Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 10:44    Předmět: Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru Citovat

Dobrý den
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_ventilator_Citroen_Xm/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUBO



Založen: Oct 30, 2005
Příspěvky: 3769
Bydliště: VT SLOVAKIA

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 11:46    Předmět: Citovat

http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet347370-70.htm#accesMarques
_________________
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 12:09    Předmět: Citovat

KUBO napsal(a):
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet347370-70.htm#accesMarques

Díky za schéma mě by spíše zajímalo bych mě naměřit na tom co jde jakoz auta .Napájení je jasné spíše jaké tak mají chodit signály z klimy pro reulaci a přípdně si to nasimulovat bez auta na stole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUBO



Založen: Oct 30, 2005
Příspěvky: 3769
Bydliště: VT SLOVAKIA

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 12:15    Předmět: Citovat

na rôznych forach je toho dosť, aj tu na našom, tak hľadaj.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38658

_________________
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7857
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 13:01    Předmět: Citovat

Kdysi jsem něco podobného řešil kamarádovi v Peugeotu 406. Původní tranzistor byl nějaký darlington, dával jsem tam KD367 (myslím) a taky to nějak haprovalo. Nakonec jsem myslím přidával do báze odpor proti zemi.
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji Sad

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mikosa



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 93
Bydliště: Bílovec - Novojičinsko

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 15:39    Předmět: Citovat

Nemáš na konektoru vyžhavený kontakt s přechodovým odporem? Dva kolegové měli tento problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 639

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 18:49    Předmět: Citovat

Tahle závada většinou vznikne vadným motorem ventilátoru. Bere velký proud a oddělá ty tranzistory. Po výměně tranzistorů je potřeba vyčistit komutátor a celou část kolem uhlíků. Pokud dáš za orig. tranzistory náhradu, tak po prvním zapnutí jsou KO. (většinou)
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis. Wink

Hodně štěstí.



vetrak_topeni_Valeo.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  vetrak_topeni_Valeo.pdf
 Velikost:  78.33 kB
 Staženo:  120 krát


_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 20:20    Předmět: Citovat

Vo ventilátoroch som vídal medzi doskou a chladičom diskový thermistor v takej priehlbine chladiča. Na doske bol pružný kontakt.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom Very Happy , ak tam bol, bez neho to nefunguje.

Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.



VENT.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  VENT.PNG
 Velikost:  204.25 kB
 Staženo:  112 krát


VENT.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  VENT.PNG
 Velikost:  204.25 kB
 Staženo:  72 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 12:42    Předmět: Citovat

Termistor tam je dneska bych měl mít jiný regulátor tak to vyzkouším jestli není problém v autě v ŘJ klimy .
Děkuji za návrhy řešení problému
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jogo9



Založen: Nov 23, 2014
Příspěvky: 364

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 13:10    Předmět: Citovat

Pokiaľ nemáš v poriadku ventilátor, elektronika auta to zistí a začne blbnúť - zrejme rôzne v závislosti od rozmanitosti samotnej elektroniky. Po vytiahnutí ventilátora na stôl môžeš vhodnou zmenou riadiaceho napätia ventilátor skúšať - dá sa to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 16:14    Předmět: Citovat

Teď mě napadla jedna věc než jsem transitory dával tak jsem je zodpovědně natřel nevodivou pastou na chladiče......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund