Zaslal: pá květen 29 2015, 22:25 Předmět: Neustále se opakující porucha - RC model - H-most
Dobrý den,
chtěl bych se s Vámi poradit jako naprostý laik co se týče elektroniky - mému synovi stále se opakují stejné poruchy na RC modelu auta ( levná Čína... , ale jezdí super... ) - už asi 3x mi to můj taťka spravoval a vždy vyměnil 2x tranzistory v H-zapojení - vždy se odpálí směr dopředu.... dokonce naposledy hledal opravdu nejvíce si podobné zesílení tak jsme sázeli na to, že bude klid...je pravda, že dnes cca hodinu v kuse auto jezdilo...než se opět něco odpálilo...smrdí to hezky ... asi to bude jako v předešlých případech...
má otázka zní - chce to zlepšit chlazení? které je asi chabé...anebo se to dá řešit ještě nějak jinak? Děkuji za rady.. případné přesné informace o typech tranzistorů atd dodám na vyžádání ))
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: so květen 30 2015, 22:25 Předmět:
Zdravím
Pokud to je RC model bez regulace rychlosti, tak tranzistory běžně nahrazuji dvojicí relátek s přepínacíma kontaktama. Model je pak ještě trochu rychlejší, ty tranzistory pracující za hranicema svých schopností mají značný úbytek napětí. Je třeba vysledovat zapojení, většinou je řídícím signálem spínán pomocný tranzistor zapojený mezi báze "spodního" (NPN) tranzistor mostu a "protilehlého horního" (PNP).Koncové tranzistory vypájím, emitor pomocného tranzistoru spojím s mínusem desky a mezi jeho kolektor a plus připojím cívku relé s ochranou diodou. To samé na druhé straně mostu. Kontakty relé spínají motor. _________________ 007
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3382 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne květen 31 2015, 20:09 Předmět:
Jsi schopný změřit, že ty trandy jsou otevřeny naplno a netrpí výkonovou ztrátou skrze úbytek napětí? Vybrat nejlepší v tomto pouzdru by mohlo taky pomoct. Nechce to ale žádné pajcy - origo Vishay/IRF...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4249 Bydliště: u HK
Zaslal: po červen 01 2015, 20:07 Předmět:
předělal jsem kdysi synům auto na 12V gelovku a začaly odcházet trandy v můstku. Problém byl v tom, že chladič byl spočítaný tak akorát na kapacitu dobíjecích tužek což byla cca deseti minutová jízda. Po zvětšení chladiče problém ustal.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.