Zdravím přispívající . Na ZVS jsme to běžně používali . Nandali na kanystr koncovku , hadici kam bylo třeba a motoventilkem pustili tlakový vzduch . Nejraději bych kousek koupil , ale alespoň vyrobil , dle podrobné fotky . Kdo vyfotí doma ? Nebo sežene detailní foto na netu ? Nenašel jsem nic . Děkuji
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1378 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po červen 08 2015, 21:29 Předmět:
No nwm, zda to je dobry napad. Meli jsme skladnika, ktery si podobne pomahal pri vytaceni sudu s olejem. Viko sudu pri jednom nepovedenem vytaceni poloprazdneho sudu mel omotane kolem ramen a hlavu na maderu. Pochopitelne smrtak a pruser jak Brno!
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2794 Bydliště: Blížejov
Zaslal: po červen 08 2015, 22:25 Předmět:
Vím co myslíš, ale fotku nebo plánek asi neseženu.
Viděl jsem něco takového, ve víčku byla přípojka na hadici s tlakovým vzduchem, ten šel volně nahoru nad hladinu, a pak víčkem procházela utěsněná hadice, která sahala až na dno a tou to šlo ven.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17907 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červen 08 2015, 23:05 Předmět:
No moc bych si s tím nezahrával. Kdysi jsem vyráběl světla pod vodu a testoval je na 200m. Měl jsem na to tlakovej hrnec s 15 mm nerezi s víkem na 6 šroubů M6. Ty šrouby mě počítal iniciativní technik z Fabory, já to neumím.
Testovalo se tak, že se do hrnce naskládaly světla, hrnec se dolil na rovno s víkem, víko se přiklopilo a zatáhly šrouby. Pak se přes ventil do hrnce fouklo trochu vzduchu pod tlakem 20 baru na 1 hodinu. Po asi 50 testech najednou rána, hlavy šroubů až v sádrokartónovýn stropě, 5 šroubů se přetrhlo, víko zůstalo viset na jednom šroubu, třetina vody pryč. Důvod? Ten "odborník" z Fabory šrouby spočítal jen na tah a zapoměl na ohyb a střih...
Tak se hrnec předělal na dělovej bajonetovej závěr a byl pokoj. Tohle zvládlo vyrobit asi deci vzduchu stlačenýho na 20 baru. Voda je nestlačitelná, ta se na tom nepodílela. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32044 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 08 2015, 23:11 Předmět:
Ale podílela - rozváděla ten tlak na celou plochu, proto to taky trvalo těch cca 50 pokusů, než ti to celý řachlo. Kdyby tam nebyla voda, řachnul by hned napoprvé ten konstrukčně nejvíc oslabenej šroub jak mrkvička a ty zbylý by šly řetězovou reakcí za ním. Takhle "to chvíli trvalo" ...
Ale na 20 barů tlaku "v hrnci" bych já osobně dával těch M6 šroubů aspoň dvojnásobek (empirický zkušenosti), když si představím jakou tloušťku materiálu představuje M6 šroub tak i když použiju pevnostní a s inbusovou hlavou, tak pro 20 atmosfér bych JÁ OSOBNĚ těch 6 kusů rozložil na kružnici o průměru tak maximálně 10 cm (20 bar = atmosfér je tlak 20kg/1cm² a víko o průměru 10cm tak je od nádoby odtlačovaný silou kolem 78,5 kila = cca 770N!!!!!! To je pro 6ks šroubů víc jak 13 kilo na 1 šroub!!! A jestli ten "hrnec" byl o větším průměru, tak už vůbec...)
Kdybych měl použít JEN A VÝHRADNĚ 6ks, tak na takovej tlak bych dával minimálně M8 a radši M10 - nebo sice M6, ale ve vzdálenosti nejvejš 3 cm od sebe kolem dokola po celým obvodě víka...... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17907 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po červen 08 2015, 23:33 Předmět:
Teď už to taky vím. Taky se mi M6 zdály poddimenzovaný. Krátce to bylo předělaný na M10. Při těch 20 barech se 200 mm víko z 12 mm A4 nerezi vyfoukne o 5 mm. Dno je bombír, to nic nedělá ale víko kvůli průzoru z 25 mm macrolonu muselo být rovný. Proto tam je nyní bajonet závěr z děla, ten vydrží podle simulace v Solidworku asi 4 km hloubky. _________________ Jirka
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út červen 09 2015, 5:26 Předmět:
Ale Jodre a zbytku , to byla PROFESIONÁLNÍ koncovka , máte zbytečnou debatu . Kanystr jsou vlasně dva dekly svařené dohromady . Měl jsem to tehdá na vojně znárodnit . Jen ta neexistence fotky mne mrzí . Dnes bych si to podle ní vyrobil . Přecejen to bude už 40 let ....
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6637 Bydliště: Praha
Zaslal: út červen 09 2015, 6:06 Předmět:
Bezpečnostní námitka záleží na tom, z čeho by se do kanystru foukalo, tedy na maximálním tlaku. Každopádně by profesionální koncovka by mohla být vybavena přetlakovým ventilem nastaveným na vhodné tlakové omezení, pak by byl výrobek bezpečný. Google o něčem takovém taktně mlčí.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út červen 09 2015, 8:10 Předmět:
Jo , ale tohle je moc sofistikovaný , tam byla trubka dovnitř , hadice ven , ventilek a asi pojišťovák , vše nahečmáno jen v tom deklíku . Ale jsi blízko .
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: út červen 09 2015, 8:14 Předmět:
Používáme samodomo kostrukci, ale je to na plastový sudy cca 30l. Do plastovýho víčka hadice na dno, ventil z auta (nevydržel dlouho a vyletěl, takže do otvoru jen nacpeme ofukovací pistoli z kompresoru). Ale je to jen na domácí použití, ručně řízený.
Jirka
Založen: Aug 14, 2011 Příspěvky: 29 Bydliště: Praha
Zaslal: út červen 09 2015, 10:34 Předmět:
citace:
Ten "odborník" z Fabory šrouby spočítal jen na tah a zapoměl na ohyb a střih... Fabory šrouby spočítal jen na tah a zapoměl na ohyb a střih...
To by mě zajímalo, jak ty šrouby držely to víko, když tam byl tah + ohyb + střih. Imho tam byl jen tah a krut. Šrouby jste nejspíš utahovali obyčejným klíčem. Kdyby vám ten technik z Fabor poradil používání momentového klíče a utahování patřičným momentem, tak nejspíš k ničemu nedošlo. Pokud jste to utahovali pořádně "podle oka", což bych u tlakové zkoušky čekal ("musí to být utažený pořádně"), šrouby se časem utahováním poškodily (natáhly) a pak oslabené povolily. Použít 15mm víko a M6 šrouby mě přijde dost nepoměr. Něco jako použít k 1W odporu drát o průřezu 16 mm.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út červen 09 2015, 14:01 Předmět:
Jop mám to doma, zkusím zítra vyfotit (snad nezapomenu). Tlakově jsme hnali benzín z 20l kanystrů, protože komu by se to chtělo stát pod křídlem shrbený a ještě držet v rukách 20l kaňour a nalejvat benzín do nádrže letadla v trupu. Tlakovali sme to 12V kompresorkem, ale chtělo to opatrně. Umělo to ten kanystr dost vydout.
Přezdívali jsme tomu mamutka, i když to samozřejmě mamutka není
Stačilo mít kanystr na zemi, hadici do hrdla nádrže a opatrně si to přifukovat zapínám kompresorku.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st červen 10 2015, 4:49 Předmět:
Buď tý lásky , s fotem se bude shánět líp . Lidé to doma budou mít , ale nevědí o co gou . Mám to na svou šádynu . Už je to snad 10 sudů , co jsem nakanystroval a potom držel vzhůru . Ještě mám na rok technickou , tak to budou zase tři sudy ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.