkrat nevypadá, taky proto, že alternátor dobíjí. (napětí se zvyšuje na 15V)
Jinak by na budících diodách asi ani nemohl být proud?
Prosím o radu, je tak pěkně a já nemůžu jezdit Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 18:31    Předmět: Citovat

neviem co za alternator tam je ale 20A na budenie je strasne vela. vyzera to na medzizavitovy skrat na budiacom vinuti (podla toho ze altik dobija , len si berie strasne vela na budenie)
PS co regulator, myslis ze to prezil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jade



Založen: Dec 28, 2004
Příspěvky: 968
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 18:43    Předmět: Citovat

Právě že ten původní elektronický odešel, tak jsem ho nahradil relátkovým.
Jaký odpor by mělo budící vinutí mít? Kontroloval jsem ho žárovkovou zkouškou podle příručky.
Alternátor by měl dávat 14V 15A.
To znamená, že při 20A už je padlý napětí tak, že to nezapaluje, proto se dusí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 19:08    Předmět: Citovat

Možno treba vymeniť ložiská kľukovky a nové semeringi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 19:38    Předmět: Citovat

procesor napsal(a):
Možno treba vymeniť ložiská kľukovky a nové semeringi
Ha, teď to bouchlo ...!!!! To je odborná rada za milión, příteli na telefonu! (protože Semmering je vesnička a horskej průsmyk v dolnorakouskejch Alpách, ne to cos myslel - tomu se říká GUFERO alias SIMERING).

Já bych se poohlídnul po netu po schématech regulátorů, buzení alternátoru nemůže brát 20A, když je jeho deklarovanej výkon 15A (při 14V) - buď máš proraženou izolaci v tom budicím vinutí, nebo má regec svod = je vadnej. Obvyklá hodnota budicího proudu je kolem 1-3A a s rostoucíma otáčkama má klesat, jak v závislosti na rostoucím výstupním napětí právě ten regulátor "odbuzuje" budicí vinutí.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 19:53    Předmět: Citovat

Co je to za motorku, že má buzený rotor? Většinou bývá rotor s permanentními magnety.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32045
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 19:56    Předmět: Citovat

Máš to v dotazu - východoněmecká "předpřevratová" MZ 150 s buzeným alternátorem 14V 15A.
LIDI KDY UŽ SE NAUČÍTE ČÍST CELÝ VLÁKNO???

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 20:03    Předmět: Citovat

No tak se tedy OMLOUVÁM, no Smile Je to tam napsaný a ne že ne Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jade



Založen: Dec 28, 2004
Příspěvky: 968
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 22:22    Předmět: Citovat

Procesor: komplet ložiska a gufera jsem nechal měnit před 14ti dny, i karburátor čistil a podobně, ale je to jasně tím buzením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 22:29    Předmět: Citovat

Pokud by bylo nejhůř, zadej do GOOGLE: VAPE MZ 150

Elekronická zapalování pro JAWA, ČZ, MZ, Simson ..... Osobně odzkoušeno na JAWA, ČZ.
Sada obsahuje alternátor, regulátor, CDI s indučkou, zhášecí relé. Možno objednat i samostatně.

http://www.vape.cz/



VAPE MZ150.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  VAPE MZ150.jpg
 Velikost:  44.14 kB
 Staženo:  163 krát


_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477


Naposledy upravil Soemtron dne pá červenec 17 2015, 22:37, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jade



Založen: Dec 28, 2004
Příspěvky: 968
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 22:33    Předmět: Citovat

Ekkar: jsem na to už zvyklej, že musím podrobnosti dotazu každému opakovat pořád dokola. Jsem rád, když se o vlákno vůbec někdo zajímá, takže se na nikoho nezlobím.
Ale díky, že jsi to tu připomenul Laughing

Jo, malé zapalování Vape mám zabudováno, ovšem do velkého, včetně dobíjení, se mi nějak nechce. Samotný rotor je mnohem lacinější...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7843
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2015, 22:55    Předmět: Citovat

Kdyby ti to pomohlo: sousedova MZ150
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2015, 10:01    Předmět: Citovat

citace:
ložiska a gufera jsem nechal měnit před 14ti dny
To vypadá, že při tý výměně někdo rejpnul do vinutí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jade



Založen: Dec 28, 2004
Příspěvky: 968
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2015, 17:49    Předmět: Citovat

Dneska se v to zas celej den rejpu a měřím, přišel jsem na to, že rotor bude asi v pořádku, má 6 ohmů a teče do něj opravdu 2,5A, ale těch 20A teče mezi budícími diodami a reglem. (omlouvám se za chybku)
Dosáhl jsem dílčího úspěchu v tom, že po očištění kontaktů relé v reglu se rázem daří vytočit motor do 4000 otáček.
Ale běží jaksi těžce, proti tomu, když odpojím buzení, tak si úplně létá.
Než budu dál řešit, tak si seženu nový regl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2015, 22:06    Předmět: Citovat

Asi OT: Nedávno mi někdo dovezl JAWKU, že tam má WAPE regulátor asi KO. No jistě, měnil baterii a koupil s opačnými +/- póly. Přitom na ní přijel. Shocked
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund